Nieuw forumlid

hallo allemaal,
ik wil mij graag voorstellen als een nieuw forumlid,

Mij naam is Sam, ik ben al jaren geinteresseerd in hologes, maar ik ben nog maar net begonnen met verzamelen sinds ik heb een 20’s jaren horloge heb gekregen van mijn opa.

Dit horloge is in redelijk conditie, maar er is een klein probleem met het uurwerk. Dus het is niet te gebruiken.

Daarna heb ik op een vlooienmarkt 5 jaar geleden een Edox gevonden. Geen duur mechanish horloge, maar het is wel mijn dagelijkse horloge.

De meest recent aanschaf is deze Sicura automatish uit de jaren 70’s Het verhaal van dit horloge is een beetje triest. Ik heb het bij een locale winkel het glas laten vernieuwen. Alles leek perfect te zijn. Maar 3 weken later stopte het horloge. Ik heb het terug genomen en hen gevraagd er naar te kijken. 2 maanden later kreeg ik het terug. " het spijt ons, maar hij is niet te repareren". Dat was niet zo erg geweest, maar ze hadden het verkeerd terug in elkaar gezet (uren veranderd in een half uur).

Maar achter elke wolk wacht een zonestraal. Ik heb net een zwart monster bij Rob van Monsterwatches besteld voor mij verjaardag. Ik kan niet wachten!!!

Welkom Sam en veel plezier alhier.

Een Seiko Monster is een prima keus (tu)

welkom , en je hebt al mooie klokjes (tu)

Alvast gefeliciteerd met je verjaardag. Als het goed is had je vandaag de postbode aan de deur.

Welkom Sam! Je hebt al een paar mooie horloges, die Sicura is erg leuk. Ik zou nog eens een andere horlogemaker naar dat horloge laten kijken, er zijn een hoop horlogemakers die eigenlijk beter een ander beroep kunnen gaan zoeken. En als ik dan lees dat de jouwe 'm verkeerd in elkaar heeft gezet zou die best wel eens binnen die categorie kunnen vallen :smiley:

welkom !

welkom.
oscar

Welkom bij de “club”,Sam!

Je hebt inderdaad al een paar leuke horloges. Wat is er eigelijk mis met het horloge op de eerste foto? Ik woon in de provincie Limburg en als je in de buurt woont of bent, ben je van harte welkom. Ik wil met alle plezier eens kijken naar dat horloge op de 1e foto en naar de Sicura. Wie weet wat er aan de hand is en wat er aan te doen is?

Groetjes Joop.

Welkom. Die Sicura vind ik erg leuk om te zien. Als ik jou was dan zou ik er een horlogemaker naar laten kijken, maar wel eerst een prijsopvraag doen.

bedankt allemaal voor de reacties!

jodadca - de horloge in de eerste foto loopt ok, maar als je de wijsers instellen, je voelt dat bij een bepaalde positie de movement “hangt”. dit betekend dat het horloge verliest 15 min elke 2 uur.

Als ik ben in Limburg, ik laat je weten via PM,

Sam

mooie klokjes Sam…wreed!