Nieuw hier, ff voorstellen

Steinhart Military 42 met eta6498

Het is idd geen bekend merk. Ik heb er ook geen ervaring mee, maar weet alleen dat ze voor n scherpe prijs horloges met Zwitserse uurwerken op de markt brengen.

Betreft de vraag tussen de 2824 en 6497, het zijn beide en bewezen werk paardjes vd stal v ETA. De 6497 is n handopwinder en een stuk groter, omdat ie (ook) in zakhorloges zat/zit.
De 2824 is een automaat, waarbij een rotor zorgt voor het opwinden. Bij dagelijkse werkzaamheden om de pols, is dat voldoende om het horloge lopende te houden.

Allereerst welkom :smile:

Ik zat 3 weken geleden in hetzelfde schuitje als jij, alleen misschien andere smaak als het gaat om horloges.

Ik had ook een budget van 500 euro en had een Tissot Heritage Visodate op het oog.

Maar op advies van een aantal leden moest ik tweedehands verder kijken en dit is nu de stand:

Samen voor 550 euro:

Ik ben er erg blij mee…

De Obris Morgan voelt heel zwaar en degelijk aan. Echt een gewicht en dikke band.
De Steinhart is wat verfijnder, waarbij het opwindmechanise juist heel degelijk en verfijnd aanvoelt.

Dit zijn mijn ervaringen, maar doordat ik ook nog nieuw ben vind ik het erg lastig je advies te geven. Tweedehands zou ik wel overwegen!

Welkom!

Of een Citizen Nighthawk, bijvoorbeeld deze? Omdat je aangeeft dat je meer functies interessant vind, en deze heeft de eco-drive techniek… Ook over Steinhart ben ik verder heel tevreden, al anderhalf jaar tevreden eigenaar van een Ocean one Black.

Welkom in de wondere wereld van de horloges!

Je hebt blijkbaar een (lichte) voorkeur voor horloges in de field/pilot stijl zo te zien, als ik daar een Zwitsers automatisch uurwerk bij optel en een leren band zou ik je deze onder de aandacht willen brengen, de Archimede Pilot 42H:

Zeker op suède band vind ik hem erg geslaagd, en met 585 euro nog net binnen je budget.

Welkom :clap:

Succes met je zoektocht !
Pieter.

Ik heb zelf deze op titanium die ik nog iets leuker vind door de subdials en vele bijbehorende functies. De wijzers draaien als n dolle wanneer je n functie selecteert.

Overigens, als je ook de metalen band wilt, zou ik adviseren om n versie met metalen band te nemen en daarna n los citizen of aftermarket leren bandje bij te nemen. Een originele losse metalen band is relatief duurder om erbij te nemen.

1 like

…of op nato :wink: