Hoi,
Tijd om me even voor te stellen, aangezien ik ook behoorlijk besmet ben geraakt door Het Virus . Normaal gesproken ben ik niet erg zichtbaar of actief op fora, maar mijn eerste ervaringen met forumleden zijn dermate positief, zowel irl als via persoonlijke berichten, dat het me wel een goed idee leek.
Eigenlijk is het de schuld van mijn vrouw dat ik hier nu actief ben (met een beetje fantasie dan…). Tot een half jaar terug liep ze rond met een spuuglelijk roze horloge uit de supermarkt. Omdat ik vond dat het echt niet langer kon, besloot ik haar maar een nieuwe te geven. Bij de horlogeboer kreeg ik het lumineuze idee ook voor mezelf maar eens rond te kijken. Tot op dat moment had ik zo’n 25 jaar geen horloge meer gedragen. In de jaren '80 droeg ik wel een swatch die ik van mijn ouders gekregen had, maar deze was reeds lang kwijt geraakt. Het seiko quartz horloge dat ik korte tijd later kocht, beviel dermate goed, dat ik me via internet verder begon te oriënteren en uiteindelijk op dit forum terecht kwam. Uit nieuwsgierigheid naar automaten besloot ik na een tijdje een mooie Hamilton over te nemen van een sympathiek forumlid. Ik was direct verkocht (en heb de quartz sindsdien eerlijk gezegd nauwelijks gedragen). Nadat er wat fondsen vrij kwamen uit een andere hobby, was het mogelijk een tweede automaat te kopen. Uiteindelijk ging mijn voorkeur uit naar een tweede dress watch. Het lukte om tamelijk goedkoop aan een Oris John Coltrane te komen. Ongelooflijk wat een draagcomfort en subtiele schoonheid! Inmiddels keek ik ook regelmatig op het vintage horlogeforum en besloot -eerlijk gezegd toch wel licht impulsief- de sprong in het diepe te wagen: via een tweede zeer aardig forumlid verkreeg ik een Omega 600 seamaster uit 1964 en een Timor dirty dozen. Na een paar dagen valt te zeggen dat ik de omega heerlijk vind om te dragen. De Timor is zo gaaf dat die me een beetje intimideert…
Voorlopig ga ik eerst maar eens van mijn laatste aanwinsten genieten. Voor de toekomst lijkt me een vintage chronograaf wel wat. De Breitling top time vind ik mooi, ook vanwege het formaat, maar wel erg aan de prijs. Ook een (stalen) Omega constellation pie pan vind ik prachtig.