Nieuw, hallo iedereen

Hallo,

Ik ben Kris (Belg), en nieuw op dit Forum.

Ik ben fan van mooie uurwerken.

Ik verzamel ze ook. Momenteel heb ik zo’n 10 uurwerken, van festina, rodania, certina, citizen, Tag Heuer…

Voor mij maakt het merk op zich niet veel uit. Wat wel telt is de look en de techniek. Alleen voor de echte gecompliceerde uurwerken heb ik spijtig genoeg het Budget niet. Dus hou ik het voorlopig voornamelijk bij looks.

Wel staat er dit jaar een aanschaf van een Louis Erard of Oris op het programma.

Zo nu weten jullie al iets…:wink:

Welkom:)-D

Welkom en wist je al dat we gek op foto’s zijn

Welkom, hier een andere Belg ! :wink:

Welkom op het forum Kris!! (tu) Ook ik ben Belg. :wink:

Heb je geen foto’s van je horloges?

gr. Glenn

zal me komende week es bezighouden met foto’s van de collectie.:slight_smile:

Welkom op dit forum!

Welkom op dit pracht forum!

Veel lees/kijk plezier!

Justin(limburger…dus bijna belg…)

Welkom!

welkom

Mijn beste,

Namens een "NederBelg"
van harte welkom Kris op dit Mondiale horlogeforum, op Menselijke maat!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Welkom!:~ ik ben Chinees ehhh… sorry Hagenees:# uw wel bekend in het Haagse. De stad waar de knopen worden doorgehakt door onze regering althans dat trachten ze continu te doen. Vele pogingen lopen op niets uit…:z

Welkom om dit mooie forum. Vele horloges passeren hier de revue. Met genoegen kan je ook van alles lezen over techniek enzo.

Vele avonden kan je vullen met het lezen van technische hoogstandjes door meerdere forumleden die ook een zeer grote technische kennis in huis hebben.

Voor technische vragen zitten hier echte ambachtslieden die hun vak verstaan.
Maar door te surfen vind je vele antwoorden op vragen op dit forum. Nogmaals welkom!(tu)

Tissot62 Schreef:

Mijn beste,

Namens een "NederBelg"
van harte welkom Kris op dit Mondiale
horlogeforum, op Menselijke maat!!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-THJNK64Z-D.jpg

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Waar haal je ze vandaan! top!:~

Vind ze ook altijd heerlijk, die welkomstposts van Tissot62 :smiley:

Welkom Kris! Foto’s zijn altijd leuk!

gr, HjR

Van harte welkom. Pas wel op, want voor je het weet moet je na een paar jaartjes op dit forum je username veranderen in watchexpert :wink:

watchnovice Schreef:

Voor mij maakt het merk op zich niet veel uit. Wat
wel telt is de look en de techniek. Alleen voor de
echte gecompliceerde uurwerken heb ik spijtig
genoeg het Budget niet. Dus hou ik het voorlopig
voornamelijk bij looks.

Techniek van Zwitserse bodem is misschien voor velen moeilijk haalbaar. Maar uit ervaring weet ik dat ze van Chinese bodem een een stuk minder hard aan je beurs trekken. Een tourbillon bijvoorbeeld is door de populariteit (quantum voordelen) een stuk beter betaalbaar.
Of de looks je aanstaan is een ander verhaal. Vooral omdat sommige hun inspiratie bij anderen vandaan halen. Zijn Chinezen erg ‘makkelijk’ in.

Verder zou je ook kunnen kijken naar gebruikte klokjes. Zaken als quantieme perpetuals en minute repeaters die onhaalbaar leken, zijn met flink doorsparen misschien toch te doen.

Veel plezier verder op 't forum!