Nieuw horloge ligt al lang in de winkel - kan dat kwaad?

Ik bekeek vandaag bij een juwelier een Fortis chrono. Nieuw, maar de man gaf toe dat het horloge al drie jaar eerder was ingekocht met vijf identieke exemplaren tegelijkertijd. Dit was de laatste.

Op een of andere manier gaf mij dit geen goed gevoel. Er zat geen originele band meer om. De staalband was verkocht met een ander horloge. Er zat nu een niet-Fortis leren bandje om. Dat het een tweede handsje was geloof ik niet. Daar zag hij te goed voor uit. Maar ik vraag me wel af waarom dat horloge zo lang in de winkel lag en in al die jaren niet verkocht was. Het is een courant model. Kan dat overigens kwaad? Zo lang liggen in een winkel?
En wat ik ook gek vind is dat een drie jaar oud horloge voor de hedendaagse prijs wordt aangeboden.
Misschien geen goede vergelijking, maar een auto die drie jaar in de showroom heeft gestaan, duidelijk nieuw is en niet wezenlijk afwijkt van het huidige type - daar krab je toch ook even achter de oren?

Maarten

Drie jaar lang in de etalage onder de halogeen spotjes en in de zon is dodelijk voor een horloge. naast het verkleuren van de wijzerplaat heb je te maken met het uitdrogen van de oliën en rubberpakkingen in het horloge.

Een horloge 3 jaar lang regelmatig dragen is beter dan 3 jaar lang stil laten liggen. M.a.w. ik zou het pas kopen als de prijs aantrekkelijk is of als het horloge een onderhoudsbeurt heeft gekregen.

Lijkt me verre van ideaal… Ik zou 'm alleen kopen als je een fraaie korting kunt krijgen en 'm daarmee eerst een goede servicebeurt kunt laten geven.

Ik zag bij een dealer hier in Moskou een oude IWC Aquatimer liggen… zelfde verhaal: deze modellen zijn al een tijdje niet meer courant. Als er nog eentje bij de dealer ligt, moet hij daar al jaren liggen. Zou 'm alleen met heel fraaie korting kopen, en 'm dan allereerst een beurt laten geven zodat hij er weer “als nieuw” tegenaan kan.

Groet
Mark

ik zou hem ook alleen met een hele nette korting kopen , 3 jaar oud en een niet originele band (td) dat drukt de prijs natuurlijk…

Ik zou hem helemaal niet kopen zoals ik het lees met verwisseling van banden etc. krab ik achter mijn oren bij deze juwelier. dan zou ik het ook niet geloven als hij vertelt dat hij nog wodt schoongemaakt voor je hem koopt. als je hem echt maar dan ook echt wil hebben beding korting omdat de olie verdroogd is en laat hem bij een ander schoonmaken.
succes.
Arie

Gewoon laten liggen.

er klopt iets niet.

Gewoon laten liggen.

er klopt iets niet.

Bedankt voor jullie reacties. Niet doen luidt de boodschap. Toch wel jammer, want hij ligt daar, precies zoals ik hem hebben wil. Maar ja aan de andere kant als je een nieuw horloge koopt wil je toch ook wel enigzins zeker zijn dat het echt een nieuw horloge koopt waar je voorlopig geen omkijken naar hebt.

Mocht dit model niet meer leverbaar zijn, dan ga ik misschien toch maar eens pingelen…

Te lang onder de halogeenlampen is inderdaad niet zo goed voor het horloge, droogt namelijk helemaal uit.
Ik heb er ook nog een liggen, met bruine of zwarte lederen band. Mocht je intresse hebben hoor ik het wel van je.

IK heb nog een mooie fortis b42 chrono met stalen band te koop ik draag hem elke dag voor een mooie prijs
en ik ben fortis dealer dus, voor garantie ben ik niet op vakantie.

ik hoor wel als je interesse hebt

Martijn kun je me, als Fortis dealer, vertellen of de Spacematic Chrono leverbaar is in geborsteld staal zoals ik hen ‘nieuw’ in een winkel heb zien liggen? En met ontspiegeld glas…