'Nieuw glas' (gerestaureerd): Seiko F023-5019, 1977

Digitaal is nog steeds primair 'mn ding’
Ik had hem ook gepost in het ‘welk horloge draag je vandaag’ draadje, maar ook nog maar even hier.

Omdat ik sinds heel kort (sinds een paar weken) de kunst versta van het restaureren van glaasjes (monnikkenwerk, maar zeer bevredigend) gaat er een ‘wereld aan terzijde gelegde horloges’ aan me open.
Dit was daar eentje van, hij lag tussen de anderen in het laatje 'laat maar totdat er ooit eens een goed donorglas voorbij komt’
Affijn, hij mag er weer wezen

Een Seiko F023 uit Seiko’s ‘thin line’, 1977. Eén van de weinige Seiko’s waarvan (door zn speciale backpanel) het scherm vanuit elke hoek goed zichtbaar is, ook in schemerlicht (het heeft geen lampje)
Een andere leuke feature van het F023 uurwerk is dat het horloge door één druk op het pushertje door datum, dag en vervolgens seconden ‘toggled’. Geheel ‘automatisch’

Dun en klein, maar heel erg fijn:

Ik wens jullie een fijne tweede paasdag!

Ernst

1 like

Mooie vintage :~

“monnikenwerk” in de zin van het oude glaasje polijsten
neem ik aan ?
of kun je nu ook zelf diverse soorten glaasjes compleet vervangen e.d,

Ziet er weer super uit Ernst :slight_smile:

Heel helder, dat display. Mooi klok zo (tu)
We zien de volgende herstelde digi binnenkort wel voorbij komen.
Je hebt 2e Paasdag toch alle tijd daarvoor, fijne Paasdag dus :slight_smile:

Het vervangen van glaasjes vergt niet heel veel tijd als je een goede glasafnemer hebt (zo eentje met 40 ‘pootjes’) of een goede glazen pers.
Polijsten van plexi doe ik meestal zonder het glaasje af te nemen.

Dit is glas:
Waterproofen met 2500 of fijner (duurt (afhankelijk van de diepte vd krassen) een uur of anderhalf (caliber sportschool: continue in beweging :slight_smile: )
Dan polijsten met diamond paste in verschillende korrels met een dremel tool en viltjes.

MartijnV Schreef:

Ziet er weer super uit Ernst :slight_smile:

• 1 (tu)(tu)(tu)