Nieuw hier met vraag over Volmax Aviator

Zoals de titel al zegt ben ik nieuw hier en ben nog maar net met de hobby horloges begonnen. Al snel ging mijn aandacht naar de Russische kant en heb mijn oog laten vallen op de Volmax Aviator Chronograph 31681:


KLIK
http://www.vostok-uhren.de/d_A_31681_6973607_Aviator_Chronograph_Mechanisch_A_31681_6973607.php

Maar als ik kijk bij Rutten Watches
http://www.ruttenwatches.nl/N_art_53.html
waar ze ook een Aviator (niet dezelfde maar wel de Aviator serie) verkopen van het merk Poljot. Nou weet ik dat de Volmax Aviator loopt op een Poljot uurwerk, maar dat maakt het toch geen Poljot horloge. Klopt het dan dan het fout staat op de site van Rutten Watches en het eigenlijk een Volmax zou moeten zijn? Sorry als het overduidelijk is maar ik probeer mij een weg te banen in deze nieuwe wereld vol informatie en wil graag de orginele versie hebben.

Ook is het heel onduidelijk wie online orgineel verkoopt en wie replica’s of imitaties. Bijvoorbeeld deze
http://poljot-times.com/russian-watches/product_info.php?products_id=48
site verkoopt het horloge en is daar ook als optie met glazen achterkant te verkrijgen. Maar volgens Volmax de maker van het horloge is deze niet met glazen achterkant te krijgen en is de betreffende site volgens hun geen officilele dealer en kunnen dus ook geen garantie geven op de echtheid. Lastig wereldje maar wel ontzettend interessant!

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Voor zover ik weet, is het gewoon hetzelfde. Soms staat er Poljot op, soms niet.
Maar forumlid Arjay weet er…

Op dit moment zijn er van drie kanten Aviators te krijgen. Inderdaad komt Volmax daarbij in beeld. De door jou getoonde Aviator is de Aviator II (2) Als je goed kijkt is bij de seconden teller van de Aviator 2 nog het Poljot logo (omgekeerde anker van een uurwerk) te zien. De Aviator II werd ontworpen in de periode dat men met de delen van 1MWF begon te schuiven. Er is hier eerder oa door mij en Paul K over geschreven. in het pand van 1MWF kwam Volmax te zitten. In feite bestond Volmax uit het ontwerpteam van 1 MWF de producent van Poljot en dit team was verantwoordelijk voor het ontwerp van de Aviator II. De Aviator serie begon in principe als Fortis lookalike met de Aviator I. Bij de een stond in principe gewoon Poljot met Cyrilische tekens. Oorspronkelijk was het de bedoeling dat op de twee ook gewoon Poljot kwam te staan maar de ontvlechting en aanvankelijke verkoop van 1MWF gooide roet in het eten. De merknaam Aviator werd door Volmax gedeponeerd, evenals de merknamen Buran en Sthurmanski. Productie middelen voor de calibers van 1MWF werden verkocht aan de firma Maktime. Deze firma maakte zowiso al de kasten voor Poljot, en in het sovjet tijdperk zaten trouwens al deze bedrijfsdelen gewoon bij 1MWF. Volmax ontwierp meerdere modelen in de Aviator lijn de III en de IV volgden. Bovendien werden ook andere modellen toegevoegd aan de Aviator range. Op dit moment is echter de overzichtelijkheid een beetje zoek. De merknamen 1MWF en Poljot werden geclaimd door de zoon van de voormalige eigenaar van 1MWF en inmiddels worden er weer horloges met de opdruk Poljot verkocht. Dat houdt oa in dat de Aviator I weer wordt gemaakt, maar dan met de oorspronkelijke opdruk. De Aviator modellen zijn zeer gewild dus er worden regelmatig nieuwe series geproduceerd. Ook de firma Maktime levert nu een Aviator in lunar uitvoering. Alhoewel iedere fabrikant zijn eigen merknaam hanteert verkopen veel internet verkopers hun horloges als Poljot terwijl dat in feite niet zo is. Hier ontstaat dus de verwarring. Het hart van deze Aviators is overigens nog steeds het bekende P31 caliber of het nu gaat om de P3133, P31681, of de P31679. Ik heb de Aviatorserie redelijk compleet in mijn bezet. Ik vind persoonlijk de IV het mooist. Die zit dus nu ook om mijn pols, alhoewel de twee er ook mag zijn. Met de drie heb ik helaas niks dus die zit ook niet in de collectie.

