Nieuw Forumlid, "Even voorstellen"

Nieuw Forumlid, “Even voorstellen”.

Mijn beste,

Sinds begin maart als Tissot62 ingelogd bij horlogeform.nl
Tot vorig jaar woonachtig in België, door omstandigheden weer naar de heimat teruggekeerd. Veel daar achter gelaten, doch mijn horlogepassie mee naar Nederland genomen, samen met die andere verslaving, mijn rode “Fiat 500 Lusso”uit 1971. Eenmaal weer wat op orde en de computer gestart ben ik uiteindelijk bij horlogeform terecht gekomen. Een fantastisch forum met vele enthousiaste horlogeverzamelaars. Mijn eigen horlogeverzameling is voornamelijk gebaseerd op de steunpilaren van de Swatchgroep, “Omega, Longines, en Tissot”. Een horloge belichaamd voor mij de klassieke eenvoud der tijdmeting.
Concreto: enkele Omega seamasters uit 1956 en 1962, een geneve uit 1962, een heruitgave 2006 van de Longines conquest jaren “60” en een opmerkelijk zakhorloge, van mijn grootvader geërfd van het merk “Merkes” uit 1902 (wie over dit merk wat meer weet mag het mij vertellen) Allen mechanisch.
Voor dagelijks gebruik heb ik om mijn pols een Tissot pcr 200 met een ETA G10 quarts uurwerk.
Voorlopig nog geen foto’s, ik ben nou eenmaal niet zo’n handige computerfreak, maar de tekstuele lol is er niet minder om.
Groeten aan al de forumpassanten, en onthoud:

  Orologio Signaturis Temporis
            (een horloge is een teken des tijds)

welkom…

Welkom, en veel pezier hier !
Gaat zeker lukken !

Groet,Werner

He,

Dat lijkt mijn verzameling wel ! Behalve die FIAT dan, ik heb een Audi (ook vier letters afko)
Naast wat andere leukigheden heb ik ook wat seamasters, één geneve en twee Tissot’s uit die tijd
De Longines helaas op de wish-list.
En mijn vader heeft het oude zakhorloge van mijn opa uit 1912.

Grappig. Wij gaan het vast met elkaar vinden.
Behalve als we elkaar steeds in de weg zitten op jacht naar nieuwe koopjes :slight_smile: :slight_smile:

Welkom en veel plezier met je aanwinsten !!

Bas

Wwelkom op het forum! Mooie collectie denk ik zo, niets mis met Tissot en Omega! (tu)