Sinds een aantal maanden kijk ik regelmatig op dit forum. Onlangs een profiel aangemaakt en hier en daar begonnen met posten. Wordt dan ook wel een keer tijd om mezelf eens voor te stellen. Ik ben Lieuwe, 28 jaar en woon/werk in Friesland. Al jarenlang ben ik behoorlijk addicted aan auto’s en sinds een jaar is er een nieuwe verslaving bij gekomen. Jullie raden het vast al … horloges Het virus heeft mij onderhand aardig te pakken. Er gaat geen dag voorbij dat ik niet even op eBay, Chrono24 etc aan het zoeken ben. Zeg bijna dagelijks tegen mezelf dat de rem er op moet, maar dat gaat nogal moeilijk.
Afgelopen jaar in mei ben ik in deze wereld gedoken op zoek naar een mooi horloge. Na de nodige uurtjes gezocht te hebben liep ik tegen een horloge aan waar ik op slag verliefd op was Dit was een Meistersinger No.3 AM911. Leuk horloge, toch wel prijzig als 1e klokje en geen idee waar ik zoiets zou moeten kopen. Per toeval (of was het voorbestemd?) werd er een aantal weken later, 20km vanaf mijn huis, exact dit horloge aangeboden. Heb het horloge bij Frans Germeraad gekocht, geen onbekende hier denk ik. Fantastisch wat een mooi horloge, ben er nog net zo blij mee als de 1e dag. Draag het niet heel vaak, dat maakt het elke keer ook weer extra speciaal.
In het afgelopen jaar nog een aantal horloges aangeschaft;
- Kienzle 1822 automatic chrono (eta/valjoux 7750)
- Fortis Flieger chrono “junior” 35mm uitvoering
- Poljot Aviator automatic eta2824-2
Afgelopen week de Poljot binnen gekregen via eBay. Was nogal een impulsaankoop, prima klokje voor niet al teveel geld. Zat bij aankoop een groene band om, geen fantastische combo in real life. Zwarte nato band besteld + tooltje om de bandjes te verwisselen. Vandaag binnen gekregen en gelijk een uur bezig geweest met bandjes wisselen (werkt ook al verslavend ) De zwarte nato band staat imo zeer goed op de Poljot en de groene band staat verrassend goed bij de Fortis. Plaatje bij het praatje;
Foto van de Meistersinger en Kienzle houden jullie nog van mij tegoed!