Nieuw horloge: Dagaz Cav-1

Nadat de Douane er letterlijk 18 dagen naar heeft gekeken werd het pakketje dan vandaag eindelijk bij me afgeleverd. Met daarin een nieuw horloge!:smiley: De Dagaz Cav-1.

Dit kast model vindt ik echt te gek. Eerder een Precista PRS-18q gehad, alleen daarvan vond ik de bezel te hoekig en de geblaste kast voelde te ruw aan. Natuurlijk heb ik de MKII Paradive ook gezien maar die vind ik behoorlijk aan de prijs en de wijzerplaat is daarvan echt te leeg/saai.

Nu heb ik dus de Dagaz Cav-1. Het Benrus horloge maar dan lekker nieuw met moderne specs. De naam komt van het ‘first cavalry’ uit de Vietnam era oorlog.

En ik moet zeggen: Fantastisch!
Precies het goede formaat. De maten komen vrijwel overeen met de PRS-18q maar deze voelt zeker een stukje kleiner aan (47x42x12mm, bezel 39mm), Voor mij is deze maat gewoon perfekt. Het saffier glas loopt een tikje bol zodat je geen hinderlijke glinstering heb. De bezel draait soepel met een luide klik. Duidelijke wijzerplaat met de Dagaz ‘red diamant’ en het Air-Cavalry schildje erop. Sterke lume op zowel de wijzerplaat als op de bezel. Voldoende ruimte tussen de lugs dus ook wat dikkere straps passen gemakkelijk. Geschroefde kroon met logo er op. En bovendien een mooi achterdeksel met een typische Vietnam oorlog afbeelding. Binnenin zit een Miyota 9015 uurwerk waarvan je de rotor kan horen als je hem naast je oor een beetje schud. Verder zit het horloge in een wat goedkoop plastic doosje met een kleine handleiding en een garantie kaartje op naam. Op het garantiekaartje staat m’n naam en het serienummer van het horloge. Gek genoeg staat dit serienummer nergens op het horloge. Dat had best op de achterkant gemogen wat mij betreft.

Kortom een prima horloge van een perfekt formaat. Erg goed afgewerkt. En aan allerlei details zijn gedacht zoals de kroon met logo, saffier glas, mooi achterdeksel, sterke lume. Ik had nog een grijze nato liggen die ik er erg goed op vind staan. Mischien later nog eens een mooie groene canvas er voor aanschaffen.

Nog een tip: mocht je zaken gaan doen met 10watches dan zou ik vooraf mailen om te vragen of het ook met Fed-Ex verstuurd kan worden. Dan voorkom je namelijk dat je pakketje ruim twee en een halve week bij de douane ligt en krijg je de doune-rekening gewoon later in de bus. Maar dan heb je dus wel mooi binnen een dag of vijf je horloge in huis.

Hier nog een partij foto’s :smiley:

Echt heel mooi horloge, geniet ervan!!

Eric

Cool, die Huey’s op de achterkant. Ik heb ook nog ergens een Benrus Mil-spec geïnspireerd horloge liggen, erg aparte kastvorm. Gefeliciteerd.

Mijn beste,

Proficiat met deze gelouterde aanwinst!!
Ziet er bijzonder fraai uit. Eveneens de achterzijde.
Mijn complimenten!! Geniet er van.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Topper

Mooie eenvoud, proficiat!

Ik vind de Typhoon en de (nieuwe) Aurora erg mooi. Coole achterkant, trouwens! Gefeliciteerd!

Deze is echt mooi!!
Gefelicteerd met je aanwinst en veel draagplezier(tu).

Mvrgr, Andre

Zo’n Nato brengt inderdaad wat kleur. Prachtig horloge, geniet in stilte.

Schitterend mooi!

Zwarte nato met een rood lijntje lijkt me perfect!
(Alsook een zwarte of olive Isofrane)

Veel plezier der mee!

Mooi horloge. Maar persoonlijk vind ik de grijze Nato hem niet zo goed staan. Het geheel wordt naar mijn idee te flets.
Het horloge komt zoveel beter tot zijn recht op een zwarte Nato of zulu. En je idee van een groene canvas (olijf- of legergroen) lijkt me helemaal top, vooral in combinatie met het rode logo op de wijzerplaat: doen!

groet,
Jurgen

mooi hoor. Veel plezier met de nieuwe aanwinst.

Gr Wouter

Thanks voor alle reacties :slight_smile:

proficiat!

Dit ziet er mooier en zeker beter afgewerkt uit dan het origineel (Benrus)
Klasse (tu)

Ik moet zeggen de lume is echt ongeloofelijk. Zelfs na een lange nacht in het donker is het 's ochtends goed afleesbaar. En leuk dat de bezel ook lume heeft, maar de cijfers daarop hadden iets strakker afgewerkt gemogen.
Het schildje in het grijs op de dial is goed gekozen, een beetje discreet en niet zo opvallend.

Erg mooi horloge! Gefeliciteerd.
Het grijze schildje aan de voorkant icm de achterzijde is een leuke verwijzing.