Ik dacht dat het misschien wel een leuk idee was om binnen het forum een onderdeel te maken met links naar interessante sites, opgedeeld in clusters van bijv:
Duikhorloges, vliegeniershorloges, vintagehorloges, enz enz.
in deze categorien kan je dan linkjes plaatsen niet alleen naar verkoopsites, maar ook naar techniek, revieuws, enz enz.
Dit om een leuke database voor iedereen te creeren.
Ik sta hier niet afwijzend tegenover.
Doch ook met de zoekfunctie van ons onvolprezen horlogeforum, en bv de sites: ‘Horloge-info’ en het hernieuwde ‘Horlogestartpagina’, komt men al een heel eind.
De zoekfunctie doet ook veel zoals eerder gemeld maar het leuke van deze manier is dat juist ook linkjes ziet naar dingen waarop je anders niet ging zoeken. Dus zeker toegevoegde waarde.
yep, goed idee. zoeken is leuk als je weet wat je zoekt.
maar deze forumomgeving leent er zich niet voor: ik denk dat je alleen overzichtelijk krijgt in een wiki achtige vorm, waar links een update kunnen krijgen etc.
ik ben bezig met zoiets voor Seiko, alle links die ik bij elkaar gescharreld heb dump ik daar. waarvan ik denk “had ik dat maar gehad/gekend toen ik avonden aan het zoeken was” komt erop.
ik heb van de week het domein geregistreerd, nog effe geduld, kan nooit lang meer duren!
en dan een compleet format, alle horlogemerken bijv.
tissot.horlogepaginas.nl met daarop nieuws, verkoopsites, artikelen, bijzonderheden, occasions. etc etc.
Je werkt vanuit een DMOZ concept. Degene die zich aangesproken voelen kunnen een merk op zich nemen. En dat dan beheren. De kleinere merken die niet dagelijks beheert hoeven worden zijn voor iedereen toegankelijk zodat die gemanaged kunnen worden. Ja, niet IEDEREEN, alleen de mensen die aan de database werken.
Commercieel interessant? Ja, denk het wel. 100 euro voor een linkje op startpagina.nl is echt het minimum. ik denk 25 euro voor een commerciële link per jaar en banner per maand? Dan hebben de database beheerders nog een leuk extraatje.
Zooo… compleet business plan op tafel, niet alleen handig maar ook commercieel. Ik ben in te huren hoor, voor brainstormsessies