Indien ik deze discussie verkeerd post, kijk me er niet op aan aub. Zeg me hoe het volgende keer moet en ik zal je tip opvolgen. Ik ben hier namelijk nieuw.
Maar ik open dit onderwerp voor het volgende: ik zoek namelijk een nieuw horloge met een prijsklasse van ongeveer € 100,-. Ik heb weinig kennis over horlogemerken, dus hopelijk kunnen jullie mij helpen met de juiste keuze.
De volgende modellen horloges vond ik wel interessant:
Merk: Pulsar
Type: -
Prijs: € 95,-
Eigen mening: leuk horloge, niet het ‘standaard’ helemaal rond, maar toch een rechte lijn.
Merk: Davis
Type: Aviation
Prijs: € 99,-
Eigen mening: mooie, overzichtelijke klok.
Nog enkele punten waar ik zelf nog niet uit ben:
aparte seconden-, minuten- en urenklokjes
soort band. Leer (zichtbare slijtage) of metaal (vuil tussen de scharnieren)
datum zichtbaar. dit vind ik toch wel een handigheidje, omdat ik vaak niet weet welke datum het is
Kleur van de plaat. M’n voorkeur gaat wel uit naar een lichte kleur, maar (zie Pulsar) kan het ook een donkere kleur worden.
Bedankt voor de links!
Maar wat is prijstechnisch/kwalitatief een goed horloge voor ongeveer € 100,-? En welke horlogemerken staan goed aangeschreven bij jullie als forummers?
Ik wil het liefst natuurlijk een horloge die krasbestendig is, maar ik vind het ook wel handig dat er nooit meer nieuwe batterijen in geplaatst moeten worden. Zo lees ik al dat sommige horloges opgeladen kunnen worden door middel van zonne-energie.
Swatch is ook best een mooi merk, en niet te duur.
Is dit niets voor je: Swatch Diaphane Automatic Iberian Lodge SVDK4003
Automatisch uurwerk en datum.
Ik heb hem zelf al een dik half jaar en ben er nog steeds happy mee.
Loopt prima op tijd;geen problemen.