Nieuw horloge gezocht

dag mensen, ben hier nieuw, en ben op jullie site terecht gekomen omdat ik een aantal modellen intoetste in google.

ik ben dus op zoek naar een nieuw horloge, ik heb er geen meer sinds (effe denken: dat moet nu toch al tien jaar zijn oeps). vaak gebruik ik de gsm om te weten hoe laat het is, maar dat is ook niet altijd handig.

Ik zou aan jullie willen vragen wat jullie van mijn keuze denken.
ik maak maar twee onderscheiden: ofwel het damn near indestructable horloge of het esthetisch verantwoorde. (ik veronderstel niet dat er eentje bestaat die beide combineert voor mijn budget)

wat zijn de allround eisen voor gelijk welk horloge
1)wijzerplaat (geen chronograph) en liefst datum
2)liefst niet duurder dan 200 euro
3)liefst vrij recent of nieuw zodat het nog lang meekan

Als ik keek naar het damn near indestructable : dan kwam ik terecht bij traser. Als een horloge door mensen van het leger wordt ingezet moet het vrij goed zijn. Ik wil dus een wijzerplaat en het moet zeer sterk zijn om alles mee te doen (ook hout mee te kappen: niet het uurwerk maar wel het mogen dragen tijdens houtkappen bijvoorbeeld). die trasers zijn misschien goed maar echt mooi vind ik ze niet, een p5900 is oke zowel qua financiele middelen als esthetiek, een p6500 is beter maar duurder en niet zo mooi

wanneer ik een esthetisch mooi uurwerk bekijk dan kom ik altijd uit bij IWC : mijn pa had zo’n gouden: prachtig ding, en ook hout mee gekapt, na 40 jaar is compleet versleten. maar als je naar de prijs kijkt van zo’n iwc dan word je niet goed.

Dus mensen ik zou graag onder de 200 euro blijven voor n’importe welk uurwerk.
met een p5900 lukt dat supergoed. als er mensen zijn die vinden dat er beter bestaat dan de p5900 inzake stevigheid of duurzaamheid …
Bestaat er een goedkope uitgave van zo’n iwc ? zo ja dan kan ik afwegen of ik dat koop of een p5900-alternatief.

dankjewel
groetjes

Welkom hier. Een goedkope uitgave van IWC bestaat er niet. Zeker niet voor 200 euro. En is ie echt zo versleten? Post eens een foto. Wie weet is hij te herstellen. Dat zou zeker de moeite waard zijn. Als je hout wil gaan kappen zou ik geen mechanisch uurwerk nemen. Of je moet de discipline hebben om hem iedere keer af te doen. Een goed quartz volstaat. Daar zijn er genoeg van te vinden in de prijsklasse die je wilt.

koop een horloge met digitale uitlezing kunnen de wijzers ook niet los gaan zitten en keus zat

koop je een casio protrek of een suunto of iets wat er op lijkt kun je ook gelijk zien wanneer het gaat regenen :):):):slight_smile:

Kijk hier eens, keus zat voor de categorie waarin je zoek: www.wereldhorloges.nl

wel een goedkope uitgave moet ik niet echt hebben maar ik veronderstel dat er goede analoge uurwerken bestaan voor 200 euro die de tijdloze look hebben van een iwc.
mijn pa zijn uurwerk heb ik twee keer binnengedaan en iedere handelaar zegt dat het versleten is. dus ja dan moet ik daar maar op betrouwen dat het zo is.

wel een mechanisch is absoluut niet nodig. een quartz vind ik even goed, welke techniek er achter zo’n horloge steekt intereseert mij minder, zeker omdat ik weet dat een goed mechanisch echt wel geld kost.

ik zou het uurwerk wel af doen als ik ga werken, maar soms fiets ik over paden die werkelijk je polsen breken en bijgevolg alles nogal klappen krijgt, dus ook het horloge.

ja inderdaad ik had moeten vertellen dat ene mechanisch niet hoeft. tis mooi, heel mooi die fijne techniek maar hoeft niet persé, als ik er teveel nauwkeurigheid bij verlies en geld.
merci

ik heb het echt niet begrepen op digitale uitlezing, ik weet dat dat allemaal veel minder stuk kan gaan, maar ik vind het echt pokke lelijk. (sorry, een digitaal dan neem ik wel mijn gsm)

ik zal eens zien naar de modellen die je vermeldt, maar meestal zijn die digitale uitlezing-horloges enorm bulkie. zo een mastodont plastik op je pols, dat is er een beetje over

merci

okee ik ga even zien.

tmag dus gerust een quartz zijn

en wat denken jullie van die traser?

merci

Quartz lijkt me gezien de aard van je werkzaamheden wel verstandig, hoewel, een kennis van me werkt in de bouw en draagt een seiko monster. Gaat vooralsnog probleemloos.

Welkom fillemon.

Met de Traser heb ik geen ervaring, maar wellicht is Casio met zijn G-Shock’s ook nog iets.

Dag Fillemon,

welkom!

Als je het hebt over estetisch verantwoord en robuust: de Seiko SKX033-

Kost je nog geen 200euro.

http://www.monsterwatches.nl/index.php/seiko-duikers/skx031

En over die IWC: laat je niet te gauw wijsmaken dat zoiets niet te repareren is. Als je hier kijkt op het Technische gedeelte zie je dat met veel wilskracht en geduld bijna alles te reparen is, en zeker een dure IWC. Mensen die zeggen dat het niet kan bedoelen eigenlijk dat zíj het niet kunnen. Het beste kan je naar een echte horlogemaker gaan en niet naar een juwelier.

Succes met je keuze.

merci voor de welkom,

het horloge van mijn pa is geen IWC, het heeft wel die look, ik denk dat het een seiko is, maar wel een topper. Hij had het gekregen en was in die tijd ongelofelijk duur (naar het schijnt) maar mijn pa heeft er altijd mee gaan werken en er is zelf slijtage aan de behuizing. Ik geloof graag dat dat te herstellen is maar dat er heeel veel uren gaan in kruipen. twee onafhankelijke juweliers hebben gezegd dat het niet de moeite is. indien ik het zelf zou kunenn zou ik het wel doen, maar het lijkt me teveel vakwerk om dat gaan aan te leren. ook het glas is gescheurd… ik denk dat er bijna alles nieuw aan zou moeten.

wel die seiko’s die jij laat zien zijn mij iets te log, vooral die cijfer op die ring vind ik niet mooi, ook de wijzers zelf: ik heb graag iets dat niemand opmerkt, zo min mogelijk opvallen vind ik super. vele nieuwe horloges zijn precies zelf verdedings horloges: als je ermee mept sla je een paard om. (okee ik overdrijf een beetje, maar geen kleurtjes, geen opvallende prints op de buitenring)

ik ben even aan het kijken naar de site wereldhorloges die iemand me hier voorstelde, ik kijk ook naar de goedkope reeks van trias. blijkbaar zitten daar toch een aantal goede modellen tussen, wel vaak mechanisch, de kans is groot dat het zoiets wordt, dan kan ik onder de 100 euro blijven, komt er neits uit de bus, kan ik nog altijd voor de traser gaan wat als een werkpaard wordt beschouwd.

merci voor je post
groetjes

Dan heb ik je verkeerd begrepen aangaande die IWC. Er staat toevallig net een “voor en na” van Freddy elders in dit gedeelte, daar kan je zien wat er zoal mogelijk is als het gaat om reparatie/restauratie.

Onopvallende horloge’s genieten ook sterk mijn voorkeur, daarom heb ik ook een tijdje terug dit horloge gekocht. Misschien dat dit meer je stijl is?

Voor nog geen €50,- een horloge dat een leven lang meegaat! Mocht zo’n stalen band toch nog wat te opzichtig zijn kan je er eventueel een mooie donkerbruin of zwart lederen band omheen doen.

