Weer iets nieuws van Nederlandse bodem. Eza komt later dit jaar met een nieuw model, Fratello Watches heeft er gisteren al een artikel over gepubliceerd. Een hele fraaie flieger is het geworden.
Ik ga 'm sowieso reviewen!!!
Ik zie hem zondag, ben benieuwd.
Ook naar de launchparty? 
Mooi ding inderdaad! Ook die mesh staat hem goed!
Vind het achterdeksel leuk gedaan, voor de rest kan ik weinig moois/lelijks ontdekken.
Niet mis, maar inderdaad ook niet echt bijzonder. Voor een beetje meer heb je een Stowa Flieger Klassik 40mm met hetzelfde uurwerk, maar dan van 1 van de originele 5 merken. Meestal koop je zo’n stijl-hommage omwille van het merk, maar hier zie ik niet in waarom je deze zou moeten nemen ipv een van de zoveel andere al beschikbaar?
Daarom heb ik meer met merken zoals Nomos, omdat die een eigen niche innemen. Als je als microbrand een standaard duiker, standaard flieger, standaard… maakt, hoe kan je jezelf dan voldoende onderscheiden om kopers te overtuigen?
Eindigen met een positieve noot: De caseback is inderdaad wel een fijn detail 
Leuk model, maar 750 ekkies en dan graveren we het uurwerk in de caseback ipv een doorkijkglaasje want nieuw en gedurfd vind men leuk en anders… meh.
Hun duikert was wel erg tof, maar deze…ik krijg er geen stijfje van.
Revolutionair ontwerp!
Nou inderdaad.
Ik zie gewoon een B-versie van een 556i…
Anti magnetisch?
Afmetingen?
Breedte band aanzet?
En wat is er dan gepolijst?
Allemaal vragen waarvan ik wel antwoord had verwacht in de marketingtekst van fratello…
Heel veel vrouwen vinden zelfs alle horloges op elkaar lijken (ik hoor bij een nieuwe aanschaf vaak; “die had je toch al”).
Ik vind deze (los van wat er al op de markt is) gewoon mooi. Net iets andere “look and feel” dan de meeste andere fliegers.
Groeten,
Tecco
Hoi Tecco,
Tja ., mooi , mooi…
Ik zeg niet direct dat hij niet mooi is , maar werkelijk bij het allereerste zicht op dat fotootje schoot de Sinn in mijn gedachten…
Ik vind het dan ook niet direct een Flieger en zou dan eerder voor welk ander model dan ook voor een Stowa gaan.
Is dit dan ook een Flieger?
Ok. Andere prijsklasse. Maar heeft dan ook jouw benoemde ‘look’ , maar dan nog weer net even wat fraaier…
Dat kan ik me goed voorstellen hoor. Ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat de meeste horloges wel op een ander horloge lijken en die horloges die nergens op lijken, dat lijkt vaak nergens op 
Groeten,
Tecco
Eens. An sich…,
️:wink:
Maar om dan bijna feitelijk gezien een Sinn 556i van een paar geblauwde zwaardwijzers(?) te voorzien en een driehoekje bovenin te plakken , en hem dan Airfighter te noemen…
Vind ik dan ‘te gemakkelijk’ en daardoor niet (meer) echt aantrekkelijk… het ligt er iets te dik bovenop dan.,
De Sealander is een hele mooie duiker. Ik vind het zelf een van de betere in dat prijs segment, met die sector dial, die kleuren en het toch rustige ontwerp.
Deze voegt echter niets, maar dan ook niets toe aan het aanbod van Fliegers. Ik pak liever een Archimede of Stowa voor hetzelfde of iets meer geld. Dat zit 'm met name in de loze kreet “Airfighter”. Dat heeft een soort knullig Top Gun gehalte waardoor ik dat hele ding in een klap niet meer serieus kan nemen. En dat dan midden op de wijzerplaat. Zo’n zonde.
Even inzoomen, wel zo handig.
Ik kan deze juist erg waarderen in het segment van de rustige fliegers. Voldoende onderscheidend. Netjes geprijsd. Goede specs, mooie kroon, balans, leuk en sympathieke jongens en merk. Goedgekeurd!
Helmut Sinn heeft in de jaren 70 en 80 regelmatig rechtzaken aan z’n broek gehad van IWC, Porsche Design, Breitling e.d. Precies voor hetgeen jij EZA nu afschiet. 
Hij heeft er overigens nooit een verloren. @TimeLapse heeft gelijk met;
Maar goed, het zou geen forum zijn als we soms niet wat te zeiken hebben.
️
Mmmmm, zou toch liever voor een Stowa Klassik gaan …
Tja…
Nou ja. Misschien word ik seniel.
Gaat mij niet om de discussie of er veel horloge’s zijn die op elkaar lijken , maar om het feit dat ik het idee heb dat deze ook bij het ‘ontwikkelen’ van dit horloge hem voor ogen hebben gehad.
Zeg ook niet dat het allemaal ‘weer ff’ gedaan is allemaal. Zal best wat energie weer inzitten. Daar wil ik niets aan afdoen.
Edit: ’ misschien zit ik ook onbewust weer
teveel in een bepaalde belangenverstrengeling te wroeten '?
Hij is prima zo.