Nieuw horloge tot max € 2000

Ik heb vorige week geluk gehad en een auto van de zaak toebedeeld gekregen, vandaag heb ik mijn prive auto verkocht dus hebben we ineens een hoop centjes waar we niet op gerekend hebben.
nu gaan we binnenkort verhuizen (en dus verbouwen) en wil ik volgend jaar ook een oldtimer (auto dus) aanschaffen maar er zijn nu extra mogelijkheden, dus nu zit ik ook aan een extra horloge te denken.
Tot op heden is dit mijn collectie:

Inmiddels hebben beide FC een andere band gekregen, ronde zwart met vouwsluiting en rechthoekige donker bruin.

Iets wat daarbij opvalt is dat ze allemaal een witte plaat hebben op een ledere band, dus als er iets bijkomt dan moet het wel afwijken van wat ik nu heb.
Vereisten zijn:
geen witte plaat, stalen band, mechanisch, max 42 mm of kleiner en gebruikt (niet nieuw)
wat ik graag zou willen:
datum, waardevast, altijd meelopende seconde wijzer, opleg aanduidingen en merk op plaat.

Sinds ik dus een auto van de zaak heb ben ik stiekem al aan het kijken, wat ik mooie horloges vind:
Omega super ocean & speedmaster brabant edtie (sommige noemen hem tintin :wink: ), tag heuer CV2013, Rolex DJ (eigenlijk net buiten budget), Longines Hydroconquest, Tudor black bay en misschien zelfs een IWC als koopje
Dit om een beetje een idee te krijgen.
Ik wil eigenlijk niet meer dan € 2000,- besteden, voorheen heb ik altijd horloges gekocht van een paar honderd.
Het hoeft ook niet perse daar tegen aan te liggen, bv de Longines is veel goedkoper.
Graag wil ik wel een waardevaste horloge kopen gezien de dingen die ik sowieso al moet / ga doen, mocht er nood aan de man zijn kan ik altijd mijn horloge verkopen om het toch gerealiseerd te krijgen.
Min punten van de hierboven genoemde merken zijn:
Omega & Rolex, er zijn meer neppers dan echte, vind ik erg jammer
Tudor, is net geen Rolex
Tag heuer en Logines, worden weer vaak als net niet merken beschouwd.
Gezien ik niet alle kennis bezit ben ik ook huiverig voor neppers, ik durf te zeggen dat ik het verschil tussen een neppert en een echte niet of moeilijk kan zien, dat maakt het dus extra spannend om zo’n dure horloge te kopen.

Misschien dat jullie mij tips / ideeen kunnen geven wat nog meer mogelijkheden zijn.
Sorry voor dit lange bericht maar op deze manier wordt het wel duidelijk, tenminste daar hoop ik op :thumbsup:

2 likes

Omega planet ocean of breitling Superocean ?

Je komt zeker niet om vrienden te maken :smile:

Dan nu de gouden tip : ik zou eerst doen wat je moet doen en dan kijken wat er over is voor een horloge :wink::+1:

9 likes

Opzoek naar een Seiko als je de boven genoemde merken niks vind :grin:

Wellicht een mooie Seiko marinemaster?

Off topic: ook voor oldtimers dient men gewoon motorrijtuigenbelasting te betalen. Toch?

Kijk eens naar een Omega Seamaster 2254.50. Is waardevast en is rond de € 2000,00 aan te komen. Moet je wel een beetje mazzel hebben en goed zoeken.

Anders kun je voor een Omega Seamaster van de Bond periode bekijken.
Breitling Superocean ook een optie.

Ik ben rete benieuwd wat je uiteindelijke keuze gaat zijn.

Keep us posted !!

2 likes

Zomaar wat ideetjes:

De Omega Railmaster:

De Nomos Ahoi:

`

De Longines Conquest GMT:

De Longines Legend Diver:

Lastige keuze, de Omega (zeker dit model) is denk ik het meest waardevast, daarna de Nomos, de Legend diver is ook zeer populair.

Edit: de Railmaster ga je niet vinden voor 2.000.-, alles is 3.000.- en meer

Bovenstaande horloges zijn mooi maar voldoen niet aan de eisen volgens mij. Onderstaande wel: zwrte plaat, opgelegde indexen, datum (panorama, mooie complicatie), meelopende seconden wijzer en logo/merknaam op de plaat.

Groeten
Rutger

2 likes

Deze komt beter bij de wensen, maar 2000.- is even zoeken denk ik:

Oeps, het moet natuurlijk een planet ocean zijn, breitling ben ik niet zo’n fan van.
En sorry als ik iemand heb beledigd, dat was niet de bedoeling ik wou alleen mijn suggestieve mening / vooroordeel geven. :blush:

1 like

Dat is ook een mooie

als ze ouder zijn dan 40 jaar niet meer, is overigens puur voor de hobby

dat kan wel even duren (misschien ook niet) wil er goed over nadenken al voorts ik de beslissing maak, vind het toch een smak geld

Ben natuurlijk bevooroordeeld, maar het is wel de meest waardevolle uit het rijtje? En de prijzen zijn vrij divers, afhankelijk van het model dat je het meeste aanspreekt.

Succes met de keuze!

Klopt absoluut.

Maar wanneer je de juiste koop doet en dus een klokje dat haar waarde behoudt, is het op termijn een vrij “goedkope” aankoop.

Neem je tijd. Want ja, de uitgave doet wel even pijn ja. Althans, wel bij mij :sweat_smile:

1 like

Dat is dan ook gelijk de NooB, ik heb geen idee van serie en type nummers.
Misschien dat dit ook weer makkelijker is aangezien ik dan gewoon een koop die ik mooi vind (en kan betalen) ipv de meest gewilde serienummer, elk nadeel heb zun voordeel :wink:
Ik zie met regelmaat DJ’s aangeboden net boven de 2, hier op het forum worden er ook 2 aangeboden (grijze en blauwe plaat)

Recent dezelfde luxeprobleem gehad. Nu ik er 1 gekocht heb, weet ik nog niet alle serie en type nummers ;). Was inderdaad het geval van deze kenmerken vind ik allemaal mooi en de prijs staat mij aan!

1 like

ook bij mij, wanneer dat auto gebeuren niet was gebeurt was het op zeker een Logines geworden omdat dat nog wel in het budget pasten. nu heb ik het probleem dat ik dat budget best akelig kan oprekken, probeer je dan maar in te houden :sweat:

1 like

Voor 2k heb je een mooie nieuwe MM300 en hou je zelfs nog wat over. Tudor moet je niet gelijk wegzetten. Ik vond Tudor ook een nep Rolex maar heb er nu eentje en het is echt een fijn horloge.

Voor 2k heb je trouwens ook de mogelijkheid voor twee mooie klokken. Een jong gebruikte Oris Aquis Date heb je voor rond de 900-1000 euro. Geweldige klok die ik zeker weer een keer in de collectie opneem. Seiko Tuna ernaast en je hebt twee geweldige klokken met elk een eigen uitstraling.

4 likes

Deze oppikken en met je meisje uiteten van de rest!

3 likes