Nieuw forumonderdeel : veiling?

Vraagprijs is vraagprijs, daar mag je ook boven of onder gaan zitten natuurlijk. Heb je ook al een soort van veiling. Voor mij hoeft het ook niet perse, als ik een prijs te hoog vind vraag ik of de persoon een lager bedrag ook accepteerd.

Ik vind het een goed voorstel!
Maar dan zou het inderdaad waarschijnlijk niet kunnen met de nodige software maar gewoon handmatig. Of de forumsponsoren moeten een handje helpen

Ik heb al één keer een horloge verkocht via dit forum en dat ging goed.

Ik vind: vraagprijs erop en wachten op iemand die het betaalt. Of niet. En dan een beetje zakken. Of er komt een koper die de vraagprijs net iets te hoog vind en die een interessant tegenbod doet. Et voila. Horloge verkocht.

Ik kijk dagelijks op het verkoopsforum, gewoon omdat ik het zo interessant vind (ik draag momenteel al exact een jaar lang hetzelfde horloge en ben voorlopig niet echt op zoek naar iets anders, wegens zeer tevreden). Hier heb je een hele reeks horlogeliefhebbers die horloges kopen en verkopen. En die niet persé het onderste uit de kan willen, maar die als verzamelaars onder elkaar een eerlijk handeltje drijven.

Ik sluit me dus aan bij hen die niet nog een nieuwe veiligsite willen.

Ha, ha, maar niet heus. Die actie van Bidle was een prachtig initiatief. Een boel forumleden hebben op die manier voor een zeer aantrekkelijke prijs mooie horloges kunnen bemachtigen, waarbij het geld ook nog eens naar een goed doel ging.
Ik vind het persoonlijk nog steeds heel erg jammer dat dit forum zo’n gerespecteerd lid is kwijtgeraakt, want ik genoot in ieder geval enorm van zijn bijdrages.

Ik weet het niet en vraag het maar gewoon: wordt er via de PB’s ook niet gewoon onder de vraagprijs geboden? Dan kan het wat mij betreft net zo goed ‘open en bloot’.

Ik sluit me volledig bij je aan, geen discussie mogelijk.
Twas ook geschreven met een knipoog…

Grt. René

Ook nog even een inhoudelijke reactie… Ik denk dat aan een veiling héél veel haken en ogen zitten. Ga je openbaar bieden? Hoe ga je iemand juridisch verplichten om, als zijn bod het hoogst blijkt te zijn, daadwerkelijk tot aanschaf over te gaan? Bij de huidige manier van bieden (zeg maar achter de gordijnen) kan iemand zijn bod terug trekken zonder gevolgen. Bij een biedingensysteem zal dat niet mogelijk moeten zijn.

Je kunt nu toch ook gewoon een item te koop aanbieden met een geschatte waarde als vraagprijs en daarbij vermelden dat je open staat voor redelijke biedingen? Ik zie de meerwaarde niet eigenlijk!

r.obelink Schreef:

Moet je ff een PB sturen naar ex. furumlid Bidle,
hij kan het je misschien wel vertellen…

ouch

Idee klinkt leuk, ben benieuwd wat de moderators er van vinden. Misschien een test periode van een paar maanden en dan evalueren?

Keej houden we het gewoon bij het reguliere verkoopgedeelte.
Officieel dan he…

:wink:

Een aardig idee, maar voor veilingen is er eBay, voor “bieden vanaf 1 euro” is er Marktplaats.

Horlogemarkt is een initiatief van het Horlogeforum.nl voor “intern” gebruik van de leden om veilig en netjes met elkaar te kunnen handelen, waarbij er regels gelden die gerespecteerd dienen te worden, anders verwijs ik weer terug naar de eerste alinea.

Waar misschien met een “grappige knipoog-smiley” aan voorbij gegaan wordt, is dat het verkoopgedeelte van de moderatoren de meeste tijd vraagt. De rest van het forum reguleert zichzelf redelijk - met dank aan de leden - maar het verkoopgedeelte vraagt dagelijks onderhoud. Als daar allerlei onnodige handelsvormen (want zie alinea 1) bij gaan komen, neemt dat onderhoud alleen maar toe. De moderatoren zijn echter allemaal onbezoldigde liefhebbers en vrijwilligers - tegenover het onderhoud staat niets, behalve het respect van de andere gebruikers van het forum.

Henrik Schreef:

Een aardig idee, maar voor veilingen is er eBay,
voor “bieden vanaf 1 euro” is er Marktplaats.

Horlogemarkt is een initiatief van het
Horlogeforum.nl voor “intern” gebruik van de leden
om veilig en netjes met elkaar te kunnen handelen,
waarbij er regels gelden die gerespecteerd dienen
te worden, anders verwijs ik weer terug naar de
eerste alinea.

Waar misschien met een "grappige knipoog-smiley"
aan voorbij gegaan wordt, is dat het
verkoopgedeelte van de moderatoren de meeste tijd
vraagt. De rest van het forum reguleert zichzelf
redelijk - met dank aan de leden - maar het
verkoopgedeelte vraagt dagelijks onderhoud. Als
daar allerlei onnodige handelsvormen (want zie
alinea 1) bij gaan komen, neemt dat onderhoud
alleen maar toe. De moderatoren zijn echter
allemaal onbezoldigde liefhebbers en vrijwilligers

• tegenover het onderhoud staat niets, behalve het
    respect van de andere gebruikers van het forum.

Lijkt me duidelijk en begrijpelijk. OK, geen veiling hierzo.