Nieuw Horloge uit te zoeken

Hallo allemaal,

Via Google bij jullie terecht gekomen en hopelijk kunnen jullie mij een beetje verder helpen. Vragen staat natuurlijk altijd vrij!

sindskort ben ik dus HE-LE-MAAL verslaafd aan het virus dat “horloges” heet. Nu mag ik van mijn vriendin een nieuwe klok uitzoeken… hij mag tussen de e750,- en 1250,00 gaan kosten. Daar moet toch iets heel leuks van te halen zijn?

Zelf was ik voorheen nogal gecharmeerd van de U Boat series, maar eigenlijk vind ik dat nu nogal afgezaagd worden en te overhyped. Ik ben nu vooral verliefd op de Meistersinger (vooral die Limited edition 2009 vind ik een heel mooi uurwerk, wow… die kost e1058,- bij de juweliers en er zijn er, naar ik mij herinner, 108 van gemaakt)

Nog mensen met tips? Ik houd van vrij simpele, platte uurwerken… in de style van Meistersinger en U Boat. Sommige TAG heurs vind ik ook heel mooi…

afin, ik stop ermee, anders typ ik over een uur nog steeds door…

Wacht met grote belangstelling op jullie reacties! (het liefst met plaatjes :stuck_out_tongue: )

Welkom en Uboat is zeker niet plat hoor.
Wanneer je echt plat zoekt zou ik eens naar een Hamilton Jazzmaster Slim kijken.
http://www.mattbaily.ca/blog/2009/08/14/hamilton-slim-43-review/

Ik weet niet of Rolex je ding is, of anders Omega, maar dat is zeker voor jou budget te vinden. Net wat beter dan een U-boot. Hiermee doel ik overigens op jong gebruikte horloge’s.

een rolex tussen de 500 en 1250 ?

U-Boat heeft vorige maand nog een aantal “betaalbare” modellen op de markt gebracht (Alleen in de Benelux)
De Two Tone versies zijn automatic.
http://www.signswatches.nl/Articles.aspx?MainCat=U-BOAT

dreski Schreef:

Welkom en Uboat is zeker niet plat hoor.
Wanneer je echt plat zoekt zou ik eens naar een
Hamilton Jazzmaster Slim kijken.
http://www.mattbaily.ca/blog/2009/08/14/hamilton-s
lim-43-review/

Heb jij nog een goed adres op deze te kopen?

Rolex ga je zeker niet vinden, maar wat dacht je van een mooie Sinn?

Bijvoorbeeld de 756:

Groet,

Frank

Geuzzz Schreef:

Rolex ga je zeker niet vinden, maar wat dacht je
van een mooie Sinn?

Groet,

Frank

Ho ho, niet zo zelfverzekerd! Datejusts kom je regelmatig tegen rond de 1.500 euro. Hier een 1500 Date model, bij Gaemers:

http://www.gaemers.nl/horlogesitem.php?id=43

[quote]Type: Staal herenpolshorloge
Merk: Rolex
Model: Oyster Perpetual Date
Ref: 1500
Uurwerk: Mechanisch automatisch
Cal: 1570
Prijs: € 1175,-

Staal herenpolshorloge met lederen band. Verzilverde wijzerplaat met opgelegde streep index. Mechanisch automatisch uurwerk. Chronometer gecertificeerd.
Kast en uurwerk zijn in goede staat.[/quote]

Sorry, ik neem mijn woorden terug. Maar dit neemt niet weg dat de genoemde rolex niet bepaald bij de genoemde uboat/meistersinger in de buurt komt kwa uiterlijk.

Hoi Geuzz, geen probleem. Ik begrijp dat dit inderdaad niet echt in dezelfde klasse/uitstraling past maar ik wil enkel zeggen dat er voor dat budget véél te koop is.

Jou voorstel voor een Sinn past wat dat betreft beter bij de Uboat stijl en volgens mij gewoon nieuw te koop binnen budget.

Zou ook zeker even bij Sinn kijken!! sinn.de :slight_smile:

Waar haal je die vriendin vandaan?

Ik zou een mooie Breitling avenger, B1, of superocean steelfish op de kop tikken (gebruikt), Omega seamaster PO is ook mooi. Vallen met wat zoeken allen wel binnen (de bovenkant) van je budget.

Sander040785 Schreef:

Nog mensen met tips? Ik houd van vrij simpele,
platte uurwerken… in de style van Meistersinger

-Nomos
-Stowa

Als je geen verstand hebt van Rolex moet je dat zeker NIET willen kopen ook al past het in het budget!

Voor dat geld zou op zoek gaan naar een mooie Hamilton of Sinn, voor heel wat minder geld heb je al een prachtige Seiko

gr,

Vncnt

hay Sander,
Als je van eenarmige horloges houdt moet je ook eens de merken Botta en Defakto ingoogelen.

Veel plezier met het maken van deze leuke beslissing.

Groetjes

Lenno

P.S. Rado ceramica,ook lekker plat

Welkom!

U-boat is best fors. Als je daar van houdt, wat te denken van een Steinhart?

Oh ja, moet ie nieuw zijn of mag occasion ook? Dat scheelt ook veel aan keuze, zoals jaap-wim al stelde, “zelfs” een Rolex is dan mogelijk…

Hamilton is en blijft een van mijn favoriete merken.
Super uiterlijk(smaken verschillen maar toch) en top kwaliteit zwitserse uurwerken.
hier zijn ze niet eens zo duur: http://www.watchdeluxe.nl/horloges/hamilton.html

Overigens zijn MeisterSingers ook erg mooi idd :slight_smile:

Hoi,

Omega lijkt me nu niet bepaald een wat platter horloge, zelfde geld voor een (gebruikte) Rolex, waar je overigens maar net van moet houden. Zelf vind ik het een horloge waar soms ook best een beetje een hype omheen hangt, en bovendien erg duur voor wat je uiteindelijk krijgt.
Wat dacht je van een leuke Longines? Hebben ook veel sportieve modellen (Conquest serie) met een wat tijdloze uitstraling vanaf zo’n 800 Euro. Verkrijgbaar met stalen band, rubber of leer. En natuurlijk een ETA automaat. Leuk.

Eterna is ook een interessant merk met rijke historie, Zij hebben ook veel leuke modellen die voor rond dat budget te vinden moeten zijn. Leuke sportive Kontiki bijvoorbeeld. Heb je een horloge wat ook niet iedereen om de pols heeft. Ik zou dat een originelere keuze vinden dan iets wat wellicht exclusiever klinkt, maar daardoor soms ook snel in de mond genomen wordt als keuze.

Veel succes met dit weeldeprobleem, en wat nog véél belangrijker is:

Wees nóg zuiniger op deze heel bijzondere vriendin die dit mogelijk maakt, dan op je nieuwe klokkie to be…

Succes en veel plezier,

Groet,

Nico.

Hey Sander, waar is de autonomie van de man gebleven door bij gratie van een partner iets te mogen kopen? En als je en budget hebt raad ik je aan lekker te windowshoppen en dat horloge uitzoeken, welke je het meest aan je hart ligt. Succes ermee.
Groetjes, René

Renato_55 Schreef:

Hey Sander, waar is de autonomie van de man
gebleven door bij gratie van een partner iets te
mogen kopen? En als je en budget hebt raad ik je
aan lekker te windowshoppen en dat horloge
uitzoeken, welke je het meest aan je hart ligt.
Succes ermee.
Groetjes, René

Oh jee, dat belooft niet veels goed voor als ie straks getrouwd is…:wink:

@Sander, en rene’s tip is goud waard. Zeker is goed (window)shoppen. Een horloge in het echt en om je pols kan zoveel anders ervaren dan alleen op een plaatje. Ik heb al vaak genoeg meegemaakt dat ie op een foto er geweldig uitziet, maar wanneer ik em eenmaal binnen heb, dat ie toch niet mooi om de eigen pols staat.