in mijn voorsteltopic http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,692592 had ik al een balletje opgegooid dat ik op zoek ben naar een mooie automaat.
Na jaren van modeklokjes, sporthorloges en plakmerken ben ik nu toe aan een mooie automaat. De spoeling in mijn budget is dun, maar niet onmogelijk.
Kunnen jullie me met raad en daad bijstaan in de zoektocht naar een mooie en klassiek ogend uurwerk?
De reden van deze specifieke zoektocht zijn eigenlijk twee events die op korte termijn staan te gebeuren: Ik word binnenkort 30, maar verwacht binnenkort ook de geboorte van ons eerste kind.
Uiteindelijk ben ik zelf zo ver dat ik een aantal optie’s heb gevonden:
-Seiko bij Rob bestellen, of er één op wens laten mod’en,
-Tissot (LeLocle bijvoorbeeld)
-Rotary Super 25
Seiko Kinetic behoort ook nog tot de mogelijkheid, mits het uiterlijk me aanstaat.
Ik wilde wachten op de Limited van het forum (om te kijken of ik nr.30 zou kunnen bemachtigen), maar die liggen alle jaren al iets boven budget en misschien vanwege de 10e editie nog wat vérder boven budget.
Graag hoor ik van jullie nog tips, adviezen of wondergoede ideeen. In mijn voorsteltopic kun je een beetje de stijl zien waar ik van hou: klassieke en licht sportieve analoge horloges. Van duikers ben ik niet zo gecharmeerd.
Mijn budget reikt tot maximaal € 300 tot € 350 (om het thuis nog een klein beetje verkocht te raken ). Mijn voorkeur gaat uit naar een automaat of kinetic. Quartz alleen als de techniek ook bijzonder is (bijvoorbeeld perpetual en/of andere goodies).
Mmmm de mod vind ik niet zo geslaagd. Lijkt toch te veel op een Planet Ocean. Hij is ook totaal anders als de eerste twee wat meer dress watches zijn. Heb je de Tissot Visodat wel eens bekeken? Een hele mooie klassieker.
Ik heb daarjuist bij de juwelier even de Tissot Le Locle, PRC200 en PR100 omgehad.
De PR100 vind ik een te smalle diameter van kast hebben. Die viel daarom af wat mij betreft.
De PRC200 is een erg mooi horloge, maar de kast is wel wat aan de hoge kant. Er zitten wel geinige rode accenten in. Twijfelgevalletje vanwege de (te?) hoge kast.
De Le Locle vond ik qua kastontwerp de mooiste; de secondewijzer lijkt wel tegen de glasplaat geplakt te zitten. Ook is de kast goed qua hoogte. De metalen band is mij echter te shiny, maar dat hoeft geen spelbreker te zijn.
De Visodate vind ik ook een heel mooi strak en klassiek ontwerp, maar naast de Le Locle wint die laatste het dan toch wat mij betreft.
De Certina DS Podium is ook erg mooi. Certina ligt alleen hier nergens in de winkels…
Bij de juwelier nog een andere kanshebber tegen het lijf gelopen. Wel ‘gewoon’ quartz, maar wel met een Perpetual calender! Met €295,- vriendelijk geprijsd:
Waardoor ik bij Rob ging kijken, en ook (weer) zo blij word van het aanblik van een Premier Kinetic Perpetual dat ook die een kanshebber aan het worden is:
De Tissot LeCocle is een hele mooie klok, ben ik zeker met je eens. Ook ik zou wat moeite hebben met de band, maar die kun je natuurlijk makkelijk vervangen door een mooie leren band (zwart of donkerbruin).
Ik ben ook gek op Seiko en ik wil Rob geen handel door de neus boren, maar die Tissot vind ik net wat mooier dan wat jij van de Seiko’s leuk vindt. Als je toch voor Seiko gaat, zou ik op zoek gaan naar een automaat. Genoeg keus voor een dress-achtige watch tegen een relatief lage prijs (dan kun je met jouw budget er wel 2 voor vinden denk ik).
Dat ben ik ook helemaal met je eens! De Tissot’s hebben ‘iets’…
Wat mij heel erg aanspreekt in bovenstaande Seiko’s is de techniek, en dan vooral van de laatste: Kinetische opwinding, wijzers die in slaap kunnen vallen, Perpetual Calender.
Het is dus mede -en misschien zelfs vooral- de techniek die me zo aanspreekt.
Over Rotary kan ik maar bar weinig informatie vinden. Ik heb één uitgebreide en lovende review gelezen, maar daar blijft het ook bij. Heeft iemand daar nog iets zinnigs over te zeggen?
