Nieuw hier + vraagje

Hallo,

Aangezien dit mijn eerst post is op dit forum zal ik me bij deze even voorstellen.
Ik ben Mark, 30 jaar en kom uit het midden van het land. Horloges heb ik van jongs af aan gedragen en koop/krijg ongeveer elke 2 a 3 jaar een andere.

Nu ik sinds kort de magische grens van 30 heb bereikt vond ik het wel een mooie gelegenheid om een ‘echt’ horloge aan te schaffen ter ere van mijn 30e verjaardag. Na menige uurtjes orientatie en leeswerk heb ik besloten dat het een Meistersinger Perigraph gaat worden. Grootste motivatie hiervoor, ik vind het een mooi en apart horloge wat mij zeer aanspreekt.
(heb intussen bij gesprekken met juweliers over de meistersinger al vele andere mooie horloges gezien, dus met de toekomst zit het ook wel goed…:D)

Nu heb ik gelijk een vraag. Ik lees af en toe een post van mensen hier op het forum over het ‘passen’ van een horloge. Nu kan ik me hier niet zo veel bij voorstellen. Alle horloges die ik gehad heb (duurste was een nautica van 200euro ter indicatie) kan ik me niet herinneren dat ik ze gepast heb.
Waar moet je zoal op letten wanneer je een horloge past?

Grtz,
Mark

het “gevoel”

de eenwording met het horloge :wink:

gewoon om te kijken of er een klik is

Sommige horloges zijn schitterend om te zien… op een plaatje.
Als je zo´n horloge daadwerkelijk om de pols hebt, kan het toch tegenvallen.

Andersom kan trouwens ook… horloges die je vanaf een plaatje absoluut niet mooi vind, blijken eenmaal om de pols je trouwste metgezel te worden.

Welkom Mark,

Wanneer een horloge ‘past’, dan lacht het naar je;)

Veel plezier hier op het forum, vergeet niet je nieuwe aanwinst te fotograferen en te posten

VrGr,

Vincent

mcvt Schreef:

Waar moet je zoal op letten wanneer je een horloge
past?

Grtz,
Mark

…of het ook comfortabel zit en of de kroon niet in je hand steekt (kan bij grote diameter voorkomen).

En natuurlijk hartelijke welkom op dit horloge forum!

Hoi Mark,

Allereerst welkom!

Ik ben ook van mening dat je moet passen. Met name het formaat en de dikte kan er voor zorgen dat hij erg goed, of totaal niet staat op het moment dat hij om je pols zit. Ook een kleur kan je staan of niet. Een witte wijzerplaat kan bij de ene heel mooi zijn, maar bij de ander heel bleek er uitzien.

Op zijn minst moet je hem ook in het echt zien. Van een plaatje is het heel erg moeilijk, vind ik.

Groeten,

Martin

Dag Mark en welkom!

Als ik ga “passen” dan let ik voornamelijk op 2 dingen;

-de hoogte van het horloge (zeg maar de dikte van de bodem tot het glas)
-de afstand van de lugs genomen over de wijzerplaat (de pootjes waar je de band aan bevestigt)

Als het horloge te hoog is gaat ie (bij mij althans) gauw wiebelen en dat zit in het dagelijks leven erg onprettig. Wanneer de lugs buiten mijn pols steken is het ook al afgekeurd omdat ik dat er persoonlijk niet echt mooi uit vind zien. Het moet wel passen op de pols en dus niet “op de groei” gekocht zijn.

Hopelijk heb je hier wat aan. Succes.

hallo Mark welkom op dit forum,

je eerste keus is in ieder geval al een mooie!
wat het passen betreft: is het meeste al over gezegd.
ben benieuwd naar de pasfoto’s van de Meistersinger.

groet,
Arno.

Hartelijk dank voor de tips!

Morgenavond een afspraak staan bij de juwelier, dus hou jullie op de hoogte van de ontwikkelingen.

grtz

En… hoe was 't gisteravond? Had je nog wat aan de tips? :slight_smile:

Hey,

Positief! Ontzettend mooi horloge!
Het stond me goed (al zeg ik het zelf…:))
Heb zeker gelet of de kroon niet hinderlijk in weg zat, en of de ‘lugs’ niet te hoog waren. Ook het ‘gevoel’ bij het horloge was goed.

Ik was bij Van Hell geweest in Amersfoort, ben zeer goed geholpen. Werd rustig de tijd voor me genomen, toelichting op e.e.a. enz… Ga volgende week nog even naar Barneveld (Ibink) om de 3 varianten Perigraph naast elkaar te zien. (ze hadden alleen de zilveren bij Van Hell) Als ik dan niet overdonderd wordt door de zwarte plaat (wat ik niet verwacht, maar toch even kijken), wordt het de zilveren. (heb de laatste jaren al met een ivoorkleurig horloge gelopen, dus die valt sowieso af…)

Nog even geduld hebben tot ze in barneveld de horloges binnen hebben, en dan ga ik er voor.
(De zilveren is in ieder geval gereserveerd voor me bij Van Hell!(tu))

Tot zover…

Grtz,

Wat leuk om te horen, Barneveld kom ik ook geregeld, vorige week toevallig nog even in de etalage liggen turen naar al het moois! En bij van Hell ben ik ook al een aantal keer geweest, erg vriendelijke mensen, wat Ibink betreft heb ik geen ervaring maar bij van Hell zou ik zo durven kopen. Jammer dus dat ze niet alles in huis hadden.

Succes bij de volgende pas-sessie. Beviel het je, zo’n eerste pasbeurt? :wink:

hmmm… of het beviel? Was een beetje vreemd zonder horloge naar buiten te lopen na 2 bezoeken over hetzelfde horloge…