Nieuw hier

Beste forumleden,

Ik ben nieuw hier.
Ik ben vorige week jarig geweest en wil mezelf verwennen met een mooi nieuw horloge. Ik ben dit weekend bij een juwelier geweest die mij het merk “Zeno Watch Basel” heeft laten zien. Ik vond deze horloges erg mooi en nu is mijn oog min of meer op deze modellen gevallen (maar dan met bruine lederen band):
http://www.zeno-watch.ch/en/assets/images/auto_generated_images/a_zw8554U.jpg
http://www.zeno-watch.ch/en/assets/images/auto_generated_images/a_zen95589sw.jpg

Graag wil ik van jullie horen wat de ervaringen zijn van deze horloges. Ik ben er helemaal nieuw mee, dus schiet maar raak.

Daarnaast vind ik U-Boat horloges ook heel erg mooi. Qua prijs kijk ik dan naar de oudere modellen, die tegen de 800 euro aanzitten. Kunnen jullie mij vergelijkingen geven tussen deze twee horloges? Zeggen jullie, absoluut voor een Zeno of voor een U-Boat gaan…?

Als er ook suggesties zijn voor andere merken dan hoor ik die graag. Mijn budget ligt ongeveer tegen de 800 euro aan.

Dank!

Beste tweelingbroer,
Van harte welkom op dit forum. Met de combinatie Zeno - U-Boat heb je mijn hart gestolen.
De keuze is niet moeilijk; allebei en dan afwisselen!
Ik stuur je een PB (persoonlijk bericht) met een dillemma.
Jur

Welkom op dit forum!

Veel plezier met het maken van de keuze.

Welkom.

Met een budget van plm 800 EU zou ik ook eens op de websites van Archimede en Stowa kijken.

Groet
Mark

Welkom op dit Forum.

De Zeno’s zien er zonder meer goed uit en zijn prachtige horloges. U-Boot is ook mooi, maar vind ik persoonlijk iets te grof.

Maar als je goed rondkijkt, dan denk ik dat je met jouw budget nog veel meer prachtige modellen kunt kopen.

In ieder geval wens ik je veel succes met je keuze.

Welkom.

Hoi,

Welkom op dit mooie forum. Als je van grote horloges houdt, zijn dit wel een paar goed opties. Ook genoemde Stowa en Archimes hebben grotere jongens.
Verdere opties zouden Steinhart
http://www.laco.de/]Laco
en [URL=http://www.steinhartwatches.de/[/url] kunnen zijn.

Success met je zoektocht.

Groeten,

Martin

Mijn beste,

Er komen de laatste tijd weer behoorlijk wat nieuwe horlogepassionisten bij.
En dat brengt bij het forum de horlogegemoederen gelukkig weer aardig in beweging.
Dus, mijn beste ’Sabel’ bij deze:
Welkom op dit robuuste horlogeforum. Het horlogeforum welke zich met fierheid ontfermt over het voortschrijden der tijd.
Je zal je draai hier snel hebben gevonden en met het lezen van de verschillende horlogeposten de materie der horlogemagie verder weten te doorgronden.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Welkom!

Welkom hier, Sabel! :slight_smile:
Voor wat betreft je keuze: leg hier vooral je oor te luister en stel goede vragen als je die in je opkomen. Dan kom je vanzelf wel in de buurt van een verantwoorde keuze.
Persoonlijk vind ik U-Boat wat aan de grote kant en zou ik meer neigen naar Zeno. De modellen van Zeno liggen ook wat dichter bij mijn smaakbeleving, maar da’s uiteraard puur persoonlijk.

Bedankt voor de leuke reacties hier.
Wie kan mij het verschil uitleggen tussen een quartz en een automaat?
Ik begreep dat een quartz wel met een batterij is, maar dat dit toch weer beter
schijnt te zijn dan een horloge wat enkel op een batterij loopt.

En waarvoor kan ik het beste kiezen, wat gaat het langs mee?

Beste Sabel,

Een automaat is een mechanisch horloge dat door bewegingen van de pols via een rotor het horloge (lees de veer) automatisch opwindt.

Een Quartz is een elektronisch uurwerk waar altijd een batterij in moet, want vandaar uit moet de energie geleverd worden om het horloge aan de gang te houden.

Dan zijn er verder nog elektronische uurwerken die zonder batterij werken, maar hun energie ergens anders vandaan krijgen. Bijv, Eco-drive via een lichtcel in de wijzerplaat en de kinetic die net als bij een automaat een rotor heeft die door de polsbeweging ronddraait en als een soort dynamo energie opwekt.

Wat nu het beste is, daar gaan hele discussies over. Velen geven de voorkeur aan mechanische horloges vanwege de techniek, anderen kiezen voor een elctronisch uurwerk omdat dit in de meeste gevallen beter op tijd loopt. Niet verwarren met beter of slechter.

Kies je voor een merkhorloge, dan zal je weinig slechte uurwerken tegenkomen.

Ik hoop dat je het allemaal nog kan volgen.

Welkom op dit horlogeforum. Wil je nog meer weten over mechanische en quartz horloges? Probeer ook de zoekfunctie eens. Op internet kan je ook wel het een en ander vinden. En maak je keuze als je goed de verschillen weet. Vragen kan je altijd stellen, er is altijd wel iemand die je nog verder wil helpen.

Nou ik heb me een beetje ingelezen in de horloge-materie en het is met nu wel wat duidelijker geworden, de verschillen tussen automatisch en elektronisch…

Heb ik nog een ander vraagje: wie van jullie weet waar er nog een “U-Boat Automaat T-Tone 45mm Left Hook met bruine band” leverbaar is? Ik vind dit toch wel een heel erg mooi horloge, maar volgens mij is deze nergens meer te verkrijgen… Ik heb wel de Black edition gevonden, maar met bruine band vind ik deze toch net iets mooier!

Welkom hier,

SabelGTI (rijdt je een GTI?)

Ik heb zelf een Zeno en ben er tevreden over het is gewoon een goed horloge voor een niet al te hoge prijs.
Ik zou voor een Zeno gaan,volgens mij is een UBoat tegenwoordig ook behoorlijk aan de prijs.
Als je voor een Zeno gaat kijk dan even hier een betrouwbaar adres:
http://www.time4sale.ch/home.php?markid=31&adminid=&sprache=3&seite=2

Mijn Zeno:

Haha, ik reed vroeger in een GTI. Maar deze nickname gebruik ik overal op diverse fora’s. Wel zo makkelijk om overal dezelfde te gebruiken :slight_smile:

Maar de Zeno die jij laat zien, is dit een 42mm of een 47mm. Ik vind deze wel erg mooi en was deze ook nog niet eerder tegengekomen. Ook goede tip trouwens, die website. Staat een hoop op!

Hoi Peter,

Je wordt bedankt! Door je link heb ik wéér een mooi horloge gezien :frowning:

Hij lijkt wel een beetje op een portugieser, maar daarom is hij denkik ook zo mooi. Valjoux 7750, glazen bodem…

Zoveel wensen…

Groeten,

Martin

Met een Miyota automaat heb ik er wel één. Maar zou je niet voor de ETA gaan?
Jur

SabelGti Schreef:

Haha, ik reed vroeger in een GTI. Maar deze
nickname gebruik ik overal op diverse fora’s. Wel
zo makkelijk om overal dezelfde te gebruiken :slight_smile:

Maar de Zeno die jij laat zien, is dit een 42mm of
een 47mm. Ik vind deze wel erg mooi en was deze
ook nog niet eerder tegengekomen. Ook goede tip
trouwens, die website. Staat een hoop op!

Is 42mm. Maar als je van oversized houd ben je bij Zeno aan het goede adres.
Succes met je keuze.

MartinB Schreef:

Hoi Peter,

Je wordt bedankt! Door je link heb ik wéér een
mooi horloge gezien :frowning:
http://www.time4sale.ch/pics/ID971.jpg

Hij lijkt wel een beetje op een portugieser, maar
daarom is hij denkik ook zo mooi. Valjoux 7750,
glazen bodem…

Zoveel wensen…

Groeten,

Martin

Sorry…