Hallo allemaal!
Ik lees al een tijdje mee op het forum en inmiddels vind ik het tijd om ook eens actief deel te gaan nemen. Daarom stel ik mij(n) collectie hierna dan ook met plezier voor.
In coronatijd ben ik gepakt door het horlogevirus. Het begon met YT-filmpjes en websites afstruinen, gevolgd door het opbouwen van een collectie. Daar is inmiddels het een en ander voor aan- en verkocht, met dit als huidig resultaat:
Wat zie je? Vlnr:
- Seiko SKX013 (Uncle Seiko curved waffle strap)
- IWC 309a
- Omega Speedmaster Reduced 3539.50.00
- Rolex Datjejust 1601 (Japanse editie, geen lume)
- Casio G-Shock DW-5600E 1VER
- Tissot Desire T52.52.411.31
- Pulsar Tank
- Mr Jones - A perfectly useless afternoon (quartz)
De Tissot en Pulsar hebben sentimentele waarde, voor het overige is het idee achter mijn collectie m.n. tijdloze klassiekers, aangevuld met het Mr Jones-horloge voor op vakantie. Bovendien moet ik rekening houden met een wat smalle pols (net geen 16cm), waardoor de max lug-to-lug op 45/46mm ligt.
De lederen doos is van Rothwell. Heb daarbij voor 10 vakjes gekozen om me tegen mezelf in bescherming te nemen, haha.
Voor nu staat een Vintage Grand Seiko 62GS (6245-9001) op het verlanglijstje, of misschien die nieuwste 62GS Heritage (SBGH341), maar dat is vooralsnog een beetje boven budget. Ook zou ik nog wel een mooie IWC Spitfire willen hebben, maar dat is denk ik een categorie die helaas slecht past bij mijn smalle pols.
Enfin, hoor graag wat jullie ervan denken en misschien hebben jullie ook nog wel suggesties voor een mooie nieuwe toevoeging, al dan niet ipv de Grand Seiko die ik momenteel op het oog heb of een alternatief voor de Spitfire.
Hartelijke groet!