Het was maar een voorstel en ik weet niet of het ooit al voorgesteld of dat het zelfs haalbaar is…
Het is een gedacht waar ik mee aan het spelen ben en moest de forumbeheerder hier een probleem mee hebben, dan mag dit topic direct verwijderd worden…>X
Ik heb meerdere ( vintage ) hologes/ kasten / banden, enz die ik in het te koop forum zou willen zetten, maar daar moet je verplicht een prijs geven ( niet dat dit een probleem is, regels zijn regels )
Maar omdat ik geen idee wat ik ervoor moet vragen, gooi ik ze niet in de verkoop… een goed bod is dan de oplossing…
Nu heb je daar ebay voor natuurlijk, maar daar zijn al die bijkomende kosten ( plaatsing, afhandeling en paypal ) dus voor klein spul vind ik dit niet zo praktisch…
Zou het misschien een goed idee zijn om een forumonderdeel te maken waar je kan bieden ?
Nu heb ik gemakkelijk praten natuurlijk want het enigste wat ik moet doen is het voorstellen… :#
Ik heb geen idee hoe het praktisch zou moeten verlopen… het is enkel maar een idee…
Wat vinden jullie ervan? zinnig (tu) of onzinnig (td) ?
Persoonlijk vind ik het heerlijk dat er altijd een prijs bij vermeld staat. Hoe vaak ik wel niet op een advertentie reageer waar staat T.E.A.B en dan een bod doe waarop de reactie komt: ‘’ nee dat is veel te laag’’. En negen van de tien keer willen ze de adviesprijs( terwijl het product toch echt tweedehands is).
Echter, begrijp ik wel wat je bedoeld als je zegt’’ het kleine spul’’ omdat er bijkomende kosten zijn.
Of het haalbaar is durf ik niet te zeggen. Mensen kunnen wel op hun teentjes getrapt worden door in hun ogen veel te laag geboden prijzen.
Op zich zou het toch wel kunnen? Je geeft een (verplichte) minimum prijs aan en tot welke datum je de advertentie laat staan. Degene die dan het hoogste bod heeft is dan de gelukkige.
Op zich zou het toch wel kunnen? Je geeft een
(verplichte) minimum prijs aan en tot welke datum
je de advertentie laat staan. Degene die dan het
hoogste bod heeft is dan de gelukkige.
Ja precies, hoeft geen volgeautomatiseerd dik duur softwarepakket achter te zitten á la ebay enzo, gewoon handmatig net wat jij zegt, min.prijs en max.termijn, we kennen mekaar dus we weten ongeveer wel wat we aan mekaar hebben, dus moe kunnen dacht ik !
Je kunt toch je spullen in 1 advertentie zetten met een richtprijs, waarbij je zegt dat je voor elk redelijk bod open staat.
Ik vind het opzich een goed idee, maar ik kan me voorstellen dat de forumbeheerder dit liever niet heeft…
Je kunt toch je spullen in 1 advertentie zetten
met een richtprijs, waarbij je zegt dat je voor
elk redelijk bod open staat.
Ik vind het opzich een goed idee, maar ik kan me
voorstellen dat de forumbeheerder dit liever niet
heeft…
Ik zie 't probleem niet.
Mocht de leiding er tegen zijn dan horen we dat vanzelf wel.
En dan is er nóg niks verloren, want we hebben nu ook geen veiling tenslotte…
I guess we’ll see what we’ll see then,
Won’t we!!!..
Ik zou het heel jammer vinden…
Het kan een hellend vlak worden, van ´af en toe´ eens een keer tot een veilingsite zoals marktplaats en ebay.
Het mooie van dit forum is zijn eerlijkheid. De horloge- hobby staat voorop.
Voor je het weet is de handel het belangrijkste, kijk naar de Rikketik.
Als je spullen ‘over’ hebt, zet het gewoon met een redelijke prijs op het verkoopgedeelte, misschien iets hoger.
Je merkt vanzelf wel of de prijs OK is.
Maar ja…ieder zijn mening
grt
Peter
Van mij hoeft het niet persé hoor
Ik vraag soms heel beleefd of de verkoper een lagere prijs ook goed vindt. (niet te laag natuurlijk) en dat is vaak ook goed.
Je hebt hier wel een punt, voor veilingen zijn genoeg andere sites.
Het verkoopgedeelte hier loopt prima, ik koop hier graag en (te) veel, mooie spullen van betrouwbare mede liefhebbers, vrijwel altijd in prima staat voor reeele prijzen.
Houden zo!
Je hebt hier wel een punt, voor veilingen zijn
genoeg andere sites.
Het verkoopgedeelte hier loopt prima, ik koop hier
graag en (te) veel, mooie spullen van betrouwbare
mede liefhebbers, vrijwel altijd in prima staat
voor reeele prijzen.
Houden zo!
Ik zie het niet zitten.
Het is nu lekker duidelijk. Richtprijs staat aangegeven, niet moeilijk doen.
Als je het horloge wilt kopen, weet je wat je moet betalen.
Ik ben relatief nieuw hier, dus wil ik me bescheiden opstellen.
Ik lees steun, maar ook afkeur over het idee.
zou er geen middenweg mogelijk zijn in de vorm van een vierde lijst onder horlogemarkt.nl teweten: “Veilingen” Hier kan iedereen dan een link plaatsen naar zijn/haar veilingen op andere sites.
Niet zo’n goed idee.
Vraag gewoon de prijs die je er voor wil hebben en wees niet bang als je zelf niet weet hoeveel je moet vragen, dat je teveel vraagt. Vraag je te weinig, heb je pech gehad.
De forumleden hebben al hun uiterste best moeten doen om de horlogemarkt hier te behouden zoals die was en daar zijn toen strengere regels aan verbonden als voorheen.
Ga voor veilingen naar een veilingsite en wil je betrouwbaar kopen, kijk dan hier op de horlogemarkt.
Je kunt toch je spullen in 1 advertentie zetten
met een richtprijs, waarbij je zegt dat je voor
elk redelijk bod open staat.
Ik vind het opzich een goed idee, maar ik kan
me
voorstellen dat de forumbeheerder dit liever
niet
heeft…
Ik zie 't probleem niet.
Mocht de leiding er tegen zijn dan horen we dat
vanzelf wel.
En dan is er nóg niks verloren, want we hebben nu
ook geen veiling tenslotte…
I guess we’ll see what we’ll see then,
Won’t we!!!..
Zolang er een minimum prijs bijstaat is er niks aan de hand.
Dat was toen het probleem, er werd geen prijs bij gezet.
Al zet je 1 euro neer, dan staat er toch een prijs. Biedingen moeten dan via pb zoals nu ook.