Nieuw forumlid met vraag over IWC Portugieser chrono

Goedemiddag allemaal,

Ik ben een nieuw ‘lid’ op dit forum. Keek er heel veel op om informatie in te zien over bepaalde horloges etc… echter ben ik zoekende naar weer een nieuwe klok voor mijn collectie. Heb m’n oog laten vallen op een IWC Portgusier chrono met de blauwe plaat. Alleen zie ik deze niet op stalen band, weet iemand van jullie of je gewoon de horloge kan samenstellen zoals je hem graag ziet? Het kan ook niet op de site van IWC zelf

9 likes

Bel eens naar een verdeler van IWC met deze vraag dan weet je het gelijk. Succes iig :+1:
Ik heb je titel ook aangepast :ok_hand:

Is eigenlijk een vrij simpele manier om het ook te weten te komen inderdaad. Dankjewel

1 like

Geen dank, laat het hier ook even weten als je nieuws hebt.

Beste idd om bij dealer na te vragen. Soms passen de metalen banden vd ene generatie niet op de kast v n andere, bij sommige horloges. Dat las ik toevallig onlangs over Speedmasters.

Zojuist met de IWC boetiek gesproken en die geven aan dat de huidige Portugieser die ik wil gewoon op staal gekocht kan worden. Zowel IWC als de AD showen ze niet in allerlei combinaties.

Dus mogelijk, bedankt voor de reacties.

3 likes

Welkom, succes met de zoektocht, maar een klok hang je aan de muur, de naam van dit forum is een hint… :wink:

9 likes

Scherp, je hebt gelijk. Echter noem ik het voor mezelf al veel te lang zo en kan ik er weinig aan doen :see_no_evil:

1 like

Welkom…:+1:

1 like

Welkom bij de club Robin.

1 like

Welkom hier bij HF !

1 like

Welkom en alvast veel plezier met de hopelijk snel in je bezit zijnde Portugieser.

1 like

Welkom hier

1 like

Welkom, Robin! Mooi object op het oog voor je verzameling. Maakt nieuwsgierig naar je andere horloges. Foto’s delen wordt gewaardeerd. Veel plezier of 't forum!

1 like

Vandaag draag ik de speedmaster :slight_smile:

5 likes

Ik vond de Portugieser met blauwe wijzerplaat en op stalen band om de pols tegenvallen. Vond het uiteindelijk op een leren bandje toch mooier.
Mijn advies beide uitvoeringen passen in de boutique.

1 like

Ja dat ga ik ook zeker doen. Toen ik er de laatste keer was lag die er op witte rubberen band, had wel iets maar was het net niet.

Zie hier

5 likes

Welkom op HF Robin. Succes met de zoektocht naar de ideale blue dial IWC Portugieser chronograaf :+1:t2:

1 like

Welkom! Mocht je een gebruikte vorige generatie Portugieser Chronograph overwegen, hou er rekening mee dat de rubberen IWC banden van nu officieel(…) niet passen op de vorige generaties. Heeft te maken met de metalen aansluiting die in de rubberen band verwerkt zit, het sluit net niet helemaal lekker aan. Dat zal met een metalen band vast niets anders zijn. Leren banden gaan natuurlijk wel prima.

Koop je de huidige generatie 3716, dan geldt bovenstaande natuurlijk niet. Ben benieuwd wat het wordt! :camera:

1 like

Passen de banden van de 3714 ook niet op de 3716? In ieder geval fijn dat ik het weet anders had ik misschien de mist in kunnen gaan.
Ga volgende week nog een keer naar de AD en wil ik graag de verschillen zien op de stalen band, rubberen en leren band. Als m’n gevoel dan goed is en ik verkocht ben dan mogen ze hem inpakken voor me :slight_smile:

Bedankt voor jullie adviezen!

1 like