Nieuw horloge: Tudor

Goed, het is echt een wezenlijk ander horloge dan wat ik verder in mijn verzameling heb en normaal mooi vind… Standaard draag ik vintage horloges uit de jaren 70… Omega, Rolex, oude chrono’s. Zo niet deze, dit is echt een stuk groter, glimmender en drukker. Maar voor de afwisseling vind ik 'm erg leuk om er bij te hebben. Moet wel aan het formaat (41mm) wennen.

Heb de hele set er dit keer bij, ook wel eens aardig.





Op de foto’s lijkt de wijzerplaat wat flets, is er lastig op te krijgen. Het is een soort van diep, mat, zwart waar de indices en wijzers scherp tegen afsteken. :slight_smile:

En misschien gek om te zeggen, maar ik ben helemaal enthousiast van de band. Zit heerlijk, sluit goed aan en die gesp is een groot plezier om te gebruiken. :stuck_out_tongue: iemand bekend met dit model? Ik kan er online praktisch niks over vinden…

8 likes

Mooie Grandtour Skv! Veel draagplezier toegewenst!
Je ziet deze inderdaad niet veel passeren, mooi zijprofiel ook met die dikke crownguards op de stevige kast :thumbsup:

1 like

Nog even ter vergelijking met mijn enige andere ‘forse’ horloge (42mm)

1 like

Er zit een door Tudor gemodificeerde Valjoux 7753 in. Is deze lastig om te servicen?

Proficiat!! Gave aanwinst!

Mooi!

prachtige klok!! veel draagplezier!! :smiley:

Mooi merk Tudor, veel plezier ermee!

Gefeliciteerd met deze schitterende aanwinst :thumbsup:
Tudor maakt gewoon mooie en kwalitatieve prachtige horloges.

Veel plezier ermee !
Pieter.

Nog nooit gezien, deze. Gefeliciteerd en geniet ervan!

Gefeliciteerd, mooie aanwinst, wees er zuinig op :+1:

Dank allen! Ik kende deze lijn ook nog niet voor deze maand… Is een samenwerking met Porsche heb ik gelezen. Er is ook een flyback variant van!

Mooi hoor!
Door de vormen oogt ie kleiner. Ik vind de Steinhart groter lijken.

Eens! Komt door de lunette en de witte rand rondom de wijzerplaat denk ik. Hoewel de lugs dan wel weer breder zijn…

Erg gave klok, nooit eerder gezien dit model. Oogt niet te groot op je pols, prima maat.

Proficiat! Er lijkt n klein knopje rond de 10 uurs index. Is dat n snel verstek voor de datum ofzo?

Klopt, daar is de Quick set datum-knop. Ik denk dat hij daar is geplaatst en niet als functie in de kroon door de subdial op 3 uur. Er zit ook een tooltje bij in de vorm van een Tudor-logo om de datumknop te bedienen. Natuurlijk werkt het doordraaien van de wijzers ook gewoon om de datum te verstellen. :wink:

1 like

Gefeliciteerd! Mooi klokje de Grantour, Ook mooi op leer… :smile:
Veel draagplezier

Mooi horloge en ook een mooi merk! Hoe vind je de kwaliteit?
Het valt me op dat Juwelier Burger dit merk vaak aanbiedt, wellicht kunnen zij je e.e.a. vertellen over het model?

De kwaliteit is erg hoog. Met name de kast, kroon en pushers en de band ben ik erg van onder de indruk. Hij zit heerlijk om de pols! Maargoed, je mag wat verwachten van een horloge dat zijn oorsprong vindt bij Rolex.

Toch vraag ik me af hoe lang hij gaat blijven bij me. Ben toch iets kleinere en meer low profile horloges gewend. Zie me deze minder snel zakelijk dragen. De tijd zal uitwijzen of ik aan de Grantour wen. En getuige de reacties hier zal hij ook wel weer eens te verkopen zijn. :wink: