Ik ben sinds afgelopen maandag in het bezit van een Citizen NB1050-59E die ik vanuit Japan geïmporteerd heb.
2 dagen heeft ie perfect nauwkeurig gelopen. Echter sinds vanochtend lijkt ie opeens helemaal de kluts kwijt te zijn, en loopt ie flink vooruit. Ongeveer zo een 5 minuten per uur!
Aangezien het nogal lastig is om even terug te gaan met het horloge, vroeg ik me af of iemand wellicht weet of dit een easy fix is?
Durf hem zelf niet uit elkaar te halen en heb daar ook het gereedschap niet voor.
Nu las ik op internet dat het wellicht gedemagniseerd zou kunnen zijn (zou niet weten waardoor)
Maar heeft iemand anders wellicht nog een tip voor een goede horlogemaker in de buurt van Utrecht?
Weer zo snel niet hoe ik dit nu op kan lossen. Baal wel een beetje…
Word gewaardeerd, maar ligt helaas niet helemaal op de route.
Ik heb net zelf voor 10 euro zo een apparaatje gekocht. Word morgen geleverd, ik ben benieuwd.
Heb er ook eentje, maar dan het Zwitserse origineel van Etic. Werking zal niet veel verschillen. Ook een (zelf) vers geserviced vintage horloge hier onlangs, dronkemanslijntjes op de Weishi alle kanten op. Ik denk - dat kan niet aan mij liggen. Etic to the rescue! Of tja, je Ali-ding werkt ook.
Glazen bodem gaat nooit helpen… …magnetisme is op meer plaatsen dan je denkt. Gebeurt ook vaak met horloges die net uit het buitenland opgestuurd zijn; ergens onderweg gaat het dan toch mis. Anyway, je hebt een super-handig tooltje in huis nu.