Het was volgens mij rustiger geweest als ze het Eza logo midden tussen de driehoek en de wijzer-as hadden geplaatst, en dan misschien Automatic en Airfighter hetzij achterwege laten, hetzij iets kleiner midden onder, hetzij naast elkaar tegen de rehaut aan met de ronding mee gebogen.
Nu staat Eza Automatic te hoog en is het losse Airfighter me te prominent. Ze hadden ook Eza iets kunnen laten zakken en het woord Airfighter en Automatic voor de achterkant kunenn bewaren. Of Automatic achterwege laten.
Ik ratel maar wat, maar ergens is de balans hier zoek, zo op het oog.
Het is verdraaid lastig om op een paar vierkante centimeter iets origineels te doen zonder het gekozen thema te verliezen en tegelijk niets te kopiƫren of te frivool te doen.
Ik heb dit ontwerp eigenlijk wel hoog zitten, hoe langer ik ernaar kijk. De Sinn vind ik persoonlijk oersaai, deze heeft wat meer āSchwungā. Dat is toch echt een Duits woord.
Ik vraag het me af. Want saffier krast niet maar versplintert wel. In hoeverre zal dit soort fratsen de structurele integriteit van dat glas aantasten, en hoe groot is de kans dat de randjes van de gravures af gaan brokkelen?
In de vitrine ziet het er wellicht uit als een goed idee, maar het moet aan de pols leven, zoān horloge.
Er op of er onder maakt voor de integriteit niet uit, want op een glas van 2mm (gezien WR rating zal het dunner zijn dan bij duikers) schaaf je op plekken toch een halve mm weg, neem ik aan.
Wat brokkelen betreft een goed punt, de onderkant.
De originaliteit zit hier in wat kleine details. Toch, ik kan em wel waarderen. Persoonlijk, maar ze hebben voor mij een juiste balans tussen herkenbaarheid en originaliteit gekozen. Des te minder elementen, des te lastiger het wordt om er je eigen draai aan te geven zonder bizar te worden
41mm diameter en 48mm L2L is ook ideaal voor mijn polsen