Nieuw glas op speedmaster

Weten jullie wie een nieuw gld op mijn omega speedmaster Mark 4.5 kan zetten?

Is het geen plexiglas? Dan zou polywatch kunnen helpen.

Is een mineraal glas.

Ik liet dat doen door Wesselink en Vreeker. De Mark speedys moet je het glas tezamen met een o-ring inpersen wat zonder het juiste tooltje quasi onmogelijk is.

1 like

Ferry Schweitzer kan het vast ook

Kijk even op de Omega website daar kun je alle servicepunten vinden die kunnen dit voor je verzorgen.

Die zou ik het ook laten doen … uitstekende ervaringen mee.

Als je in Overijssel woont, is Watch Inside van Mark Braamhaar ook een goede optie. Hij is certified Omega watchmaker, dus kan aan de juiste onderdelen komen en wil ook vaak met je meedenken.

Kijk eens bij Ofrei.com, daar heb ik destijds een origineel glaasje voor mn 4.5 gekocht. Volgens mij zit de tachyring namelijk op het glas.

Groeten
Rutger

Zover ik weet, (could be wrong) dient er ook bij de mk4.5 net als de mkii een o-ring rond het glas ingeperst te worden. De pakking zit bij deze niet in de kast maar rond het glas.

Met klassieke glaspersen lukt dat niet. Je moet een tooltje hebben die de o-ring rond het glas gedrukt houdt vooraleer je hem in de kast kunt persen. Tooltje is niet te vinden.(buiten PVC zelfmaak dingen). ARCHER heeft er ooit op omega forums een nagemaakt.

Ik denk dat ik nog altijd eens zo een tooltje moet kunnen 3d printen.

Geen idee of het hetzelfde glas is, maar iemand heeft voot een mark 2 een keer zelf een tool gemaakt zie ik