Nieuw horloge gezocht

Beste horloge-idioten,

Ik ben weer op zoek naar een nieuw horloge.
De afgelopen twee keer ben ik dankzij jullie op mijn keuze’s gekomen.
Toen werden het de Longines Olympic chrono en de seiko SKX009.

Nu ben ik alleen niet op zoek naar een horloge voor mijzelf maar voor mijn vriendin.
Ik wil haar graag een cadeautje geven. Echter weet ik compleet niets van dameshorloge’s. Ik zoek iets op een lederen band en het liefste een automaat.
Daarnaast weet ik dat ze subdials altijd wel mooi vindt. Ten slotte moet het iets vrouwlijks zijn en voor all-day use. Ikzelf vind een mooi merk altijd wel leuk. Alleen vraag ik mijzelf af of dat voor dit budget gaat lukken.

Mijn budget is ongeveer €200. Het mag eventueel een mooie gebruikte zijn.

Ik hoop dat jullie mij wederom kunnen helpen!

Gr. Mark

Kijk eens bij de vintage herenhorloges met een diameter tot +/- 36mm. Voor de huidige markt (lees: mode) te klein voor mannen. Daardoor zijn de prijzen van deze horloges behoorlijk lager dan die van grotere modellen! Tot 36mm is wel een bruikbare damesmaat.

Je kunt met een beetje zoeken een stalen Rolex Precision al voor zo’n 500 euro vinden. Dat is natuurlijk meer dan de 200 die jij voor ogen hebt; het gaat me alleen om het voorbeeld dat kwaliteitshorloges onder handbereik zijn. Ik heb vorige week een Seiko Silverwave uit 1961 op de kop getikt voor veel minder dan 200 euro.

Goede vintage horloges zijn net zo goed als moderne horloges.

Menno

Misschien een Seiko SND875.

Heb er zo snel geen plaatje bij, mijn vrouw heeft hem en ze is er erg blij mee.
Het is echter geen automaat.

ik zag laatst nog een keer een 36mm fortis flieger voorbij komen voor weinig . die zijn voor de meeste mannen echt te klein
= automaat en een goed horloge voor iedere dag

Het is misschien niet helemaal wat je zoekt, maar ik vind het wel op en top vrouwelijk/meisjesachtig:

Beste Mark,
Indien je op Marktplaats intikt bij zoek “Seiko Apeldoorn” kom je een advertentie van mij tegen.
Dit Seiko dameshorloge is uit de serie Sportura SND861P1.
De prijs is inclusief verzendkosten aangetekende verzekerde zending TNTpost.
Groet,
Jan

Bender Schreef:

Beste horloge-idioten,

Ik ben weer op zoek naar een nieuw horloge.
De afgelopen twee keer ben ik dankzij jullie op
mijn keuze’s gekomen.
Toen werden het de Longines Olympic chrono en de
seiko SKX009.

Nu ben ik alleen niet op zoek naar een horloge
voor mijzelf maar voor mijn vriendin.
Ik wil haar graag een cadeautje geven. Echter weet
ik compleet niets van dameshorloge’s. Ik zoek iets
op een lederen band en het liefste een automaat.
Daarnaast weet ik dat ze subdials altijd wel mooi
vindt. Ten slotte moet het iets vrouwlijks zijn en
voor all-day use. Ikzelf vind een mooi merk altijd
wel leuk. Alleen vraag ik mijzelf af of dat voor
dit budget gaat lukken.

Mijn budget is ongeveer €200. Het mag eventueel
een mooie gebruikte zijn.

Ik hoop dat jullie mij wederom kunnen helpen!

Gr. Mark

Frederique Constant heeft nette damesmodellen met subdials. Maar zit wel wat boven je budget.

Wat voor modellen vind ze eigenlijk mooi, hebben we een beetje meer een idee in welke richting we kunnen denken. Groot, klein, vierkant, rechthoekig, rond, netjes, casual, sportief, duikers, vliegeniers, girly-girl met zachte pastel kleuren, of juist klassieke bruine band met witte wijzerplaat, etc.

Ik vind de Oris en Tissot voor dames ook mooi, maar ook die zitten een klasse te hoog. Pulsar, Breil (eBay), Swatch hebben ook leuke in je prijsklasse.

Hallo allemaal!
Ik was er even een paar dagen tussen uit. Excusses voor het lange wachten op mijn antwoorden!
Ik vind de Rolex Precision een erg mooie klok! Ik heb hiervan weleens een foto gezien van een medeforumgenoot met deze klok op een groene NATO. Toen vond ik hem al erg mooi.
de Seiko SND875 vind ik een leuk model. Echter ze heeft nu zo iets dergelijks van Guess die is alleen geen chrono.
Een fortis is te grof, mannelijk en te stoer voor haar denk ik. Mijn Archimede pilot draagt ze heel af en toe maar is niet haar ding.
De B&M is inderdaad erg vrouwelijk maar te meisjesachtig voor haar.
Frederique constant val ook af. Ik heb even gepolst hoe ze tegenover romeinse cijfers staat, maar dat vond ze niks.

Ja, jongens het is erg lastig. Ze weet in ieder geval wat ze niet mooi vindt!>X;)

om maar even in te haken op de vragen van Marnix.
Het horloge moet voldoen aan de volgende criteria:

Zo rond de 38mm, mag iets kleiner of iets groter.
Een ronde kast.
Leren band.
Tijdloos ontwerp.
Beetje stoer is prima. niet te soter maar ook niet te girly-girl.

Ik persoonlijk vind de rolex Precision erg mooi.
Ik vind het erg lastig met dames-horloges.:wink:

Hebben jullie nog suggesties en/of ideeën?

Alvast bedankt:)-D

Gr. Mark

Heeft iemand meer ideeen?
Help!!:stuck_out_tongue:

Gr. Mark

Beste Mark,

ik heb laatst een Profuomo voor mijn vriendin gekocht

http://www.pakdetijd.nl/Profuomo/Elia%20PPBW00007C.html

staat echt super stoer.

Spaar even door en koop bv een Oris.
Ze zijn niet zo extreem duur en je hebt een mooie mechanische horloge.
Gisteren een Chronoris voor mijn vrouw bij wwwatches gehaald.

Mvg,Radjoe

Zo rond de 38mm, mag iets kleiner of iets groter.
Een ronde kast.
Leren band.
Tijdloos ontwerp.
Beetje stoer is prima. niet te soter maar ook niet
te girly-girl.

Ik persoonlijk vind de rolex Precision erg mooi.
Ik vind het erg lastig met dames-horloges.:wink:

Oef, pittig… ik vind dat ook altijd moeilijk, dames-horloges. Ik weet er weinig van. Je zou eens kunnen zoeken op google met Ladies watch, womans watches, etc.

Een hoop sites rond jouw budget hebben een dergelijke indeling of zoekfunctie. En dan heb je er meteen een hoop naast mekaar staan.