Nieuw horloge loopt niet op tijd

Hallo allemaal,

Ik heb een Casio kwarts horloge online gekocht als Sinterklaascadeau voor mijn zoon, maar nu blijkt dat het horloge ruim een kwartier per dag achterloopt.

Kan dit door een bijna lege batterij veroorzaakt worden, of is het horloge gewoon stuk?

Het horloge is via Amazon UK aangeschaft, dus als het enkel de batterij is, dan wil ik het gedoe van terugsturen naar Engeland liever voorkomen.

Mag eigenlijk niet voorkomen bij een nieuw horloge. Je verwacht toch minstens een nieuwe batterij er in. Ik vermoed dan ook dat de oorzaak iets anders is en zou 'm terug sturen

Hallo Bennie,

Meteen een e-mail sturen aan de verkoper.
Als het een defect is moet de verkoper de
retour-kosten terug betalen.

Ik vrees dat het toch nog een dure grap wordt.

Aan te raden is het horloge bij een Nederlandse web-shop
te kopen, scheelt een hoop gedoe.

Grt.

drex Schreef:

Hallo Bennie,

Meteen een e-mail sturen aan de verkoper.
Als het een defect is moet de verkoper de
retour-kosten terug betalen.

Ik vrees dat het toch nog een dure grap wordt.

Aan te raden is het horloge bij een Nederlandse
web-shop
te kopen, scheelt een hoop gedoe.

Grt.

Had het horloge ook liever in NL gekocht, maar ik heb het in deze uitvoering en kleurstelling niet in NL kunnen vinden.

Ik koop overigens wel vaker zaken bij amazon.uk (voornamelijk boeken) en dat gaat tot nu toe altijd prima.

Niks mis met Amazon hoor. Ook al vaak items gekocht zonder problemen. Het zal ook niet de schuld zijn van Amazon, ze zijn gewoon een webshop. Misschien een maandagmorgen model? Heb je al geprobeerd te resetten? Of even de batterij er een minuut of 10 uit en dan weer terug?

mvg Melvin

Binnenkort kun je wellicht bij amazon.nl aankloppen.
Http://www.nltimes.nl/2014/11/12/amazon-finally-opens-dutch-website/

Dat zal zijn beloop nog wel hebben.
Ik denk dat er aan het fysiek versturen van producten niet
veel veranderd.
Tenzij Amazon een distributiecenter gaat openen in NL.

Grt.

drex Schreef:

Dat zal zijn beloop nog wel hebben.
Ik denk dat er aan het fysiek versturen van
producten niet
veel veranderd.
Tenzij Amazon een distributiecenter gaat openen in
NL.

Grt.

Misschien dat ze idd een distributiecenter of service center openen. Kweenie of dat laatste ook in andere landen bestaat? Of gaat alles in de EU via Engeland ofzo? Ik ken hier namelijk alleen Amazon UK.

In EU gaat er veel via Frankfurt.
Daar is een enorme expeditie hub.
Fedex, DHL you name it, zitten daar.
Hoe het in UK geregeld is weet ik niet.

Grt.

Na wat zoeken op de Amazon site, heb ik gevonden waar ik mijn klacht kan aangeven.

Inmiddels heb ik een retour authorisatie nummer en een return ticket gekregen.

Horloge gaat terug naar Amazon.uk en ik krijg als alles goed gaat, het aankoopbedrag vermeerderd met 8 pond voor de verzendkosten terug.

Iedereen bedankt voor de input.

(tu)

Grt.

Bennie Schreef:

Horloge gaat terug naar Amazon.uk en ik krijg als
alles goed gaat, het aankoopbedrag vermeerderd met
8 pond voor de verzendkosten terug.

Retourzending? Of de verzendkosten van de 1e keer verzenden naar jou toe?

Iedereen bedankt voor de input.

:)-D

Goede service, zoals het hoort…maar achterlopen door een bijna lege batterij?

marnix.moed Schreef:

Retourzending? Of de verzendkosten van de 1e keer
verzenden naar jou toe?

Verzendkosten waren bij de bestelling 4 pond, dus ik kom met retourneren niet helemaal uit de kosten, maar als ik een horloge koop bij een juwelier, moet ik bij een eventuele garantieclaim ook de branstofkosten van een naar de juwelier voor mijn rekening nemen.

Bennie Schreef:

marnix.moed Schreef:


Retourzending? Of de verzendkosten van de 1e
keer
verzenden naar jou toe?

Verzendkosten waren bij de bestelling 4 pond, dus
ik kom met retourneren niet helemaal uit de
kosten, maar als ik een horloge koop bij een
juwelier, moet ik bij een eventuele garantieclaim
ook de branstofkosten van een naar de juwelier
voor mijn rekening nemen.

Das waar. Dit is al netjes genoeg imho. Vaak worden de verzendkosten niet vergoedt.