Arjay

Overigens is 400 euro voor een Aviator veel te duur.

Arjay

Arjay, heel erg bedankt voor je duidelijke uitleg!

Als je zegt dat 400 Euro te veel is wat is dan volgens jou een goede prijs en waar is hij orgineel voor die prijs te koop? Het goedkoopste waarvoor ik hem heb gevonden is Euro 300,- maar met de importbelasting etc. kom ik nog op Euro 400,- uit. En dan weet ik nog geen eens of het niet een immitatie is.

Bedankt voor je hulp. :wink:

Poljot Aviator II voor een goede prijs is o.a. te vinden op Ebay duitsland.
Of google eens op a german in russia…
Een dergelijke Aviator moet voor zo rond de 200euro te vinden zijn.
Je bent net iets te laat ik heb de mijne reeds verkocht.
Succes!

diabloNL, je krijgt een persoonlijk bericht.

Ik ben nog geen kenner dus hoe weet ik dan dat ik op Ebay een echte koop en geen immitatie? Ik wil wel een orgineel en het liefst ook met garantie. Volgens Volmax zijn er geen officiele verkopers van hun die via Ebay aanbieden. Misschien ben ik een zeur, maar ik wil geen paar honderd Euro uitgeven en er later achter komen dat ik een goedkope immitatie heb gekocht. Maar nogmaals, ik heb nog geen idee hoe dit wereldje werkt en of er uberhaupt wel immitaties bestaan van dit horloge. :stuck_out_tongue:

PB beantwoord.

Leuk en interessant verhaal arjay, wat ik graag nog zou willen weten is hoe die orignele modellen er dan uit zien. Je schrijft dat verschillende aviator modellen onder verschillende namen door internet aanbieders worden aangeboden. Als ik zo eens de websites langsloop zie ik zelden er bij staan om welk model het dan precies gaat (een 1 of 2 of 4). Bestaat er een site waar de aviator serie besproken word (liefst met fotos…) per type ??

Je kunt het beste op E-bay Duitsland kijken. Daar worden de Maktime Aviator en de I op dit moment te koop aangeboden. Bij www.Russinsouvenirs.com vind je een complete opsomming van alle Aviators inclusief de Aviators met gewone 17 steens en grote molnia zakhorlogecalibers. Volgens mij heeft Volmax ook een site.

Arjay

Dank je Arjay. Ik heb een Aviator II besteld met een glazen bodem en extra dik leren bandje in het zwart.

Bedankt voor de adviezen. Ik kan niet wachten, mijn eerste Rus! 8)

Ik wens je bij voorbaat veel draagplezier!

Arjay

Bedankt Arjay. :wink:

Hallo daibloNL,

Goede keus vind ik, gefeliciteerd! Nog welkom op dit forum en bij de russo-phielen. Ik ben zelf ook pas een half jaar of zo op het actieve “horloge-pad”, als je dat zo mag noemen, en heb twee oude russen gekocht, een Shturmanskie en een Strela. Het zijn prachtige horloges, vind ik.

Groeten, Tom Vreeken.

Bedankt Tom! Ik heb hem nog niet binnen, maar hoop hem voor Donderdag te hebben want dan ga ik een paar dagen naar Barcelona. Ik zou hem dan graag om willen hebben. :slight_smile: