Nieuw hier en op zoek naar

Hallo mensen,

Mijn naam is dus roderik, 33 jaar oud en natuurlijk liefhebber van het horloge. (Anders kom je hier niet) :wink:

Ik heb helaas niet zo’n enorme verzameling zoals sommige mensen hier, maar als ik later groot ben…

Nu ben ik op zoek naar mijn eerste “dure” klok. Mijn smaak is erg breed maar heb mijn zinnen eigenlijk gezet op de nieuwe breitling superocean.
Weet iemand een adres waar ik deze kan bezichtigen/passen (omgeving DenBosch)? Want een plaatje is leuk, maar om de pols zie je pas echt hoe een horloge staat.

Hallo Roderik,

welkom op dit verslavende forum.
Breitling passen dicht bij huis?

Schaap & Citroen Juweliers
Kerkstraat 2
5211 KG Den Bosch

Meer informatie via:
http://www.breitling.com/en/intro.html#/retailers/europe/

Succes!

Nou, ik zie een middagje binnenstad den bosch aankomen morgen! :wink:

Welkom Roderik en mocht je slagen voor een superocean
dan wel stantepede foto’s posten.

Mocht het toch iets anders worden eveneens meteen foto’s.

Trouwens wel een bijzonder mooi ding zo’n nieuwe superocean.

Ik zal natuurlijk foto’s maken!
Als ze het bij de juwelier goedvinden maak ik meteen foto’s als ik aan het passen ben.

Zal binnenkort ook eens een foto schieten van mijn huidige camel chronograaf.

Nog even een kleine toevoeging op mijn eigen bericht:
Is het veilig om online een horloge te kopen? Is het buitenland goedkoper?

Ik ben zo groen als gras op zit gebied en zou er graag wat meer over willen weten.

Hallo Roderik, welke Superocean zoek je eigenlijk, de Steelfish, Heritage 46mm.??
etc.
Gr,
Jack

Volgens de breitling website hebben ze maar een superocean genaamd: “the new Superocean”

Ik zie op google dat er idd verschillende superoceans geweest zijn, maar of die nu ook nog nieuw verkocht worden?

Welkom!

En een goeie instelling om een horloge eerst in het echt mee te maken, alvorens een aankoop te doen. Op papier en in je handen is voor mij een wereld van verschil.

Sorry, geen idee voor omgeving van Den Bosch. Maar voor een dure klok kan het lonen om iets verder te reizen. Kan schelen in bijvoorbeeld de prijs.

Roderik Schreef:

Is het veilig om online een horloge te kopen? Is
het buitenland goedkoper?

Tja, was is veilig heh? :wink: Je kunt wel proberen jezelf zoveel mogelijk in te dekken. Opzoeken en rondvragen wat de reputatie is van een verkoper. En proberen te betalen met creditcard (de meeste hebben een aankoop verzekering).

Goedkoper? Dat is een kwestie van vergelijken en wat je verstaat onder buitenland. In de VS kan de prijs van een klokje lager liggen. Maar als je daar de verzendkosten, douanekosten/invoer BTW… dan kan dat aardig oplopen. Misschien ben je uiteindelijk ietsjes goedkoper uit, maar kwa service ben je in Nederland weer makkelijker uit. Als het prijsverschil erg groot is, dan koop ik het wel eens in 't buitenland.

Goedemiddag,

Bij deze even mijn berichten die ik aan de hand van de vraag van Vipera25 heb gepost. Hij is ook op zoek naar eventueel een Superocean, ik denk dat je er wat mee kan.

Ik draag hier m’n tweede Breitling Superocean, na het “oude” type nu deze Steelfish A17360 42mm. Iets Indrukwekkender/zwaarder dan de moderne 41mm Colt.

Absoluut een hele grote aanrader! Degelijk (eta based) uurwerk, geweldige 3mm dik dubbel AR saffierglas, vaak ‘best value for money’ genoemd op vele internationale fora. Nieuw in Duitsland voor €1650,-… Tweedehands in goede staat en compleet voor €900,- (met wat geluk).

Bij deze een link naar de Steelfish voor €1700,-, en inderdaad ze liggen bij de plaatslijke juwelier voor €2295,-. De ervaring leert dat hier nog wel wat op af te dingen valt afhankelijk van de juwelier zo’n 20%. Let ook op de band, prijsverschil tussen de professional 2 stalen en rubber band is €400,-. Rubber is trouwens top qua dragen, echter staal maakt hem helemaal af.

Waarom koop je geen tweedehands van +/- 3 jaar oud (ivm service), de marge van de juwelier en afschrijving op een nieuw gekochte Breitling tezamen is echt de moeite van gebruikt kopen waard (voor mij dan).

[www.chrono24.com]

Ik zie dat de link niet werkt, hier ff zoeken op Steelfish. Zit een goede aanbieder in Stuttgart.

Ik weet zeker dat je geen spijt krijgt van de Steelfish.

Groet,
Rene

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/10/2010 11:07 door rene84.

Welkom Roderik,

Time4sale?Marley Sayin is een betrouwbaar internetadres.Marley Sayin is ook lid op dit forum.
Ben je toevallig een vriend van Lotte J. uit Nederhemert?

gr.
Peebee.