Nieuw hier, even voorstellen!

Hallo!

Heb me net geregistreerd, ik kom al een tijdje regelmatig een kijkje nemen op dit forum voor info over/ervaringen met bepaalde modellen, en het lijkt me wel zo handig om even te registreren… Dan kan ik ook dingen volgen (kruipt zo al genoeg tijd in :stuck_out_tongue: ).

De bal is beginnen rollen door het horlogetopic op Tweakers (sommigen onder jullie ongetwijfeld bekend), waar ik al jaren lid ben (zelfde nick). Ik heb jaren geen horloge gedragen, tot ik me op een bepaald moment - ik kreeg een zwarte MVMT cadeau, en merkte dat ik die dagelijks omdeed - realiseerde dat mijn smartphone geen horloge is, en dat dus vreselijk inefficiënt is… Elke keer in en uit je broekzak - lekker nutteloos, tenminste toch om gewoon de tijd te weten :smiley: .

Ik ben me beginnen inlezen over het binnenwerk (bleek Miyota, onderdeel van Citizen te zijn), en van het ene kwam het andere: ik begon te kijken naar een nieuw horloge. Ik vind chronografen fascinerend, dus de eerste aankoop was een Certina DS Podium Titanium - heerlijk ding, past ook wat beter rond m’n pols dan de MVMT met z’n 45 mm diameter.

Foto’s:

Als beginnend liefhebber heb ik natuurlijk ook al een stapel NATO straps ingeslagen…

De Certina draag ik zo goed als dagelijks, ondertussen heb ik ook een duiker (Citizen Promaster NY0040-17LE) aangeschaft, die doe ik om als ik wat fysieker werk moet doen, en dat zal waarschijnlijk ook m’n vakantiehorloge worden - de Certina is me toch iets te prijzig om in het buitenland mee rond te lopen.

Bij Rob ook al geïnformeerd naar een SKX011, voorlopig nog niks gehoord - enfin, ik heb het virus zwaar te pakken :flushed:

De lijst met ‘interessante’ horloges groeit gestaag, jammer genoeg is dat niet zo met het budget…

Tot binnenkort!

7 likes

Welkom!
Goede voorstelronde :+1:

Welkom :grinning:

Welkom!
:boom:

Welkom, nu nog de foto’s :smile:

Oooh, boy, weer een besemettingsgeval… :smile:

Welkom hier en veel lees en participatieplezier! :+1:

Moet nog even uitvissen hoe ik die post… Ah. Gevonden. Komen eraan!! :smiley:

Welkom :grinning: ! Ik wacht op de foto’s!

Gr Max

Foto’s van de Citizen (ze gaan wel heel erg ver met hun verpakking :smile: ):

Het rubberen bandje heb ik ook vervangen door een NATO strap (zit toc hiets lekkerder).

2 likes

Kom je ook niet meer vanaf. :grinning:

Welkom op het HF.

Elf.

Hi,

Welkom op dit forum. De doosjes van de Citizen Promaster zijn inderdaad leuk. Heb er zelf ook één. Horloge is al lang geleden overleden. Toch maar met doos bewaard.
Veel plezier op dit forum!

Groet,
Arvid

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van het meest gezaghebbende HorlogeForum van de lage landen!!
Mooie Certina hoor!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Welkom.

Zeker geen slechte beginners. Ik zou zowat durven zeggen in typische tweakers stijl de beste bang-for-your-buck gekozen. En lekker utilitair.

Mooie certina, welkom hier.

Welkom!

Welkom Borromini! Dit ziet er inderdaad uit als een ernstig besmettingsgeval!

Veel sterkte!

Welkom! Mooie, tijdloze Certina en leuke Citizen duiker!
En dan die nato’s… Ja, dat gaat helemaal de verkeerde kant op! :wink:
SKX011 is een aanrader. Was al langer eigenaar en fan van de 007 (in het zwart, dus). 011 lag dus voor de hand, toen ik onlangs besloot dat er nu toch echt een oranje duiker moest bijkomen in die kist vol met zwarte duikers. :smile:
De mijne laten modden door Rob; die je overigens het best en snelst kunt bereiken via de Monsterwatches FaceBookpagina.

Stel trouwens voor dat jij 'm niet ook zo laat modden. Wil wel graag een beetje exclusief blijven! :stuck_out_tongue_winking_eye:

Welkom!

En mooie keuzes allemaal,
goed bezig! :+1:

Grt.

Dank je!

@TagEd, ik vrees dat ik 'm al gevraagd heb om een SKX011 met SK007 duikersring en wijzers :flushed: De gouden accenten zijn net iets teveel. Op Robs Facebookpagina was er nog iemand die al zo’n mod vroeg. Lijkt me heel populair :smile:

@Borromini Een week op twee/drie geleden, op FB? Ja, dat was ik! :smile: Oh man, waarom ben ik toch ook altijd zo’n trendsetter?! :stuck_out_tongue_winking_eye:
Prima keuze! :+1: