Nieuw hier, en al meteen een vraag

Hallo allen,

Ik heb een tijdje terug min of meer bij toeval dit forum ontdekt, en om niet meteen al te domme vragen te stellen ben ik eerst maar eens begonnen met lezen van de vele berichten hier. Nu dan toch maar eens een vraagje:

Hoewel ik met plezier mijn Rado Ceramica draag wil ik eigenlijk ook zo af en toe eens wisselen van horloge (blijkbaar ben ik nu ook behept met het horlogevirus…).
Mijn voorkeur gaat daarbij uit naar de plattere en moderne modellen.
Heb al gekeken bij Edox, Skagen, Blancpain, Jacob Jensen enz…, maar het is het ’ net niet’ qua model, of ‘helemaal niet’ qua prijs. Welke merken (in de prijsklasse tot een paar honderd Euro) zouden nog meer in aanmerking komen?

alvast bedankt!
Bart

Nomos??

Nomos is niet echt plat, vind ik.

Zelf zou ik meer zoeken richting de vintage modellen, die zijn over het algemeen wat kleiner en dunner of anders misschien meer dress-watches ofzo?

Plat ga je al snel richting quartz, of je moet een flinke bak geld neertellen.
Vind Nomos wel erg strak. En als ik me niet vergis zijn de handopwinders niet zo heel hoog.

Zo strak klokkie zeg NOMOS…

Valt wel bij mij in de smaak, ga gelijk eens kijken wat dit vandaag de dag mag kosten.

Ik heb ook gekeken naar n van der GANG maar 6000 pesos is toch echt te veel voor mij, en voor het horloge maar wel NLfabricaat.

Kijk maar eens op www.horlogeplatform.nl, die heeft er veel.
Prijzen beginnen bij een euro of 700

Ik ben met Jaap mee eens.
Hierbij een mooie examplaar!
http://cgi.ebay.com/VINTAGE-LONGINES-18CT-GOLD-WRISTWATCH_W0QQitemZ5055389797QQcategoryZ31387QQrdZ1QQcmdZViewItem
groet.

Yuen Tai

Nomos niet plat?

De tangente met stalen bodem 6,2 mm, met glasbodem 6,6 mm. Hoe plat had je het gewild dan?

Gerard

Hallo Gerard,

ligt ook aan het model, voorbeeldje;

Orion

Tangente

Hij is niet overdreven dik, maar het kan dunner :wink: Misschien dat de topicopener misschien zelf beter kan bepalen wat hij dun vindt. De keren dat ik een NOMOS heb gezien vond ik ze zelf te dik… maar goed, dat is een kwestie van smaak.

Ah, maar dat zit toch echt tussen de oortjes, hoor. Heeft puur met de vorm van het deksel te maken, dat bij de Tangente recht naar beneden loopt en bij de Orion schuin weg loopt.

Dat neemt niet weg dat de Orion echt dikker IS hoor, ook al lijkt dat niet zo. Kijk maar na op hun site, waar de maten van alle modellen gewoon bij de beschrijving staan. Puur optisch, dus.

Nou geef ik meteen toe dat het bij die dikte juist om de INDRUK gaat, en niet om de feitelijke maten…