coffeecup Schreef:
Waardoor ik bij Rob ging kijken, en ook (weer) zo
blij word van het aanblik van een Premier Kinetic
Perpetual dat ook die een kanshebber aan het
worden is:
Help ::o
Dan vind je deze Seiko Premier misschien ook wel wat:
Waardoor ik bij Rob ging kijken, en ook (weer) zo
blij word van het aanblik van een Premier Kinetic
Perpetual dat ook die een kanshebber aan het
worden is:
Help ::o
Dan vind je deze Seiko Premier misschien ook wel wat:
Er is zoveel moois. En hoe meer plaatjes etc je
ziet hoe meer je mooi gaat vinden. Maakt het
alleen maar moeilijker
Ik bewaar nu afbeeldingen en blader er dan over de tijd af en toe weer eens langs. Meestal zit er dan wel weer een tussen die ik toch niet meer zó mooi vind: weg ermee. Plaatjes maken het voor mij makkelijker om te bepalen of een horloge mooi ‘blijft’ en om te blijven vergelijken.
Tijdje in de week leggen is met de keuze voor een horloge bij een speciale gelegenheid het beste denk ik, want je wilt niet dat hij gauw gaat vervelen.
Piede Schreef:
Er is zoveel moois. En hoe meer plaatjes etc je
ziet hoe meer je mooi gaat vinden. Maakt het
alleen maar moeilijkerIk bewaar nu afbeeldingen en blader er dan over de
tijd af en toe weer eens langs. Meestal zit er dan
wel weer een tussen die ik toch niet meer zó mooi
vind: weg ermee. Plaatjes maken het voor mij
makkelijker om te bepalen of een horloge mooi
’blijft’ en om te blijven vergelijken.Tijdje in de week leggen is met de keuze voor een
horloge bij een speciale gelegenheid het beste
denk ik, want je wilt niet dat hij gauw gaat
vervelen.
Je zou em ook als achtergrond kunnen gebruiken op je PC, laptop, tablet, smartphone, etc. en kijken of je er op uitgekeken raakt.
Wat leuk dat jullie allemaal zo actief meedenken Daar heb ik veel aan! De “Speedbird” ken ik niet, ik heb het even gegoogle’d. Dat bedrijf maakt sowieso erg leuke klokjes tegen eerlijke prijzen.
Ik bewaar 'm even. Hetgeen ik bij de Seiko Premiers (en de Tissots) zo leuk vind zijn de details waar je naar blijft kijken. Dat is iets wat ik in mindere mate bij bv de Speedbird heb.
@Veekeren: die Premier is idd ook heel erg mooi, ik kan er alleen niets over terugvinden. Als ik echter voor quartz ga, is een perpetual een pré en dat is deze volgens mij niet.
Vooralsnog is de race gaande tussen quartz, automaat of kinetic quartz. De prijs is minstens zo belangrijk; met een kleine op komst, grote aanstaande verbouwing én vakantie is een verschil van 100 of 200 euro voor een horloge plotseling erg groot. De prijs geeft echter niet de doorslag, maar meer dan 400 euro ga ik niet uitgeven.
Dus daarom de volgende (eerste twee zijn wristshots bij de juwelier gister):
Seiko SNQ103 €360,- (de SNQ107 heeft een witte wijzerplaat kost €225,- bij Rob)
Tissot Le Locle €405,- (online te vinden van 319 tot 405 euro)
Seiko SNP025 €725 adviesprijs (€425 bij Rob, daarmee lijkt dit automatisch op prijs de beste keuze)
Dus kies ik
a.) voor een quartz perpetual, en geef minder uit dan gereserveerd, of
b.) ga ik voor de sjieke dress-variant met de door mij zo gewilde mechanische techniek, of is het dan toch
c.) kies ik voor de mooie en complexe techniek van kinetic quartz die “in slaap kan vallen” in combinatie met een eeuwig durende kalender…
optie b (tu) - maar ja, dat zou mijn keus zijn (en dan met zwart leer)
Gewoon even naast elkaar in 1 jpg plakken en als achtergrond neerzetten. Wat ook al door een ander werd geadviseerd.
