Ik ben nieuw hier en zal me even netjes voorstellen.
Ik ben Franco 47 jaartjes jong en woon in zuid limburg.
Ben eigenlijk mijn hele leven al gek op horloges, en loop geen horloge etalage voorbij zonder even te kijken.
Toch heb ik spijtig genoeg die honger nooit echt gevoed! Wat nu tot gevolg heeft dat ik eigenlijk zo goed als niets weet over horloges en merken.
Ik kijk altijd alleen naar wat ik leuk vindt en doe er verder nietsmee.
Ik heb zo’n 23 jaar geleden een heel platte rechthoekige lassale gekocht (best duur toen der tijd) en loop daar nog steeds mee rond.
Echter begint de slijtage nu hard toe te slaan. Het goudkleur op delen van de kast is weg, het kroontje is zo goed als helemaal weggesleten en het bandje is erg versleten. De schakels gaan steeds verder uit elkaar. Een nieuw bandje kost echter 345 Euro. Dus ik heb besloten dat het tijd wordt voor een nieuwe.
En daar komt ie! Hierbij heb ik dus egenlijk hulp/advies nodig.
Ik heb al eens wat rond gekeken bij juweliers en op internet. Daar kwam ik dus deze site tegen, dus snel aanmelden want daar ligt m’n interesse.
Ik heb in m’n speurtochten al ontdekt dat ik eigenlijk een te dure smaak heb. Alles wat ik mooi vindt is duur.
Een horloge echter heeft m’n aandacht zeer weten te trekken. En wel de Maurice Lacroix Pontos day/date en de pontos Automatique.
Wat vinden jullie van deze?
Waar adviseren jullie mij heen voor de aanschaf van een ML. (goedkoopste?)
Of mischien hebben jullie andere goede agviezen/horloges voor mij.
Alle tips zijn welkom, en mijn keuze is nog lang niet gemaakt. Misscien hebben jullie zelf iets interesants in de aanbieding?
Ten eerste welkom! Op dit forum kunt u vast en zeker genoeg informatie, hulp en ondersteuning vinden.
Over je horloge keus, aangezien je vorige klok het 23jaar lang moest uithouden, zou ik voor een degelijke klok gaan. ML is erg mooi, maar toch een klok waar je een beetje zuinig op moet zijn. Ik neem aan dat, gezien je vorige horloge, het deze keer best iets kosten mag.
Persoonlijk ben ik helemaal weg van het merk Omega, kwalitatief een super merk en ook nog eens erg aantrekkelijk om te zien. Natuurlijk zijn deze horloges wel een beetje aan de prijs, maar voor kwaliteit betaal je. Een voorbeeld is de Seamaster Professional van Omega. Een degelijke, nette, stevige en klein beetje sportieve klok en ook nog eens erg waarde vast. Ook zou ik gaan kijken naar horloges als Rolex, die door de tijd hun kwaliteit ook keer op keer bewijzen en er na 20 jaar dragen nog prima uit kunnen zien.
Ook kun je kijken naar een leuk 2e handjes. Goede horloges zien er na 5 jaar ook nog prima uit, zijn een stuk goedkoper als bij de juwelier en zijn over 10 jaar (Mits in goede staat) nog dicht bij de waarde van de 2e hands aankoop prijs.
Ik heb even niet de tijd om uitgebreid op modellen in te gaan, maar ik gok dat je hiermee vast nog wel allerlei verschillende kanten opgestuurd word.
Welkom op dit leuke horlogeforum. ML is een goed merk, daar kan je je geen buil aan vallen. Welke? ‘Even’ passen en dan beslissen:)
Waar? Ik ben niet bekend in Zuid Limburg, maar van andere forumleden hoor ik dat met name Maastricht een waar Mekka voor horlogeliefhebbers is. De kenners zullen zich wel melden:D
Als je dan toch een ML wil, dan zou ik de Pontos nemen met kleine seconde. Dat vind ik een prachtig horloge. Wel het model dat er sinds vorig jaar is nemen, daarvan is de kroon veel mooier.
Hele mooie keuze… ik ben ook net nieuw hier en ook opzoek naar precies dat zelfde horloge van ML… ben inmiddels al een beetje afgeweken naar de Pontos chronographe met zwarte wijzerplaat.
Ik heb gezien dat juwelier Haeffner (op ebay) deze ook verkoopt (Eur.1.339,00).
De chronographe kost hier Eur.1.719,00
Ik heb de Day/Date in Duitsland omgehad en was er helemaal weg van, koste daar overigens Eur.1.400,00
Tja, die bedragen zijn niet mis hé.
Ik twijfel nog even, maar mezelf kennende zal het er uiteindelijk wel van komen. Weet me toch niet in te houden als ik iets wil
Wat ik eigenlijk het allerliefst zou willen is de pontos decentrique, maar die ligt iets buiten mijn budget.
Maar wat een pracht is dat zeg.
Welkom hier!
Ik zou zelf gewoon een paar goed uitgeruste juweliers binnengaan, met een maximum budget in je hoofd en gaan kijken. Pas in het echt zie je of de klik er is of niet. Aangezien je in ZL woont, zou ik eens in maastricht kijken, daar zijn een aantal prima juweliers te vinden.