Eerst maar eens even voorstellen: ik ben sinds een paar jaar gegrepen door het automatische-uurwerkenvirus, heb inmiddels een Stowa flieger zonder logo, een Junkers wellblech en een cheapo skeleton.
Verder rijd ik (ook 's winters) veel in mijn open autootje (Burton), en dat is de aanleiding voor mijn vraag.
Op mijn pols staat een horloge van veel meer dan 40 mm. nogal grof: vandaar mijn keuze voor de Stowa. Nu denk ik over een “Baumuster B” en de wijzerplaat daarvan is zo gevuld dat 40 mm eigenlijk een beetje te klein is. Origineel waren ze natuurlijk ook veel groter. Mijn oog is gevallen op de Steinhart van 47 mm.; daar zou ik dan een extreem lange band aan willen zodat ik hem (zoals vroeger gebruikelijk) over mijn sheepskin pilotenjack zou kunnen dragen. Heeft iemand enig idee waar je zo’n band kunt vinden? Ik meen dat Laco er één heeft, maar die is te kort.
Hallo,
Welkom. Kun je met je jas aan meten hoe lang de band moet zijn? Doorgaans zijn natobanden +/- 285mm lang. Mocht dit niet volstaan, dan koppel je 2 van die banden aan elkaar.
Voorbeeld:
Tabee