Nieuw forum lid

Goedemiddag allen,
Na een jaar lang uw forum gevolgd te hebben zonder zelf actief mee te doen, nu toch maar de stoute schoenen aangetrokken en mezelf aangemeld. Nu ik me heb aangemeld heb ik eigenlijk ook meteen mijn eerste vraag, waarop ik graag een antwoord zou willen hebben.

Na jarenlang sparen vorig jaar eindelijk een mooie Submariner-Datejust gekocht! Maar nu het volgende:
Hebben dit soort uurwerken onderhoud nodig?

Alvast bedankt voor de reactie(s).

Jeff

hoi Jeff,
welkom,

ik weet het niet precies van rolex maar van veel mechanische uurwerken hebben eens in de 5 a 6 jaar een onderhouds beurt nodig, maar als je duikt met een horloge wordt om de 2 a 3 jaar een waterdichtheids beurtje / check aangeraden.

Hartelijk dank voor de snelle reactie!
Duiken doe ik er niet mee, dus voorlopig kan ik wel even voort zo :slight_smile:

Jeff

Beste Jeff,

Een Sub met datum neem ik aan heeft net als veel andere mechanische horloges af en toe een smeerbeurtje nodig. De datejust is een ander model van Rolex (36 mm)

groet,

ed

Aha, ik bedoel dus idd een Sub met datum ja.
Waar wat bedoel je met af en toe? jaarlijks/ 5 jaarlijks…

Groet, Jeff

Jeff welkom,
Een Rolex heeft inderdaad een servicebeurt nodig kan alleen bij de officiele dealer,die krijgt namelijk alleen de orginele fournituren van Rolex. Of hij wordt opgestuurd naar Rolex.
Neem eens contact op met Leon Martens Juweliers in Maastricht die heeft een eigen servicecenter , hoeft die niet opgestuurd te worden.
Ben je hem niet zolang kwijt.
Een servicebeurt kan trouwens behoorlijk in de papieren lopen ik heb bedragen gezien van 500 euro.

Groet Peter

Denk om de 2 a 3 jaar, hangt van het gebruik af, draag je m iedere dag ,heb je meer slijtage. Draagt je het bijna nooit kan onder omstandigheden olie beetje indrogen, bij warmte bijv. Er zijn trouwens ook wel niet-officiele Rolex horlogemakers die veel goedkoper een beurtje kunnen doen.

groet

Ook welkom hier en mooi horloge. :smiley: Veeel plezier ervan en veel plezier op het forum.