Beste forum-leden!
Alhoewel ik waarschijnlijk hier niet al te actief zal ‘posten’, wil ik mij i.i.g. wèl voorstellen:
Olivier, 41 jaar, sinds 2005 woonachtig in hartje Gouda met vriendin, 1 zoon & 2 jachthonden.
Van beroep ben ik dienstverlener (8 jaar ABNAmro commercieel, 3jaar objectbeveiliger & manager, nu sinds 2001 werkzaam als IT-er bij de rijksoverheid.
Actieve hobbies: Fotografie, IT (beroepsdeformatie ), sportschutter, ‘werken’ met de honden…
'Slapende’hobby: Horloges… 'n bewust ‘slapende’ hobby, omdat financiering hiervan ten koste zal gaan van de andere hobbies .
Eens in de zoveel jaar ben ik echter ‘even’ uitgeslapen en begint de wens naar een nieuw horloge weer te kriebelen, vandaar dat ik mij hier heb aangemeld om eens rond te neuzen…
Een ‘collectie’ kan ik mijn horloges niet noemen, ben echter in 't bezit van 'n Camel Trophy / Seiko 5 automaatje / Junghans Mega Solar Ceramic.
In 't verleden ook een Tissot en 'n Tag Heuer gehad, deze zijn echter door diefstal ‘verdwenen’.
Nu dus weer op zoek…
*) Optisch mag 't 'n stuk groter dan m’n 39mm Junghans => 'n 50mm TW Steel is echter tè…
*) Tijdloos (klinkt raar voor een horloge ), maar niet klassiek,
*) Wil mij niet afsluiten voor 'mode-merken’als bv Guess/Police, vind ‘echte’/ ‘ouderwetse’ horlogemerken gevoelsmatig ‘prettiger’;
*) Sportief, maar niet overladen met functies als de Tissot T-Touch;
*) Chrono’s zijn m.i. zeer aantrekkelijk… of ik de functies ooit ècht ga gebruiken… ?
*) De Hamilton Khacki’s zijn bijvoorbeeld erg mooi, vormen voor mij echter weer de eerder genoemde fin. aanslag.
Tja… zo blijf je bezig
De techniek vind ik niet doorslaggevend, wèl robuustheid, nauwkeurigheid, enigszins waterdicht & betaalbaar.
Op 't forum heb ik vanochtend 'n link gevonden naar mede-lid Rob van de ‘monsterwatches’. De recensies over hem zijn m.i. zeer hulpvol…
Van harte welkom op dit magnifieke horlogeforum.
Je zult het hier snel naar je zin hebben en de geheimen der horlogemagie, door het volgen van de diverse topics, langzaam zien ontwaken.
Leuk dat ook jij een sportschutter bent. In de regio Gouda zijn sowieso heel wat sportschutters actief. Ikzelf heb tot voorkort punt ‘22’ geschoten. Doch door de vereiste om jaarlijks aan een bepaald schietquota te voldoen ben ik gemakshalve overgestapt naar luchtdruk.
Mijn beste, Leuk dat ook jij een sportschutter bent. In de regio Gouda zijn sowieso heel wat sportschutters actief. Ikzelf heb tot voorkort punt ‘22’ geschoten. Doch door de vereiste om jaarlijks aan een bepaald schietquota te voldoen ben ik gemakshalve overgestapt naar luchtdruk. > >
Dus ook jij kiest met rustige hand koelbloedig & uiterst doelgericht je horloges uit
Ook hier .177 LP, met een eigen Tau7-sport (PR 357 / gem.342/400 ).
Op de SV(Waddinxveen) wordt ‘gewerkt’ met FWB601 & FWB300 & een enkele Steyr, voor de LP-schutters zijn Walther 300XT & een Steyr LP1 beschikbaar.
Recreatief schiet ik nog met 'n .22-BSA Lightning XL FAC (±24Joule), maar je zult begrijpen, dat op de SV deze liever niet gezien wordt op de 10m.
(Voor de niet-schutters hier op 't forum: Luchtdruk-Competitie-wapens hebben een energetisch vermogen van max. 7,5Joule hetgeen ruim voldoende is om op 10 meter ‘gat-in-gat’ te schieten op een kaart van 10*10cm met een roos van ½mm.
Er zijn echter ook andere disciplines, waar met max 16Joule geschoten wordt op langere afstanden “FieldTarget” & op 100meter met vermogens tot ±300Joule.
Maar bovenstaande is natuurlijk geheel ‘off-topic’ , want dit is een horloge-forum…
Beste mede-tijdgenieters/-genoten
ik heb inmiddels de eerder genoemde horloge-merken/types bekeken en… op hun eigen wijze benaderen zij m’n wenslijst, waarvoor dank m.b.t 't meedenken !
Zelf ik ik natuurlijk óók een beetje lopen struinen:
Qua uiterlijk zéér naar wens …echter a.h.v. mijn gewenste specs 't dan tòch net niet:
*) TAG Heuer Carrrea => Prachtig, maar voor mij onbetaalbaar;
*) Tissot PRC200Chrono & PRS516RetroSteelBlue => ook mooi (en affordable!) echter vermoedelijk te klein met 38.8mm / 40mm doorsnede;
*) Traser Classic H3 Chrono => mooie stijl & prijs, maar de diameter… :s
Wellicht halen jullie hieruit een rode lijn qua stijl-overeenkomsten, die mij aantrekken…
Voor de beeldvorming: 't klokje komt aan een lijf te zitten, dat nèt niet de 2m gehaald heeft (tot m’n spijt wèl met gemak de 100Kg gepasseerd is; gelukkig enigszins netjes verdeeld). Dus… 't mag wel proportioneel passen, vandaar m’n voorkeur voor min. 42mm doorsnede…
Misschien heeft iemand ervaring met de Seiko’s FlightMaster / SND419 / Coutura WorldTimer (komen m.i. aardig in de buurt… maar 'n plaatje is natuurlijk niet dezelfde klik als aan de pols…)
En aldus… gaat de queeste nog even dóór…
Gegroet & voor de nachtbrakers nog veel plezier !
Olivier
Post-Scriptum: Ik zie dat er de 18e in Houten een beurs is, daar zal ik vast m’n hart kunen ophalen…
Welkom op dit gezellige forum en je zult met de adviezen/tips van de mede forumleden zeker jou horloge(en misschien wel meerdere)vinden.
En als het virus bij je toeslaat zullen we wellicht nog vele foto’s van jou aanwinsten zien.
Welkom op dit gezellige forum en je zult met de adviezen/tips van de medeforumleden zeker jou horloge(en misschien wel meerdere)vinden.
En als het virus bij je toeslaat zullen we wellicht nog vele foto’s van jou aanwinsten zien.
gr Ron
A.s. 18e krijgt ‘Monster’ Rob een kans mij in Houten te besmetten