Goed nieuws, er zit schijnbaar een Certina dealer gewoon in Tilburg. Ik heb er net een aantal gepast.
Certina maakt ook gedetailleerde horloges. Ik krijg de indruk dat het qua duurzaamheid een betere keuze is vanwege 100m waterdicht en DS-technologie. De prijs is iets vriendelijker dan Tissot. Echter, naast de Le Locle hierboven wint Tissot het weer qua looks.
Ik ben eruit. Vanmiddag heb ik op de terugweg in Dortmund een tissot gekocht! Binnenkort foto’s, als ik niet op mobielzit te internetten.
Ik ben eruit. Vanmiddag heb ik op de terugweg in
Dortmund een tissot gekocht! Binnenkort foto’s,
als ik niet op mobielzit te internetten.
Gefeliciteerd
Dank je
Uiteindelijk ging de strijd om de pr100, prc200, coututier day/date, T-one day/date en de le Locle.
De prc200 in zwart heeft met z’n rode accenten de mooiste wijzerplaat. Maar jammer genoeg is de kast echt veel te dik en heeft gekke groeven in de zijkant van de kast.
Toen ik de t-one zag, viel de dagaanduiding me een beetje tegen. De le Locle heeft bij nader inzien toch een te klassiek ontwerp en te glimmende band, terwijl die op leer niet zo mooi uitkomt.
De PR100 had echter alles wat me aanstaat: geen dagaanduiding, een deels matte band, nog steeds goede looks op leer en een klassiek en houdbaar ontwerp van wijzerplaat. De breedte én hoogte zijn op mijn pols simpelweg perfect. Dat 'ie de goedkoopste keuze was, was natuurlijk ook mooi meegenomen, hoewel de prijsverschillen erg klein waren.
Inpakken als cadeau? Ja doe maar!
Van harte proficiat!
Maaruhm… heb je me niet te vroeg uitgepakt? :+
Mooi - stijlvol horloge, eenvoudig, understated en daardoor juist weer opvallend.
Ben wel benieuwd naar hoe ie er met leer uitziet. Volgens mij gaat het horloge dan nog meer opvallen.
Veel draag- en kijkplezier.
Mooi, gefeliciteerd!
Ben wel benieuwd naar hoe ie er met leer uitziet.
Volgens mij gaat het horloge dan nog meer
opvallen.
Inderdaad, leuke van die lichte wijzerplaat is dat ik em makkelijk mooi vind op leren bandjes.
Bruin maakt em wat meer casual, terwijl met een zwarte croco(print) ie er weer netjes uitziet.
Op leer ook mooi! Dit was het type wat op leer er minstens zo goed uitzag. Op leer was ie nog iets goedkoper, maar onder het motto; staal heb je, leer kun je bijkopen dan toch voor de stalen variant gekozen.
De pr100 automatic wordt in de tissot folder niet besproken, maar klopte precies toen ik m bij de juwelier zag liggen.
@marnix vorige week ben ik dertig geworden die kleine spruit laat nog twee maanden op zich wachten. Of althans hopen we…
Dat is belangrijk, dat je het voelt kloppen - had ik ooit met een Edox, op de foto vond ik 'm al gaaf, toen ik 'm bij de juwelier om de pols deed voelde het gewoon goed.
Mooi op bruin leer trouwens. Ben het ook eens met Marnix dat dat lekker casual staat en dat het op zwart leer sjiek staat.
Op leer ook mooi! Dit was het type wat op leer er
minstens zo goed uitzag. Op leer was ie nog iets
goedkoper, maar onder het motto; staal heb je,
leer kun je bijkopen dan toch voor de stalen
variant gekozen.
De pr100 automatic wordt in de tissot folder niet
besproken, maar klopte precies toen ik m bij de
juwelier zag liggen.
Zo denk ik er ook over.
@marnix vorige week ben ik dertig geworden
die
kleine spruit laat nog twee maanden op zich