Ken Rotary niet echt, behalve dat ik uit ervaring weet, dat het in de UK een redelijke aanwezigheid heeft. Wat ik wel leuk vindt is, bij het horloge dat ik bij het googlen tegen kwam, was dat deze een zgn. hunter back had. Een leuk detail, waardoor je toch het uurwerk kan (laten) zien, maar niet tegen een saaie 2824-2 hoeft aan te kijken. Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik niet zo’n fan ben van display backs ben (tenzij er echt iets mooi te zien is ).
Gefeliciteerd in ieder geval met de aankomende kleine en het bijna bereiken van de 30…
ik heb de Tissot Visodate nu ongeveer 6 maanden in mijn bezit en hij is echt prachtig. Heel stijlvol, maar toch wat moderner dan de Le Locle (ook mooi, maar Visodate wint het net omdat hij strakker is).
De Certina DS Podium is ook erg mooi. Certina ligt
alleen hier nergens in de winkels…
Ik heb ze ook nog nooit in het echt gezien. Er was een tijdje geleden een topic over Certina: http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,397092,397672#msg-397672. Medelid Tissot62 laat daarin zijn exemplaar zien. Wellicht dat hij je wat extra informatie kan geven.
Succes in ieder geval met de zoektocht. Lijkt me fantastisch om voor zo’n mooie gelegenheid het perfecte horloge te zoeken, en vervolgens ook vinden uiteraard! (tu).
bij het horloge
dat ik bij het googlen tegen kwam, was dat deze
een zgn. hunter back had. Een leuk detail,
waardoor je toch het uurwerk kan (laten) zien,
maar niet tegen een saaie 2824-2 hoeft aan te
kijken.
Hoe ben je er op gekomen. Ik kan namelijk niet vinden wat je bedoelt.
Mmmm de mod vind ik niet zo geslaagd. Lijkt toch
te veel op een Planet Ocean. Hij is ook totaal
anders als de eerste twee wat meer dress watches
zijn. Heb je de Tissot Visodat wel eens bekeken?
Een hele mooie klassieker. http://i44.tinypic.com/k9hyrl.jpg
De Visodate vind ik ook wel iets hebben. Maar er zijn ook elementen die ik wat minder vind. Ik ben fan van day-date, maar hier is ie misschien net wat te prominent. Verder mis ik persoonlijk lume op de wijzers. 2 subtiele lijntjes zou wat mijn betreft best hebben gekund.
De reden van deze specifieke zoektocht zijn
eigenlijk twee events die op korte termijn staan
te gebeuren: Ik word binnenkort 30, maar verwacht
binnenkort ook de geboorte van ons eerste kind.
Allereerst alvast proficiat met beide speciale gebeurtenissen.
Van
duikers ben ik niet zo gecharmeerd.
Hier weet ik de prijs niet van, maar vind ik een
hele mooie Mod (monsterwatches):
Huh, je was toch juist NIET zo gecharmeerd van duikers? Die mod is toch duidelijk een diver.
Seiko Kinetic behoort ook nog tot de mogelijkheid,
mits het uiterlijk me aanstaat.
Zou persoonlijk voor een mechanisch horloge gaan. Puur door gevoel.
Ik wilde wachten op de Limited van het forum (om
te kijken of ik nr.30 zou kunnen bemachtigen),
maar die liggen alle jaren al iets boven budget en
misschien vanwege de 10e editie nog wat vérder
boven budget.
Ik weet niet hoe ‘tijdig’ het horloge binnen moet zijn en hoe hard het budget vastligt. Het duurt wel een poosje voor de hfle2012 klaar is. Er is dus tijd om door te sparen. Is iets wat ik wel vaker doe.
De Tissot Le Locle zou hier denk ik wel een gedenkwaardig klokje zijn, maar als beater zou die Certina misschien draagbaarder zijn. In mijn geval althans.
Maar toen ik net bij de juwelier zat, besefte ik me hoe belangrijk het is om de klok echt om je pols te hebben. 1 mm kastgrootte of een miniem detail kan voor mij al een dealbreaker betekenen.
bij het horloge
dat ik bij het googlen tegen kwam, was dat deze
een zgn. hunter back had. Een leuk detail,
waardoor je toch het uurwerk kan (laten) zien,
maar niet tegen een saaie 2824-2 hoeft aan te
kijken.
Hoe ben je er op gekomen. Ik kan namelijk niet
vinden wat je bedoelt.