Nieuw en vraagje mbt particulier verkopen

Goedemiddag allen,

Ik ben sinds een paar dagen geregistreerd op het horlogeforum en heb al een aantal leuke en interessante topics en wetenswaardigheden gezien.

Zelf ben ik in bezit van een Tag Heuer WE2210 (1995) en een Breitling Superocean (2008). Ik overweeg de laatstgenoemde van de hand te doen maar twijfel of ik deze particulier zal aanbieden of dat ik 'm toch veiligheidshalve bij een juwelier zal aanbieden.

Wat zijn jullie ervaringen met particulier verkopen, komt daar inderdaad nogal wat vaag volk op af of is die veronderstelling toch wel wat overdreven?

Eventuele tips zijn uiteraard ook welkom!

Groet,
Remco

Er hoeft helemaal niemand op af te komen, want je kan hem ook versturen!

Valt wel mee denk ik hoor met raar volk wat er op af komt, wat wel uitmaakt is waar je hem te koop zet, zet je hem hier op het forum dan is de kans een stuk kleiner dat er schorriemorrie op af komt in vergelijking met MP.

Juwelier zou ik hem niet brengen, daar krijg je een handelsprijs.

Particulier verkopen levert echt veel meer op. Maar zet hem dan niet op Marktplaats want dan is de kans groot dat je lastige, ongewenste reacties krijgt. Hier op het forum zul je geen problemen krijgen, zeker niet als je prijs redelijk is en het horloge in goede staat is.

hans

Floris, Hans,

Bedankt voor jullie reacties. Het gevoel dat het op dit forum wel aardig safe zit had ik inderdaad wel gezien de serieusheid van de posts. Bijkomend probleempje is dan wel weer de lidmaatschapstermijn om op het verkoopgedeelte te kunnen aanbieden.

Over de staat, compeetheid en prijs zal ik me hier niet teveel uitwijden gezien daar eigenlijk het andere forum voor is (wellicht wordt mijn vraag dan verwijderd uit het algemene gedeelte). Laat ik het er op houden dat e.e.a is zoals je mag verwachten en het mijns insziens geen problemen zou opleveren.

Groet,
Remco

Wat mogelijk nog een alternatief kan zijn is chrono24.com waar enkele advertenties voor particulieren gratis zijn. Daar kun je (met de verplichte foto’s) je horloge ook aanbieden.

hans

Dank je Hans, ik ken de site wel maar wist niet dat je daar als particulier ook kan aanbieden.
Ik ga 'ns even rondneuzen :slight_smile:

Groet,
Remco

ja hoor, hier is bijvoorbeeld mijn advertentie :slight_smile:

http://www.chrono24.nl/chopard/luc-pro-one--id1802017.htm?query=pro+one&suchen=Zoeken&dosearch=true&searchexplain=1&resultview=list&dosearch=true&urlSubpath=/search/index.htm&searchResultIndex=0

je hebt pb

ik wil de superocean mits in goede staat wel in ruilen. Is dit de superocean met de drie subdails?

Veltman

Het is een A17360 van 2008 met pro 2 armband, nagenoeg identiek aan model in onderstaande link

Alleen is ruilen geen optie voor mij.

Wel het verzoek om bij interesse dit via pb kenbaar te maken omdat het topic anders vervuilt en mijn oorsspronkelijke vraag wellicht van dit forum wordt verwijderd.

http://www.chrono24.nl/breitling/breitling-superocean-a17360--id1804782.htm?query=Breitling+superocean&dosearch=true&urlSubpath=/breitling/superocean--mod30.htm&models=30&manufacturerIds=32&searchResultIndex=20

Groet,
Remco

dit is wel een handige manier als je nog niet op het forum mag verkopen het toch kenbaar te maken :wink:

Ik wil wel vermijden dat het topic die kant op gaat want ik ben oprecht benieuwd naar ervaringen van forumleden met particulier verkopen.
Interesse in de SO echter, kan ik moeilijk afhouden :slight_smile:

Ik heb al wat tips gekregen waarvoor mijn dank!

Ik heb zeker begrip en respect voor de beperking die men stelt om te mogen verkopen… Op rare lui zit niemand te wachten.

Groet,
Remco

particulier verkopen gaat bijna altijd goed … en daar hoor je eigenlijk niks van, als het een keer fout gaat wel :wink:
maar ik ben blij met wat ik in het verleden allemaal verkocht heb dat het altijd goed gegaan is en ik heb ook het idee dat het de laatste jaren erger is dan voorheen.

Remco909 Schreef:

Ik wil wel vermijden dat het topic die kant op
gaat want ik ben oprecht benieuwd naar ervaringen
van forumleden met particulier verkopen.
Interesse in de SO echter, kan ik moeilijk
afhouden :slight_smile:

Ik heb al wat tips gekregen waarvoor mijn dank!

Ik heb zeker begrip en respect voor de beperking
die men stelt om te mogen verkopen… Op rare lui
zit niemand te wachten.

Groet,
Remco

Respect! (tu):)-D