Nieuw hier: mdv76

Zoals het netjes hoort na veel meelezen, ook een korte intro van mij. Ik ben Martijn, midden 40 en woon in het midden van het land. Beetje last van een uitdijende collectie dus steeds meer op zoek naar leuke info, weetjes en een stukje historie hier en daar. En dan beland je vanzelf op dit prima forum natuurlijk.

Bijna 20 jaar geleden kocht ik een eerste “mooi horloge”, een Tag Heuer Professional 2000 met zilveren dial. Trots als een pauw natuurlijk. In de jaren er op meerdere kandidaten voor het shitters topic langs zien komen (houden jullie tegoed).

Jaar of zeven geleden leek het het mij en mn vrouw een goed idee om te gaan trouwen (vinden we nog steeds een heel goed idee) en zo belandden we voor een te lange tussenstop op Dubai airport in de Rolex shop. Omdat de trouwringen niet echt veel gedragen werden toch een geweldig mooie manier om een herinnering te dragen. Mooie Rolex Explorer II geland (zwarte dial).

Een paar jaar geleden toch op zoek gegaan naar iets sportievers qua uitstraling, beetje meer kleur om de pols en ook wat hoger gadget gehalte. Na wat flipperitus Breitlings uiteindelijk een B55 verkregen, nog steeds erg blij mee.

Recent toch meer naar IWC gaan kijken. Eerst wat traditioneler (Portofino automaat) en daarbij nu een IWC Mark xviii. Originele nato strap er om gedaan, geeft het horloge een heel andere uitstraling. Love it or hate it.

Zelf vind ik wel leuk om per merk een beetje te vinden wat ik gaaf vind en dat dan aan de collectie toe te voegen. Soms beetje Catawiki in de gaten houden, beetje jonggebruikt online op Chrono24, rondneuzen is leuk tijdverdrijf.
Zijn al met al heel verschillende horloges en dat maakt het makkelijk om te kiezen/ rouleren. Next up: mooie Omega denk ik. Geen haast komt vanzelf op mn pad.

Wat fotos voor de fans, zal binnenkort ook de Tag en Rolex bijvoegen.

31 likes

Welkom en veel plezier op het HF!

Welkom. En mooie collectie.:+1:

Welkom :sunglasses:

Welkom :+1:

Leuk verhaal. Welkom!

Mijn beste,

Van harte welkom in die fascinerende kring van HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Welkom hier.

Welkom op het horlogeforum! Leuk zo een collectie met de nodige variatie. En prachtig horloge, die IWC Portofino :+1:

Welkom! En idd een mooie afwisselende collectie!

:ok_hand:

Van harte welkom Martijn :handshake:

Welkom hier.
Mooie collectie en veel plezier!! :ok_hand:t5:

Welkom, Martijn en nog veel plezier op ons forum. Mooie collectie.

Welkom! Mooie collectie heb je!

Warm welkom op ons onvolprezen forum Martijn.
Veel inspiratie en leesplezier toegewenst.

Veel leesplezier hier. Welkom!

Mooi die witte IWC.

Welkom op het HF :+1:

Welkom hier bij HF !
Mooie horloges !

Welkom! Mooie set heb je!