… Ja, daar zit ik dus mooi mee.
Heb ik een nieuw horloge (Zwitsers automaat met Sellita werkje) gekocht op Ebay tegen redelijke prijs (niet een super koopje, overigens). Verder helemaal naar m’n zin. Blijkt na een paar dagen toch dat-ie wat mechanische symptomen vertoont die vragen om een service beurt (snel stilstaan bij normaal dragen, rotor beetje stroefjes, draait mee bij handmatig opwinden). Waarschijnlijk wat lang op de plank gelegen bij de dealer.
Allemaal geen drama, maar ik twijfel over de juiste aanpak. Verkoper zegt, stuur maar terug “ik kijk er wel even naar” en beveelt een watchwinder aan, wat me doet twijfelen of er niet even snel wat aan gemorreld gaat wordt worden, al dan niet deskundig.
Gezien Ebay policy kan ik natuurlijk ook retourneren / de koop ontbinden. Maar ik wil ook niet onredelijk zijn. Aan de andere kant twijfel ik over “doe maar 'n refund voor bedrag X en dan laat ik 'm zelf wel servicen”. Kan natuurlijk behoorlijk tegenvallen qua kosten, en het is allemaal weer zo’n gedoe - daar zit je ook niet op te wachten bij een nieuwe aankoop.
Als je hem als zijnde nieuw hebt gekocht mag je een foutloos werkend horloge verwachten. Is het dat niet dan ik ik voor een refund gaan en hem terugsturen.
Ooit iets soortgelijks meegemaakt.
Horloge gehouden en laten repareren. Kosten waren voor rekening van verkoper. So far, So good.
Maar… Het is toch altijd blijven knagen en heb er nooit een klik mee gekregen. Dus maar weer verkocht.
Ik zou hem dus terug sturen en het geld terug vragen.
Bedankt voor de reacties. Het ‘blijven knagen’ van Wolfje dat is het precies.
Heb de Ebay verkoper 2 dagen geleden een retouraanvraag gestuurd. Als maandag nog geen reactie dan open ik maar 'n dispute.
In het aller ergste geval kan ik nog factory warranty doen, maar Ebay / Paypal kennende wordt het wel opgelost.