Nieuw glas voor Waltham Riverside?

Best forum,

Met veel plezier las ik al de bijdragen over het onderhoud van zakhorloges en dan in het bijzonder die van het merk Waltham.

Ik ben erg blij met een exemplaar uit 1903 waarvan het mooie uurwerk - een Riverside 19j - nog uitstekend loopt. Voor jullie idee heb ik een paar foto’s bijgesloten.

Minder fraai vind ik het plastic glas dat erop zit. Het is in prima staat maar het horloge verdient beter. Daarom overweeg ik er echt glas op te zetten, zolang de kosten daarvan tenminste enigszins in verhouding zijn met de bescheiden waarde van het uurwerk (s12, 14K verguld). €99 schat ik, op zijn meest.

Om de kosten te drukken overweeg ik om die ‘upgrade’ zelf te doen met een reserveonderdeel van eBay. Maar het leek me wijs om jullie eerst om advies te vragen voordat de tandwielen om mijn oren vliegen :wink:

Ik ben benieuwd of iemand hier daarmee ervaring heeft en of hij/zij mij dit kan aan- of afraden? @Koen, ik ben ook benieuwd naar jouw professionele mening.

Groet,
Marc

2 likes

Schitterend uurwerk !

1 like

Die Amerikanen konden er wat van met hun uurwerken. Werkelijk schitterend om naar te kijken! :blush: :+1:

1 like

Prachtig, volledig gesteend uurwerk met de stenen in chatons gezet. :ok_hand:

Ik zou mezelf niet nodeloos in de nesten werken met dat glaasje, zeker als het nog in goede staat is. Een glazen glaasje voor een zakhorloge vinden dat echt goed past, is een crime. Spreek uit ervaring.

1 like