Nieuw forumlid

Dag horlogeliefhebber,

Ik heb mij als nieuw lid op dit forum aangemeld, omdat ik altijd al geïnteresseerd ben geweest in horloges, maar mij er eigenlijk nooit zo erg in verdiept heb. En daar wil ik verandering in gaan brengen. Nu speelt zelfs bij mij de gedachte om een basisopleiding horlogemaker (in de avonduren bij M. Kalf te A’dam) te volgen.

Mijn concrete vraag is of er op dit forum leden zijn die deze opleiding ook hebben gevolgd (en wat dan de ervaringen zijn en wat heb je ermee gedaan?) en/of dit forum ook voor horlogemakers is bestemd.

Met vriendelijke groet,
Marco J.

Welkom! Wat voor horloges heb je zelf tot nu toe?

Dag Ben,

Op dit moment ben ik in het bezit van een Raymond Weil, Tango.

Ben jij actief als horlogemaker?

Met vriendelijke groet,
Marco J.

Van harte welkom alhier! Dit zien wij graag, een nieuwe lid dat zich beleefd voorstelt :slight_smile:

Ik verwacht dat ook jij met volle teugen van de dagelijkse prietpraat, adviezen en en discussies zult genieten. Proficiat!

Hallo Marco,

Welkom op dit forum. Volgens mij zijn de meeste leden “gewoon” enthousiaste verzamelaars en/of liefhebbers. Maar er zijn zeker ook horlogemakers op dit forum.
Die zullen zich wel melden. Heb je ook een foto van jouw horloge? We zijn hier een beetje gek op foto’s. In de Forum FAQ kan je zien hoe je foto’s op dit forum zichtbaar maakt.

Groeten, Tom Vreeken.

Mijn beste,

Allereerst heet ik je van harte welkom op dit magnifieke horlogeforum. Je zal je draai hier snel hebben gevonden en met het lezen van de verschillende horlogeposten de materie der horlogemagie weten te doorgronden.
Je bouwt zo, al lezend, een gedegen voorberijdende kennis op alvorens je aan de ‘Basisopleiding Horlogemaker’ te Amsterdam begint.

Voorts vormt dit Forum een uitermate geschikte basisopstelling voor ‘horlogemakers’.
Ik wens je hierbij dan ook enorm veel succes met je opleiding en ga er van uit nog vaak van je te mogen lezen en vooral ook de horloges te mogen bewonderen welke onder jou handen herrijzen tot een waar kunstwerk der ‘horlogerie. ;).

Orologio Signaturis Temporis

Goh, da’s weer een deftig betoog van de wijze ‘Tissot62’. Maar welgemeend!

Dank voor deze hartelijke ontvangst!
Er heerst hier een goede sfeer zeg.

Maarrehh, er worden gelijk al foto’s aan mij gevraagd en hoe dat moet zal ik eerst nog even uit moeten zoeken.
Verder ben ik (nog) helemaal niet in het bezit van een grote collectie interessante horloges. En al zie ik dan gelijk al de Rolexen voorbij vliegen, dan vraag ik mij af of ik wel kan meekomen met jullie hier op dit forum. Kortom veel inbreng zal ik (nog) niet hebben…, sorry.

Zijn dat nu alleen maar zeer kostbare horloges, welke jullie verzamelen?
Danwel, weten jullie ze goedkoop op de kop te tikken en knappen ze indien nodig zelf weer op tot zo goed als nieuwe exemplaren?
Is dit een kostbare hobby?

Met vriendelijke groet,
Marco J.

Welkom Marco, veel lees en post genot.

WW

Hallo Marco,

We vinden foto’s nu eenmaal erg leuk en het maakt niet uit of het een duur of goedkoop horloge is en of je er nu tientallen hebt of maar een enkel exemplaar. Het gaat om het plezier wat je er aan beleeft en het is leuk om de reacties van andere forumleden te zien, meestal leuk, soms kritisch, maar altijd welgemeend. Neem er rustig de tijd voor.

Groeten, Tom Vreeken.

Hallo Marco,

Als je op www.tijdwijs.nl onder het kopje extra kijkt heb je meteen alle info die je nodig hebt over de opleiding.
De opleiding die wij hebben gedaan was fulltime een jaar lang puh puh (bloed sweet en tranen kan ik wel zeggen). Machiel Kalf is een goede leermeester.

Succes John

Hallo Marco,

Welkom hier en geniet maar gewoon van dit forum. Je mag dat helemaal niet missen als je van de horlogekunst houdt.

Ik volg het forum al een tijdje en vind persoonlijk de sfeer hier erg leuk.

Helaas kan ikzelf niet veel inbrengen, zoals sommige, die al lang lid van het forum zijn en heel veel verstand van horloges hebben. Ik probeer wel van ze leren. Doe maar dat ook en stel vooral je vragen.

Groet,
Alex

Hoi Marco,

Allereerst welkom!

Zelf vind ik één van de charmes van dit forum dat men geïnteresseerd is in alle types (bij voorkeur) mechanische horloges, ongeacht het het merk dat er op staat.
Natuurlijk is het leuk een Rolex of een Omega te bewonderen, maar er zijn ook hele draden over bijvoorbeeld een mechanisch kijkshophorloge van 15 euro.

In mijn verzameling(etje) zit menig exemplaar met een aanschafprijs van onder de €100, die mij soms net zo dierbaar zijn als de wat duurdere.

Groeten,

Martin

OK, top, dat zijn geruststellende berichten!

Ik heb namelijk ook nog wat goedkopere exemplaren liggen… (ook niet werkende)

Met vriendelijke groet,
Marco J.

Welkom Marco,

ik hoop dat je het hier naar je zin zal hebben! VWB die opleiding, daar kan ik je helaas niets over vertellen, maar het lijkt me altijd interessant dus als je technisch inzicht hebt of gewoon heel nieuwsgierig naar het binnensten van een horloge dan kan je het altijd proberen, die opleiding. (tu)

En inderdaad, het leuke aan dit forum is dat het niet uitmaakt hoe duur of van welk merk je horloge is. Iedereen respecteert elkaar in zijn of haar hobby.

Vriendelijke groeten,

Jaap-Wim

Welkom naamgenoot :wink:

Veel plezier op het forum

Nop, geen horlogemaker, wel liefhebber :smiley:

welkom welkom op dit fantatische forum jij hoeft geen dure merken te bezitten maar het gaat om de emotie wat voel jij erbij veel lees plezier en wat betreft die opleiding onderleiding van machiel die is top zeker een aanrader succes