Omdat ik twijfel over de aankoop van een nieuw horloge, heb ik mij hier aangemeld
Ik ben Mitchel 28 jaar oud en kom uit het Limburg.
Ik heb een budget van rond de 500 euro, ik heb al veel liggen te zoeken naar verschillende merken.
Wat vinden jullie van dit horloge bijvoorbeeld:
Citizen Pro Master Sky,
En merken zoals Seiko, Hamilton is dat daadwerkelijk betere kwalitieit, ik las ook nog iets over Steinhart horloges is dat ook wat?
Ik wil het liefste een horloge met een aantal functies en metertjes erop zoals de Pro Master, ook vind ik het wel handig als ik nooit meer een batterij hoef te vervangen.
Ook vind ik een leren band het mooiste.
Misschien hebben jullie wat tips en modellen in jullie hoofd.
Welkom, kijk eens in het verkoop gedeelte er staat zat leuks te koop op het forum binnen jou budget.
Seiko is goede kwaliteit voor een leuke prijs, Hamilton is erg goed en die gebruiken zwitserse uurwerken.
Als je geen batterij meer wilt vervangen, moet je een automaatje nemen, alleen hou er wel rekening mee dat ook die onderhoud nodig heeft en dat is dan wat duurder dan een batterijwissel.
Die citizen is relatief onderhoudsvrij. En met solar hoef je niet zo vaak batterijen te vervangen als je veel vd functies gebruik maakt. Wel moet na n poos de accu vervangen worden.
Betreft, GPS, dat heeft ie niet. De wave lijn v citizen heeft dat.
Deze promaster heeft volgensij wel RC, radio controller time, waarbij t uurwerk n soort radiosignaal oppikt voor de juiste tijd. Dat werkt alleen als je in de buurt bent v n antenne.
Misschien is t n idee om t EHBO lijstje door te nemen voor je oriëntatie.
Vereisten = minimaal op te geven wensen voor je horloge:
-stijl: Modern, Strak
-vorm: Rond
-uurwerk in 't horloge: In ieder geval geen omkijken naar het vervangen van batterijen, Automaat, Kinetic etc
-budget: Max 600 euro
-staat: Nieuw
Voorkeur = wensen die je optioneel aan kunt geven, zodat we nog gerichter kunnen helpen zoeken:
-uitstraling:
-materiaal: Staal, titatium
-band: Leer! Stof of Vinyl mag ook
-formaat: Niet groter als 45mm
-complicaties: /
-kleuren: Wijzerplaat liefste Zwart
-verkoper: Nederland
-herkomst: /
-voorkeur voor merken: Seiko, Citizen, Hamilton, Glycine, Ik ken niet alle merken dus toevoegingen zijn welkom
-andere wensen: Datum, overige metertjes zijn ook welkom
-overige voorkeuren: /
Afknappers = zaken die je niet graag in/op/aan ’t horloge ziet zitten kun je hier optioneel aangeven:
-esthetische punten: /
-materiaal: /
-functies: /
-stijl: Geen romeinse cijfers
-uurwerk: /
-overige afknappers: /
Ik zoek een horloge met een leren band, Steinhart heeft deze ook in het assortiment. Heb je dit horloge op de duitse site besteld? Zoja, hoelang duurde het voor je hem binnen had ?
Welkom en veel plezier hier. Als je wat aan wilt schaffen en je raakt bevangen van het horloge virus, zou ik voor iets zwitsers gaan of een seiko.
Deze horloges zijn vaak van erg goede kwaliteit en gegarandeerd dat je ze toch weet een keer wilt verkopen of ruilen. Dan zit je met bovengenoemde merken en types wat beter qua restwaarde is mijn mening.
Ik zou het topic horloge markt op het forum even in de gaten houden, hier komen veel leuke horloges die met liefde zijn behandeld voorbij, voor mooie prijzen. Dan kun je eerst eens wat proberen.
Succes.
Hoi Thijs, ik wil graag voor een nieuw horloge gaan, Seiko kon ik al, en kwa zwitsers tsja er is zoveel keus, als beginner lastig om een keuze te maken, daarom dit topic. Tot nu toe blijft Seiko, Citizen en Steinhart de favoriete.
Zoiets als een onderhoud vrij horloge bestaat niet
Ik heb geen ervaring met Steinhart maar volgens mij zijn dat wel goede horloges.
Een ETA/Valjoux 7750 is een goed uurwerk die ook veel wordt gebruikt bij de topmerken, alleen zal je deze niet vinden voor 500 euro nieuw.
Door de chronograaf zal deze dan ook duurder zijn in onderhoud bij een servicebeurt dan een normale automaat.
WIl je echt nieuw nieuw? want er worden hier ook regelmatig horloges aangeboden die nog niet eens gedragen zijn en dus nog nieuw zijn maar dat scheelt je wel flink in de prijs.
Voor Seiko kun je eens op de site van Rob kijken, die heeft leuke horloges voor een hele scherpe prijs. http://www.monsterwatches.nl
Ik bedoelde niet om dier perse te kopen, maar was meer n antwoord op je vraag over de kwaliteit tussen Japanse en Zwitserse uurwerken. Er zijn verschillende gradaties omnte vergelijken. De grotere Japanse uurwerkmakers, zoals seiko en miyota (citizen) maken degelijke die imho kwa praktisch/dagelijks gebruik niet onderdoen voor hun Zwitserse tegenhangers.
Chinese uurwerkje worden ook steeds beter, maar daar valt nog wat te verbeteren op t gebied v qc.