Nieuw forumlid zoekt hulp

Beste forumleden,

Na diverse gewonere horloges ben ik nu op zoek naar iets meer bijzonders… met een dito uurwerk (automaat of handmatig).

Mijn huidige collectie bestaat uit een Michael Kors Chrono (MK8073) met zwart leren band voor zakelijk gebruik, TW Steel met zwarte wijzerplaat en bruine + zwarte leren band, Adidas digitaal horloge voor vrije tijd.

Nu de zoektocht :wink:
Ik ben op zoek naar een horloge wat ik zowel zakelijk (onder een pak) als privé (casual/ trendy kledingstijl) kan dragen. Wat het budget betreft denk ik aan 3 a 4 duizend maximaal.
De modellen (betaalbaar of niet) die naar mijn idee qua zakelijk en privé gebruik aan bovenstaande voldoen zijn divers of pilots: Rolex Submariner, Panerai Luminor Marina handwound, Tudor Heritage Black Bay, Jaeger-LeCoultre Deep Sea Vintage, Zenith Pilot Big Date Special (stalen Milanese band), IWC Pilot’s Watch Chrono (stalen band)…
Deze lijst bevat ook een aantal nieuwe/ vernieuwde modellen die ik in de laatste 2 dagen nav Baselworld voorbij heb zien komen.

Aangezien hier extreem veel kenners aanwezig zijn ben ik benieuwd of jullie nog andere modellen kunnen aandragen.

Er zijn een aantal merken die bij mij, om soms onverklaarbare redenen, weinig losmaken. Voorbeelden hiervan zijn Breitling, Tag Heuer, Seiko…

Welke modellen of merken schieten schieten meteen door je gedachten wanneer je dit stuk hebt gelezen?

Alvast bedankt voor jullie reacties en hulp.
Uiteraard zal ik via dit forum de vorderingen delen!

gr LaRouge

Een Omega Aqua Terra zou ook een optie kunnen zijn. Succes met de zoektocht.

Omega Planet ocean, of een Omega 300M, als je zwart kiest kunnen die altijd, je kan deze horloges mooi dragen op staal of op leer voor wat netter, of rubber dan zijn ze weer sportiever, de keuze uit beide is makkelijk gewoon kijken welke het mooist op de pols past :wink:

Klein mannetje: rolex submariner

Groot mannetje: Panerai luminor

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Dank voor de feedback zover!

Qua postuur zou de sub mij inderdaad beter passen dan de panerai.
Ietwat oversized kan ik echter erg mooi vinden…
Tussen de 40 en 45 is de ideale afmeting wat mij betreft.

Van de genoemde merken en types heeft Bremont mij tot nu erg verrast.
De Carrera en de Seamaster Planet Ocean zijn tevens aan de lijst toegevoegd.

Thanks.

Ik zit nu weer naar mijn Omega seamaster PO te kijken type 22005100, hij wordt steeds mooier! (tu) een sportieve rustige klok met een mooie elegante sportieve uitstraling. Ik ben er heel blij mee in ieder geval.
Collega van me gaat hem op de gevoelige plaat leggen en mss hang ik hem wel boven m,n bed…:smiley:

Ook erg mooi(misschien te klein voor je pols)

Heb je de Nomos van hcptdg al gezien? Lijkt mij een goede optie: mooi merk, mooi uurwerk, mooie prijs (± €3000 nieuw). Zijn ook net nieuwe kleurtjes van gelanceerd.

Link.
http://www.hodinkee.com/blog/2012/3/9/the-nomos-zurich-gets-some-color-at-basel-live-pics.html

schmeink Schreef:

Klein mannetje: rolex submariner

Groot mannetje: Panerai luminor

Mooier had ik 't niet kunnen zetten. :smiley:
Oh wacht, toch wel: Marina 1950 :stuck_out_tongue:

Hallo LaRouge,

Met jouw budget zou ik persoonlijk voor een Omega Speedmaster Broad Arrow op zoek gaan. En dan met name deze versie: http://www.chrono24.nl/omega/speedmaster-broad-arrow-42-mm-stainless-steel--id1965623.htm

Succes met je zoektocht!