Nieuw horloge tot max € 2000

Ik zou voor de zwarte co-axial gaan :wink: iets duurder maar een stuk moderner (ivbm onderhoud) en met opleg van omega logo!

Ik zie aan je huidige collectie dat je voorkeur klassiek uitziende horloges zijn, klopt dit? Waarom niet een compilatie horloge. Dat is echt heel erg gaaf als je horlogeliefhebber bent.

Wel een witte plaat maar toch te vinden voor net onder de 2k

4 likes

Tudor schrijf ik ook nog niet af, misschien dat dit beter bij mij past als een Rolex (toch iets onbekender).
Weet iemand waarom een Tudor Date veel goedkoper is dan een Rolex DJ, naar mijn inziens zijn deze modellen redelijk identiek maar de prijs is ongeveer de helft.

Super mooi horloge en ja ik ben wel van de klassieke dressers maar nu even niet :smile:
zonder gekheid, zo’n uitgebreide horloge is niet alles wanneer je regelmatig wisselt, dan moet je weer aan een watchwinder om de uitgebreide instellingen niet te laten verlopen.
Dus zoek het toch wat simpler

1 like

Als je dit soort vragen nog moet stellen, is het wellicht handig dat je je eerst even inleest alvorens je een keuze maakt en het e.e.a. afschrijft en dingen gaat roepen…

Verders heb ik 1 maand geleden mezelf dezelfde vraag gesteld met ± hetzelfde budget. Het is bij mij een Breitling geworden, iets boven het budget.

Voor mij was het een strijd tussen:

• Tudor black bay blue
  • Tudor Pelagos
  • Breitling Superocean 44mm
  • Omega Planet Ocean

al naar gelange zal je je budget iets moeten opschroeven voor de perfecte match.

Wellicht leuk om op te zoeken ter vergelijking :wink:

Precies

1 like

begrijp mij niet verkeerd, tot vorige week hield ik mij nog niet bezig met deze prijsklasse vandaar de onwetendheid.
ik zal me verder gaan verdiepen en niet naar de makkelijkste weg vragen

De reis naar een graal is wel het leukste. Wat je nu mooi vind kan even later toch niet je horloge zijn. Je kunt je met 2k ook omhoog flipperen door gewoon eens e.e.a. te proberen en wat te wisselen en soms wat bij te leggen.

1 like

Tuurlijk wel, gewoon blijven vragen.

Domme vragen bestaan niet, wel domme antwoorden.

Je kunt de antwoorden gebruiken om de richting te bepalen en je vanuit daar, in te lezen etc.

1 like

Ik dacht t ook al, de railmaster lijkt me n stuk duurder te zijn geworden. Maar vind ik n geweldige tegenpool vd rolex Explorer.

Ik denk dat de lld t best z’n waarde behoudt. Helemaal als je n No date kunt vinden.

De longines legend diver no date

Stijlvol, sportief en redelijk populair

Even een wildcard mijnerzijds. Tag Heuer Carrera Twin Time.

6 likes

Even tussendoor, kan iemand mij vertellen welke band dit is?:slight_smile:

Inderdaad een gouden tip.
Verbouwingen lopen financieel altijd uit de hand…

1 like

De echte verbouwing kan ook pas over 3 jaar starten… we willen eerst een jaar in het huis wonen om te weten wat we tekort komen, daarom kijk ik toch maar wie weet dat het op niets uitdraait vanwege bovenstaande

Gloeiende guppies wat een geweldig mooi horloge. :ok_hand: Die moest maar eens op mijn wishlist…

1 like

Heb je nog wel genoeg papier dan?

I wish :grin: (lijst begint inderdaad lang te worden)

Het blijft natuurlijk heerlijk, het zoeken en kopen van een horloge. Zeker met een wat ruimer budget.
Nu weet ik dat sommige mensen hier anders over denken. Maar met wat ik hierboven lees, denk ik: koop een horloge met geld dat je echt niet nodig hebt. Horloges zijn te gek. Maar het is wel een hobby en eigenlijk totaal onbelangrijk, natuurlijk. Stel prioriteiten; geld over, lekker horloge kopen. Maar da’s persoonlijk, natuurlijk.

En als het gaat om waardevastheid: ‘resultaten uit het verleden…’, etc… Als je een horloge koopt, heb je dat geld dus uitgegeven. En je zult het dus wel moeten verkopen voor een bedrag dat minstens zo hoog is als wat jij ervoor hebt betaald. Dit kan natuurlijk lukken. Maar er is geen enkele garantie. Daarnaast moet je verder ook geen kosten voor onderhoud en reparaties hebben. En zeker met gebruikte horloges zijn dit reële zaken waar je rekening mee moet houden en die gewoon (veel) extra geld kosten.

Ik lees wel 'ns verhalen van mensen die ‘gratis’ fancy horloges dragen of er zelfs per saldo nog winst op maken. Maar de realiteit is gewoon dat dit eerder de uitzondering is dan de regel. Je moet heel goed weten wat je doet en ook nog eens geluk hebben.

Weet je, als ik dit soort dingen lees, denk ik altijd: ‘who are you trying to impress?’.
En ik bedoel dit niet lullig. Maar, wat is nou precies de reden dat jij voor een bepaald horloge kiest? Ga je voor een persoonlijke keuze en dus iets dat jij zelf geweldig vindt of voor zoveel mogelijk likes en complimenten van een klein groepje fanatici?:wink:

Even een paar dingen. Het op Horlogeforum aanbeden merk Omega was oorspronkelijk gewoon een middenmoter, net als Longines. Swatch Group (eigenaar van beide merken) heeft jaren geleden besloten dat er een ‘hoger segment’ merk moest komen in het portfolio en vervolgens de marketing voor Omega enorm geïntensiveerd en de prijzen jaarlijks met forse percentages verhoogd. En hiermee heeft het bedrijf bereikt wat het wilde: er is nu een groep mensen die denkt dat ze met een (inmiddels) veel duurdere Omega ook een veel beter horloge kopen.:confused::unamused:

Ook TAG Heuer is een prima alternatief voor Omega. Uitstekende kwaliteit, een mooie pedigree en een breed assortiment met een aantal toonaangevend modellen, zoals de Carrera en natuurlijk Monaco. Hier op Horlogeforum is TH duidelijk minder populair dan Omega. Maar in de echte wereld is TH een van de best verkopende ‘premium’ merken en niet voor niets.

Verder vinden veel mensen Tudor een mooi ‘under the radar’ en veel betaalbaarder alternatief voor Rolex, dat (Rolex dus) heel goede horloges maakt, maar wel tegen een zeer stevige prijs.

Veel wijsheid en natuurlijk plezier met kiezen!

5 likes

Breitling A17350 misschien iets?

Of de Rolex 1002? (wel een grijs/witte plaat, maar dat zocht je niet)

Helaas mag ik nog niets verkopen, maar ben zelf alvast voor een 16610 aan het sparen :slight_smile:

2 likes