Nieuw hier

Hallo allemaal,

Na een tijd te hebben meegelezen besloten om eindelijk een account aan te maken.

Sinds een jaar ben ik mij meer gaan interesseren in horloges, dat heeft tot nu toe geleid tot mijn eerste automaat, een skx009 (wat anders?!) en een vintage King Seiko 5626 7040 die ik in Japan heb gekocht. Ook heb ik een Longines L4.790.2 quartz, mijn eindexamencadeau een aantal jaar geleden.

Ik ben van plan snel een eerste Zwitserse automaat te kopen, maar merk dat ik elke week iets nieuws op het oog heb, dus het lijkt me goed om nog even te wachten.

Tot slot een foto van mijn beginnende collectie:

25 likes

Hartelijk welkom hier !

1 like

En weet: de zoektocht is het leukste deel van een aankoop. Rek dat zo lang mogelijk! :smile:

7 likes

Van harte welkom hier! :slight_smile: :+1:

Dit is ook een beetje mijn grootste angst met het horloge virus. De zoektocht is prachtig. Is het horloge eenmaal in bezit, dan val je in een zwart gat… wat moet je dan??

1 like

Dan ga je weer op zoek naar de volgende … :wink:

Welkom en veel plezier op ons mooie Forum.

Ja, en dan ? Ik heb nu een horloge op het oog die ik zie als heilige graal. Tegen de tijd dat ik genoeg funds heb is het wellicht een ander horloge geworden. Maar stel je bent op het punt aangekomen dat je de holy grail in bezit hebt… wat dan ??

Welkom.

Tja :thinking:, geen idee… :joy:

Toch zal het altijd nog een stapje ‘‘hoger’’ kunnen, denk ik dan.

Hoger is altijd mogelijk, dan doel ik op het aantal euro’s dat je stuk slaat op de klok. Maar dat is niet per definitie mooier :slight_smile:

Rolex zeg ik mooi, Audemans Piquet raakt mij niet terwijl dit weer een stukje hoger op de ladder is.

Genieten van de existentiële crisis. Of onrustig worden!

3 likes

Wijze woorden hoor :+1::wink:

Ben het volledig met je eens, behalve dat over AP dan… :see_no_evil:

2 likes

Dan ben je er snel genoeg weer flauw van. Je bent namelijk op zoek naar het perfecte horloge en dat bestaat niet. Het is namelijk maar wat metaal met een glaasje om je pols. Het ene zal wat lekkerder zitten dan het andere, of wat mooier glimmen dan het andere, maar het komt op hetzelfde neer.

Dan kom je erachter dat je hem toch op een jubilee wilt hebben, of op een bandje met een originele gesp en als je dat hebt bereikt krijg je vast wel weer iets anders in het vizier en ga je daar naar op jacht.

Zo werkt het toch?

3 likes

Had het niet beter kunnen zeggen :+1::smiley:

1 like

Hoi Pascer en hartelijk welkom! :relaxed: Fantastisch kennismakingsbericht. :smiley:

  • Leuk verhaal over de achtergrond van je huidige verzameling. :white_check_mark:
  • Sterke verzameling. :white_check_mark:
  • Foto’s van je huidige horloges. :white_check_mark:
  • Opmerking over je huidige zoektocht. :white_check_mark:

En een echte Japanner met een kanji-dagwiel. Dat is een pluspunt voor mij persoonlijk. :sunglasses: Helemáál gaaf dat je hem zelf hebt meegenomen! :smiley:

2 likes

Welkom op HF :+1:

1 like

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de contouren van dit plezante HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Welkom!:+1:

1 like

image

1 like