Nieuw hier :)

Hallo mensen,

Sinds een paar weken ben ik actief op dit forum, mede door mijn recente aankoop van een Seiko Astron SSH003 en ik zocht naar foto’s van de lunette omdat de letters/cijfers op die van mij niet mooi waren afgewerkt, Seiko heeft er gelukkig een nieuwe lunette op gezet want die was echt niet mooi.

Ik ben al heel lang een (stille) horlogeliefhebber en heb 15 jaar geleden mijn eerste (2008) Omega Seamaster 300M Professional Chronograph bij William Wien aangeschaft. Die heb ik altijd om gehad (ook met klussen) en dat was ook wel te zien. In 2018 heb ik een Omega Seamaster Diver 300M Co-Axial Master Chronometer aangeschaft en mijn 2008 chronograph opgestuurd naar een Omega service centre voor een service beurt en als nieuw terug ontvangen. Sindsdien draag ik ‘m enkel bij gelegenheden en ben ik er wat zuiniger op. Dat geldt ook voor de Co-Axial. Echter mijn interesse voor de wat luxere klok ging wat achteruit, ik voelde me niet altijd echt op mijn gemak met zo’n ding om mijn pols waar mensen naar staren dus ben ik gaan kijken naar een horloge wat kwalitatief goed is maar minder luxe uitstraalt, zo ben ik uiteindelijk gekomen bij de Victorinox I.N.O.X. Carbon Limited Edition inspired by Firefighters, deze droeg ik tot voor kort dagelijks (met legerband ipv die gele) want ineens begon het weer te kriebelen en ben ik toch weer gaan zoeken.

Omdat ik jaren geleden al eens naar een Astron heb gekeken ben ik me daar toch weer op gaan richten. Uiteindelijk heb ik gekozen voor de Astron SSH003, prachtige klok en techniek. Maar hier hield het niet op, mijn oog viel ook op Grand Seiko, ook hier heb ik een horloge gevonden en wel de SBGA211, een prachtige klok. Ik heb altijd geroepen dat ik geen Rolex wilde, ik keek er wel eens naar totdat ik de Air-King 116900 zag, een ietwat vreemde eend in de bijt en niet typisch Rolex maar wel een klok die mij zeer aansprak omwille van dat. Uiteindelijk heb ik de knoop doorgehakt en deze ook nog aan mijn verzameling toegevoegd.

Nu geniet ik weer van mijn klokje om mijn pols, welke dat ook mag zijn, en trek ik me wat minder aan van wat anderen vinden. Al voel ik me soms toch nog wel wat bezwaard wanneer ik de Rolex om heb maar dat ligt ook aan de aard van het beestje. Ik heb het voor mezelf, ik kan genieten van de techniek, materialen en mensen die zoiets bedenken en maken. En het is nog mooier om erover te vertellen maar dan aan mensen die het delen en snappen. Ik denk dat ik me hier op het forum wel ga vermaken. :slight_smile:

Fijne avond!

43 likes

Welkom! Heb je foto’s van de INOX en Seamaster?

Ik heb zelf ook een INOX en Seamaster in de collectie en heb er erg veel plezier van!

Dat geldt ook voor de Rolex 116900. Wag mij betreft de leukste Air-King. De meesten hebben er hier een hekel aan, maar ach…

2 likes

Welkom. Je gaat je zeker vermaken op ons forum!

1 like

Welkom op t forum!

1 like

Maar met diepe gronden! Mooie collectie al hoor. Ik zie de foto’s graag tegemoet :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Welkom!

1 like

Welkom op HF :wink:

1 like

Zeker! Zodra het daglicht is maak ik foto’s van mijn verzameling. :slight_smile:

1 like

Welkom bij de club :+1:

1 like

Welkom hier.

1 like

Welkom op het enige echte Horlogeforum! :slightly_smiling_face:

1 like

Welkom op HF en veel plezier hier gewenst! Mooi een Seamaster, de top👍

1 like

Welkom op dit forum, mooie collectie heb je! :grinning:

1 like

Welkom op dit prachtige forum vol informatie en inspiratie.

Een mooie tijd hier toegewenst!

1 like

Welkom op HF. Veel lees -en kijkplezier op het forum. Geniet van de hobby :+1:t2:

1 like

Welkom!

1 like

Welkom. Je zit goed hier :wink: veel plezier!

Ik ñiet hoor. Vind het een heel mooi horloge. :ok_hand:

2 likes

Welkom :+1:

1 like

Van harte welkom. Ik ben benieuwd naar de foto’s!

1 like

Welkom :hugs:!

1 like