SWR083P1
- Elegant,
- Degelijk en kan lang mee want geen plating/pvd
- Betere kroon dan die citizen
- Stalen band
- 50m water dicht
- Te koop in Haarlem

Edit; ik zie net dat het geen solar is. Verkeerde info op 1 site…
SWR083P1
Edit; ik zie net dat het geen solar is. Verkeerde info op 1 site…
Dit vind ik wel fraai. Fraaier dan die platte witte tank van Seiko
Helaas geen solar, maar dit is natuurlijk wel een prachtig model.
In het donker dan hè.
Dank voor de mooie suggesties, iedereen. Ik denk dat ik nu wel een aardig idee heb van waarnaar te kijken. We gaan nu even wachten op bericht van de horlogemaker en afhankelijk hiervan, maar 'ns op pad!
Grappig. Mijn ene oma redeneerde ook zo: zuinig doen, want in de oorlog hadden we niks meer. Mijn andere oma trok de tegengestelde conclusie: doe maar niet te zuinig, het is tenslotte geen oorlog meer.
Voor beide valt wat te zeggen denk ik.
Ik zie dat er al heel wat goede voorstellen gedaan zijn. Succes met de zoektocht!
Ja duh, zie jij hier de zon schijnen, ik niet. Snel op vakantie en hopen dat het in juli niet gaat sneeuwen
Dit zal toch niet zo’n harde eis zijn mag ik hopen.
Dan is ze minstens 85.
Met alle respect, maar daar hoef jij geen 10 batterijwissels meer voor uit te voeren.
En al zou dat wel zo zijn.
Voor je moeder doe je dat toch met plezier.
Zit je met solar sowieso niet een beetje vast aan SeiCasiTizen?
Ik hoop het wel, eigenlijk.
Oh, zeker. Maar ze kwam er zelf mee. Dat ze wel een horloge zou willen waar je zo min mogelijk omkijken naar hebt en (dus) zelfs geen gedoe meer met batterij. Toen kon ik haar vertellen dat dit zeker bestaat en hebben we het over een automaat gehad en solar. Dat laatste lijkt ons eigenlijk beter. Minder kwetsbaar (haar handen werken niet meer geweldig, dus hij zou een keer kunnen vallen), niet erg als het een tijdje stilligt, super simpel in gebruik en dus zeker 20 jaar geen omkijken meer naar. Vandaar.
In genoemd prijssegment wel, idd, zo (b)lijkt.
Het zal niet meevallen, maar eigenlijk zou je iets moeten kunnen vinden met een flix o flex bandje.
Nix gespen, vouwen, sluiten , wat dan ook.
Gewoon omdoen en klaar.
Ik hoop echt dat je iets moois voor haar vind.
Maar, in jouw schoenen.
Ik zou me niet door solar laten beperken.
Ze zal over een jaar of 3 echt niet zeggen; zie je wel , ik zei het wel . Wat hebben jullie toch veel werk met mij.
Klopt, maar dit diende ter inspiratie voor een model
wat er op lijkt en aan jouw eisen voldoet.
Ik hoop het ook voor je. Mijn ouders zijn er al tijden niet meer, en ik had er goed geld voor over om nog eens een horloge voor die mensen uit te mogen zoeken.
Koesteren, die handel. Ik mis oudere dames die bij iedere scheet die je uitgeeft over de oorlog beginnen en dan met frases als “julder eh held teveeh, eej?” aan te komen kakken.
Ik heb ze allebei nog en ik besef hoe waardevol dat is!
Een belangrijk punt wat ik mis is de afleesbaarheid. De 2 horloges uit de openingspost zijn erg lastig af te lezen. Contrast en een duidelijke wijzerplaat!
Ja, daar heb je een punt. Ook iets om op te letten. Denk dat dit bij het passen irl wel vrij snel duidelijk zal zijn (no-pun ).
Even 'n update. Repareren van de Tissot wordt te duur, voor een 20 jaar oud horloge, dat verder nauwelijks waarde vertegenwoordigd. Daarnaast is mijn moeder toch wel enthousiast geworden voor een solar quartz. Dus we gaan nu in eerste instantie kijken voor een Citizen Eco Drive; het model dat @fredpanarai1 voorstelde, om precies te zijn.
Iedereen bedankt voor het meedenken en meeleven! Wordt vervolgd!