Heb sinds vorig week een nieuw fototoestel (Canon Ixus 870 IS) en hoe kunnen we deze beter testen dan door een paar horologe gerelateerde foto’s te nemen.
Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om ineens wat foto’s te nemen van mijn werkhoekje. Momenteel moet ik mij behelpen met kennis opgedaan via the TimeZone Watchschool en verscheidene boeken, maar in september start ik met een horlogemakers opleiding in avondschool. Tot dan “prutsen” we rustig verder
Wat heet “bescheiden” in deze, wat heet “behelpen” en wat heet “prutsen”!!
Dit ziet er toch fantastisch uit. Menig horlogepassionist zou met minder al …………:~…
En dit alles vereeuwigd door jou nieuwe ‘Canon Ixus 870 IS’. Chapeau!!
Tiens, waar zou jij die machines nog gezien kunnen hebben
En dat van die borstel, ik heb al enige tijd op handen en knieën doorgebracht op zoek naar 'rebelse" onderdelen. (zoek maar eens een deksteentje op een donkerbruine/zwart gevlekte vloerbekleding)
Tip voor het zoeken van zeer kleine onderdelen op de grond:
Schijn met een lichtbundel (zaklamp) horizontaal over de grond.
Probeer dan met je ene oog zo dicht mogelijk tegen het vloeroppervlak te speuren naar het verloten objectje in de baan van het licht.
Succes gegarandeerd!
Extra tip: niet stofzuigen voor je het verloren item teruggevonden hebt!
PS ook ikzelf heb al menige uren op handen en knieën op de grond doorgebracht…dus, je bent niet alleen…als dit een troost mag wezen.
Het is inderdaad dit soort “knutselen” dat onze “hobby” verheft boven het simpelweg aankopen van horloges.
Ik kan het overigens iedereen op dit forum aanraden…
Van “prutsen” komt “knutselen” en van “knutselen” komt traag-maar-zeker een bijna professionele voldoening en wordt dat oude “verloren” horloge terug een echt meesterwerkje…waarop je terecht fier kan zijn… Mooi ! :~
Mooie werkplek! Ik zie dat je met automatische oliegevers werkt? Bevalt dat beter dan de ‘handmatige’ pennetjes? En ik vroeg me af of je werkbank hoog is of normale bureau hoogte?
Leuk dat er nog mensen op het forum zijn die nog iets verder in hun hobby gaan.
Ikzelf knutsel ook wel wat, maar het probleem is om achter onderdelen geraken … helaas.
Toch is het erg leuk wanneer je het werk terug in elkaar kan zetten. (zonder stukken over the hebben wel te verstaan )
Toch zie ik mezelf nog niet snel een ‘duurder’ horloge uit elkaar halen. Misschien wel eens openen om het werk te zien X(
knutselen + onderdelen + nog niet duurdere horloges =
SEIKO
spul zat, een heel horloge koop je voor een tientje
Mathias Schreef:
Leuk dat er nog mensen op het forum zijn die nog
iets verder in hun hobby gaan.
Ikzelf knutsel ook wel wat, maar het probleem is
om achter onderdelen geraken … helaas.
Toch is het erg leuk wanneer je het werk terug in
elkaar kan zetten. (zonder stukken over the hebben
wel te verstaan )
Toch zie ik mezelf nog niet snel een 'duurder’
horloge uit elkaar halen. Misschien wel eens
openen om het werk te zien X(
Ik heb gewoon voor een ‘bureaustoel’ gekozen. Zo kan ik de werkhoogte aan de tafel goed regelen. Veel hoger moet je niet zitten, want dan ben je voordelen van de hoge tafel kwijt?
Heb ook bewust een stoel gekozen die wit van kleur is en zonder “kussens”. Zo kan ik daarop al niets kwijtspelen.
Mooie werkplek! Ik zie dat je met automatische
oliegevers werkt? Bevalt dat beter dan de
’handmatige’ pennetjes? En ik vroeg me af of je
werkbank hoog is of normale bureau hoogte?
Ik vind persoonlijk die automatische oliegevers wel makkelijker. Altijd dezelfde hoeveelheid olie, waar ik met handmatige pennetjes wel wat moeite mee had. Het is ook makkelijker om de olie op juiste plaats te krijgen, je positioneerd eerst de oliegever, even op het knopje en klaar. Als je daarentegen met een pennetje werkt, kan je olie krijgen op plaatsen waar je niet wilt. (was allesinds bij mij zo)
De werkbank is een bartafel, hoogte 102cm, gekocht bij ikea. Werken aan bureauhoogte heb ik een tijdje gedaan, met veel nek/rugpijn tot gevolg.
Dat ziet er fraai uit! Zoals Tom al zei, de droom van menig forum lid.
Zelf hoop ik ook ooit verder te komen dan een verschoven wijzertje opnieuw te plaatsen