Al enige maanden lees ik mee op dit mooie forum en heb mij onlangs ingeschreven. Met veel plezier lees ik de enthousiaste berichten over inhoudelijke en minder inhoudelijke (horloge)zaken. Mijn complimenten voor horlogeforum.nl en alle leden! Het werkt erg aanstekelijk.
Vanaf 2004 - het einde van mijn studententijd en door de komst van de blackberry destijds- draag ik geen horloges meer. De meganische (dat dan weer wel) Swatches, de Tissot Chronograaf (toen Tissot nog niet zo duur was) en een duiker van Seiko (waarvan ik altijd dacht dat het een extreem crappy merk was) die ik tot die tijd wel eens droeg ben ik in de afgelopen 11 jaar uit het oog verloren. Wellicht liggen ze ergens in een verhuisdoos op zolder of erger zijn ze weggegooid, hetgeen bij de Swatches zo goed als zeker het geval is
Toch begon het de laatste tijd te kriebelen door mijn goede herinneringen aan de meganische Swatches (vond het altijd leuk om door het doorzichtige achterkantje te kijken) en het feit dat ik steeds meer ging letten op en genoot van horloges van mensen die ik tegenkwam.
In het bijzonder volg ik de berichten m.b.t. de Omega Speedmaster en de Rolex Datejust (met lederen band), waarbij mijn voorkeur uitgaat naar de vintage modellen.
Ik kijk er naar uit om meer te leren over deze horloges en er wellicht één op korte termijn aan te schaffen!
Welkom op HF Jeroen, je zult hier snel genoeg merken dat Seiko niet enkel goedkope dingen die er crappy uitzien (maar kwalitatief ok) in elkaar draaien. Het is echt een merk voor horlogeliefhebbers, maar ze hebben niet de status en ‘heritage’ zoals de Zwitserse merken.
Welkom! En gelijk een stevige keuze, Speedy of Datejust. Verdiep je nog wel even in de verschillen. Vooral bij de Datejust, waarbij ik bepaalde modellen wel, en andere modellen niet zo mooi vind. Vooral de nieuwe die vaak imho wat iele wijzers hebben. Bij veel vintage vind ik de verhouding wel beter/goed.
Welkom Jeroen!
Goede smaak. Zeker doen zo’n vintage Speedmaster of Datejust.
Mocht je je Swatches erg missen, wellicht heeft Squiggly ze nog. Heb bij hen mijn eerste Swatch NOS (1986) gekocht. Het getik hoor je door het hele huis
Succes met de jacht naar vintage.