Misschien kan je zelf een plaatje posten met wat je precies bedoelt.
Onder de 200€ moeten er toch een heleboel degelijke quartz horloges zijn die aan je eisen voldoen. :slight_smile:

dankjewel voor je reactie,

wel mag ik zeggen dat ik dat zelfs nog druk vind, :slight_smile: maar het is wel een mooi horloge. Ik ga mijn prijs laten zakken, ik heb geen zin om 200 euro uit te geven. ik moet niet veel, het moet precies zijn en vooral niet opvallen. voor 50 euro, dat is een prachtig.

merci

hallo,

ik heb de vorige post ook gelezen en ik denk dat ik mijn prijs misschien zelf ga laten zakken, het mag ook tweedehands zijn, zeker hier op het forum verzorgd iedereen zijn horloges als nieuw.

wel als je me vraag wat vind je super mooi dan kan heb ik het volgnede gevonden, het is er eentje van ebay. maar ik vind het wel supermooi.

http://www.webauktion24.com/BilderAuktionen/2008/12/MB/20081210_iwc/1.jpg
http://www.webauktion24.com/BilderAuktionen/2008/12/MB/20081210_iwc/2.jpg
http://www.webauktion24.com/BilderAuktionen/2008/12/MB/20081210_iwc/5.jpg

hier is de link op de duitse ebay, het is veel te duur voor mij, maar ik zet deze erbij, dan hoeft niemand het te vragen http://cgi.ebay.de/IWC-SCHAFFHAUSEN-AUTOMATIC-HERRENUHR-1962-GOLD-MANTEL_W0QQitemZ220344647206QQcmdZViewItemQQptZDE_Kleidung_Schmuck_Accessoires_Uhren_Armbanduhren?hash=item220344647206&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1232|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318#Bild1

voila dan weet je mijn smaak direct

merci mensen

Ach dat bedoel je. :slight_smile:

Ik weet niet of er nog zulke vintage ogende horloges gemaakt worden. Misschien kan je een tweedehands op de kop weten te tikken. Maar ik heb geen enkel benul van wat er te koop is en hoeveel dat gaat kosten.

Misschien is een mooie Citizen anders wat?
http://www.citizenwatch.com/CUK/English/detail.asp?Country=CUK&Language=English&ModelNumber=BM8242-16B&page=2

spijtig dat ze zo niet meer gemaakt worden, tjonge jonge wat een mooie dingen.
diegen die ik gepost heb loopt al over de 1000 euro en zal waarschijnlijk nog even doorgaan. dus dat is geen optie.

dankjewel solly voor je reply, het maakt me eigenlijk niet veel uit welk merk het is, die citizen die je poste is me wat te clean, te steriel.

ik kijk verder rond, ben ook aan het kijken naar goede replica’s, dat betekent voor mij: degelijke kwaliteit, dus met een goede “motor” erin. maar heb er niet veel kaas van gegeten. blijkbaar moet het binnenwerk een eta model zijn wil je al iets betere replica’s hebben.

merci

Dag,

ik heb zelf deze besteld:


http://www.junghanswatches.co.uk/maxbillwatch.htm

hier nog wat andere opties misschien:


http://stowa.de/shop/cgi-bin/lshop.cgi?ls=e



http://www.seiyajapan.com/category/2_seiko_mechanical/

Wel wat duurder dan 200euro, maar niet veel. Nog steeds onder de 500 euro te vinden en helemaal Nieuw en géén replica’s. :slight_smile:

wel de derde van de rij vind ik super, maar ik dacht dat die net iets minder dan 500 euro moet gaan kosten, dat is niet niets. nuja, een deftige replica blijkt ook al 200-250 euro te gaan (met eta binnenwerk) maar veelal blijken die toch niet goed geserviced enzo, dus dat is problematisch.

weet je het type van die derde seiko ?
merci

SARB031 die is het
heb het gevonden